Jaha, då blir det comeback igen för mig, inte för att jag inte gillar att hänga med er men nu hade jag helst velat stanna