En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, då blir det comeback igen för mig, inte för att jag inte gillar att hänga med er men nu hade jag helst velat stanna i min sommartråd :(.

Klistrat in inlägget från sommartråden-15.

"Hemkommen från ul.

Det gick inte alls som vi ville.Skit, skit, skit. Livmoder och allt har utvecklats som det ska men det fanns inget foster :(. Fick göra VUL också och det syntes säcken som är runt fostret men själva fostret var inte utvecklat, moderkaka fanns också och fostervatten. Livmodern var som v. 12 i storlek.

Så nu har jag fått tablett som ska stoppa gravidhormonerna. På fredag ska jag in till sjukhuset och så ska dom sätta igång missfallet, blir ev där hela dagen och ev natten. Om de inte får ut allt med pillren kommer de göra en skrapning samma dag så att allt blir färdigt.

Vi blev ganska chockade och tagna på sängen men nu när man hunnit smälta det lite så känns det ok men himla tråkigt att behöva börja om från början igen. Personalen på vårt sjukhus är dock jättebra, sköter allt så himla proffsigt och det gick väldigt snabbt från ul till att ta tablett och ta några ord med kuratorn (som jag egentligen inte alls ville prata med men vi tvingades ändå någon minut, vad är det egentligen med kuratorer, varför måste dom vara så läskiga och stirra en i ögonen på typ 10 cm avstånd).

Ja nu är jag mest orolig för fredag, trodde jag skulle få tablett och fixa det hemma men eftersom det var så långt gånget så gick inte det. Känns läskigt, har aldrig varit på sjukhus innan så det känns inte alls bekvämt, och drygt dessutom. Var 3:e timma ger dom piller (vaginalt) till allt är ute. Sambon ska vara med och vi ska försöka hyra lite filmer och så. Jobbigt att det blev så stor grej av det, sist kunde vi ju bara åka hem och försöka igen.

Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl trösta mig med att jag kan rida pållarna hela våren, jobba in en hel del pengar på fasta jobbet och att det förhoppningsvis ta sig snabbt igen."

Visst är det någon här (@lil-sis ? ) som gjort skrapning? Känns det efteråt? Är det läskigt att bli sövd?

Har någon tagit sånna piller och gjorde det ont när blödningarna sätter igång? Blödde det hypermycket? Detta motsvarar missfall i vecka 12 om man ser till storlek på livmodern…

Jag är iaf väldigt tacksamt att det inte är något foster som ska ut, det hade varit så mycket värre.

Ja jag skrapades i våras, all blödning upphörde direkt och ingen särskild värk efter. Kan få lite molvärk av cydectinet men man får smärtstillande också.

Jag tycker inte det är läskigt att bli sövd, man kan få lugnande innan.

(Jag har alltså även gjort en medicinsk abort i v 8 för många år sedan).

Jobbigt att det inte vill sig hela vägen för er :(

@lil-sis Tack det låter tryggt. Men du fick aldrig tabletter innan? Eller din kropp kanske redan fått blödningar själv..?

Men det väl inte göra hur himla ont som helst? Vid naturligt missfall i vecka 12 så gör det väl inte så ont så man typ dör av det iaf … jag är iof inte smärtkänslig men när dom pratar om smärtlindring så blir man ju skitnojig. Nu verkar det iof som de ger smärtlindring också via stolpiller och då är det väl typ alvedon eller liknande ?

3-8 veckor skulle det ta ungefär innan mensen kommer igång igen, hoppas det går snabbt så vi iaf snart får försöka igen.

@Kanintant usch så hemskt :( Hur fungerar det egentligen? Har det aldrig funnits något foster eller hur har det gått till? Ägget har fäst men aldrig utvecklats, eller?

Tredje gången gillt, hördu!

@lil-sis Tack det låter tryggt. Men du fick aldrig tabletter innan? Eller din kropp kanske redan fått blödningar själv..?

Men det väl inte göra hur himla ont som helst? Vid naturligt missfall i vecka 12 så gör det väl inte så ont så man typ dör av det iaf … jag är iof inte smärtkänslig men när dom pratar om smärtlindring så blir man ju skitnojig. Nu verkar det iof som de ger smärtlindring också via stolpiller och då är det väl typ alvedon eller liknande ?

3-8 veckor skulle det ta ungefär innan mensen kommer igång igen, hoppas det går snabbt så vi iaf snart får försöka igen.

När jag skrapades så fick jag ta cydectin på morgonen för att mjuka upp livmodertappen. Men skrapades ju för att det inte slutade blöda.

När jag gjorde aborten så gjorde det skitont när embryot etc passerade livmodertappen, sen gick det över, iofs fick jag en morfinspruta när det var som värst, inte alls outhärdligt men det är ju jobbigt ändå, så onödigt att ha ont också.

@Kanintant usch så hemskt :( Hur fungerar det egentligen? Har det aldrig funnits något foster eller hur har det gått till? Ägget har fäst men aldrig utvecklats, eller?

Tredje gången gillt, hördu!

Ja ägget har fäst men det har inte utvecklats, det var så litet så det syntes inget på VUL. Men det fanns en hinna runt och den andra stora hinnan fanns också, samt fostervatten och moderkaka. Så nu har kroppen iaf fattat hur man ska använda livmodern, nu ska den bara vara snäll att fatta att det faktiskt ska vara en bebis i den också.

Ja tredje gången gillt, det kör vi på. Vi vill gärna hinna med i år, jag sa att man kanske får skippa snart så det inte blir i jul men sambon sa att nej nu skiter vi i det och kör på så får det bli när det blir och det känns faktiskt bra.

När jag skrapades så fick jag ta cydectin på morgonen för att mjuka upp livmodertappen. Men skrapades ju för att det inte slutade blöda.

När jag gjorde aborten så gjorde det skitont när embryot etc passerade livmodertappen, sen gick det över, iofs fick jag en morfinspruta när det var som värst, inte alls outhärdligt men det är ju jobbigt ändå, så onödigt att ha ont också.

Jag fick en tablett nu idag, vet inte vad den heter men det var för att kroppen ska sluta behålla gravidhormonerna, den skulle verka till fredag.

Hu, men jag har ju inget embryo…. undra om det gör ont när moderkakan ska ut och undra hur stor den är?

Jag fick en tablett nu idag, vet inte vad den heter men det var för att kroppen ska sluta behålla gravidhormonerna, den skulle verka till fredag.

Hu, men jag har ju inget embryo…. undra om det gör ont när moderkakan ska ut och undra hur stor den är?

Det är väl det som kan göra ont, det är rätt kort tid iaf eller det var det för mig.

Var inte rädd för att be om men smärtstillande osv.

De pillerna man sväljer fick jag ingen reaktion alls av vad jag kan minnas men det var typ såhär års 1999.

Det är väl det som kan göra ont, det är rätt kort tid iaf eller det var det för mig.

Var inte rädd för att be om men smärtstillande osv.

De pillerna man sväljer fick jag ingen reaktion alls av vad jag kan minnas men det var typ såhär års 1999.

Det är ju på förlossningen så det lär nog finnas bra smärtlindring iaf, känns som man kommer vara i bra händer. Det går säkert bra, men jag hoppas det går snabbt så jag slipper bli kvar hela dagen och över natten.

Nej det verkar inte så vanligt att man känner av de man sväljer, de sa att det kan sätta igång blödningar men oftast inte.

@Kanintant Vi var också på förlossningen, jag fattar varför men lite tufft psykiskt är det!

Var klar för hemgång inom 4 timmar, samarbetsvillig kropp.

Ja dom beklagade att det var på förlossningen men sa att det är i andra änden så man "slipper" se alla gå ut och in och att vi får eget rum. Sen som de sa så är dom ju proffs där så även om det kännas dumt så är man ändå i bäst händer där.

Vad skönt. Hoppas det går lika snabbt för mig. Sambon kommer vara med hela tiden och vi tänkte köpa ngn dvd-box med någon serie vi kan kolla på. Kanske ta med något brädspel också så vi iaf kan få tiden att gå.

Förresten… hur resonerar ni kring det här med att vänta en mens efter MF/MA?

Jag känner att om jag får ÄL efter sen så vill jag ju inte missa den chansen. Borde inte kroppen vara lite beredd ändå om den får ÄL? Känns som att dom mest vill att man ska vänta för att det ska vara lättare att datera och för att man mentalt ska vara ok.

Datera kan dom ju lika gärna göra på ÄL, jag vet när jag har min, känner den tydligt, inte exakt den dagen det tar sig men det slår ju bara på någon dag hit eller dit. Mentalt behöver jag inte vänta en mens, för mig känns det lättare att få försöka så fort som möjligt igen efteråt, känns mentalt betydligt jobbigare att ignorera en äl, vänta på en mens och sen ytterligare tid på äl igen.

Ska fråga på fredag hur länge vi behöver vänta, beror kanske lite om det blir skrapning eller inte, skrapning kanske innebär mer infektionsrisk? Men det vet dom väl ungefär när det brukar vara läkt?

Vad tråkigt @Kanintant :(
Men ni verkar ta det bra, hoppas allt går smidigt!

Ja man kan ju inte göra så mycket annat än att se framåt, känns inte som det hjälper att älta, hänt är hänt. Jag brukar försöka fokusera på det som är positivt i den mån det går, det brukar alltid finnas något om man försöker. Nu väljer jag att tänka på att jag kan rida härliga turer i vår och att kroppen iaf kan fixa en moderkaka och bilda hinnor. Sen kanske vi hinner byta hus innan också. Ja något går alltid att hitta som sagt, orkar inte riktigt bli ledsen, det brukar ändå inte hjälpa.

beklagar verkligen @Kanintant!

Jag fick tabletter för att få ut mitt missfall/MA i somras. Det gjorde ONT, men jag fick bra smärtstillande med mig hem. Det blödde rätt mycket, men slutade rätt så fort vad jag kan komma ihåg. Jag var på återbesök en vecka senare, då fanns inga rester kvar men jag skulle ändå vänta typ 3 veckor innan sex för infektionsrisken, så då missades ju första ÄL ändå.

@Kanintant beklagar verkligen :(

Det är bra att du är på sjukhus. När man gått så länge med MA som du gjort så finns det alltid en risk att det blöder (för) mycket.

Beklagar igen.

Jaha, då blir det comeback igen för mig, inte för att jag inte gillar att hänga med er men nu hade jag helst velat stanna i min sommartråd :(.

Klistrat in inlägget från sommartråden-15.

"Hemkommen från ul.

Det gick inte alls som vi ville.Skit, skit, skit. Livmoder och allt har utvecklats som det ska men det fanns inget foster :(. Fick göra VUL också och det syntes säcken som är runt fostret men själva fostret var inte utvecklat, moderkaka fanns också och fostervatten. Livmodern var som v. 12 i storlek.

Så nu har jag fått tablett som ska stoppa gravidhormonerna. På fredag ska jag in till sjukhuset och så ska dom sätta igång missfallet, blir ev där hela dagen och ev natten. Om de inte får ut allt med pillren kommer de göra en skrapning samma dag så att allt blir färdigt.

Vi blev ganska chockade och tagna på sängen men nu när man hunnit smälta det lite så känns det ok men himla tråkigt att behöva börja om från början igen. Personalen på vårt sjukhus är dock jättebra, sköter allt så himla proffsigt och det gick väldigt snabbt från ul till att ta tablett och ta några ord med kuratorn (som jag egentligen inte alls ville prata med men vi tvingades ändå någon minut, vad är det egentligen med kuratorer, varför måste dom vara så läskiga och stirra en i ögonen på typ 10 cm avstånd).

Ja nu är jag mest orolig för fredag, trodde jag skulle få tablett och fixa det hemma men eftersom det var så långt gånget så gick inte det. Känns läskigt, har aldrig varit på sjukhus innan så det känns inte alls bekvämt, och drygt dessutom. Var 3:e timma ger dom piller (vaginalt) till allt är ute. Sambon ska vara med och vi ska försöka hyra lite filmer och så. Jobbigt att det blev så stor grej av det, sist kunde vi ju bara åka hem och försöka igen.

Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl trösta mig med att jag kan rida pållarna hela våren, jobba in en hel del pengar på fasta jobbet och att det förhoppningsvis ta sig snabbt igen."

Visst är det någon här (@lil-sis ? ) som gjort skrapning? Känns det efteråt? Är det läskigt att bli sövd?

Har någon tagit sånna piller och gjorde det ont när blödningarna sätter igång? Blödde det hypermycket? Detta motsvarar missfall i vecka 12 om man ser till storlek på livmodern…

Jag är iaf väldigt tacksamt att det inte är något foster som ska ut, det hade varit så mycket värre.

Åh nej @Kanintant , så tråkigt att höra!
Hoppas att allt går bra (så smidigt och smärtfritt som möjligt) på fredag. Skönt för er att veta att det är bra folk som tar hand om er på sjukhuset.
Och så hoppas jag att ni inte behöver vänta länge utan att allt går bra och det tar sig direkt när ni vill försöka igen.

beklagar verkligen @Kanintant!

Jag fick tabletter för att få ut mitt missfall/MA i somras. Det gjorde ONT, men jag fick bra smärtstillande med mig hem. Det blödde rätt mycket, men slutade rätt så fort vad jag kan komma ihåg. Jag var på återbesök en vecka senare, då fanns inga rester kvar men jag skulle ändå vänta typ 3 veckor innan sex för infektionsrisken, så då missades ju första ÄL ändå.

Hoppas det går fort här med, känns iaf skönt att man är kvar ända till det är helt rent så att det inte blir en utdragen process. Jag tror jag läst något om 3 veckor så det stämmer nog. Då kan man ju köra på efter dom tre veckorna iaf och hoppas att man inte missar äl.

@Kanintant beklagar verkligen :(

Det är bra att du är på sjukhus. När man gått så länge med MA som du gjort så finns det alltid en risk att det blöder (för) mycket.

Beklagar igen.

Tack.

Ja jag förstod det som att det var det som var rädda för och att dom vill hålla koll så allt går bra. Innan vecka 10 sa dom att man gör hemma men efter det så ville dom ha kvar en på sjukhus till allt är ok. Känns skönt men drygt. Men hoppas min kropp är snäll.

Det värsta är att jag ska fasta också…herre gud dom vet inte vad dom gett sig in på :angel: Kanintant på lågt blodsocker är inte så trevlig….sambon är lite rädd för sitt liv på fredag :angel:

Vad tråkigt @Kanintant, gladdes verkligen med dig när det tog sig för er så snabbt igen!

Tack snälla du. Ja det börjar kännas jobbigt det här. Om det skiter sig nästa gång tror jag däremot att jag blir knäckt, 2 gånger känns "ok" men tredje då tror jag t o m jag börjar känna mig uppgiven. Men det känns som att det nog går ganska snabbt att få hjälp om det blir ett tredje missfall (nu hoppas jag innerligt att vi inte hamnar där), nu är man ju med i "rullarna" så att säga och dom känns väldigt engagerade där, är väl fördelen med ett litet sjukhus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 713
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 934
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka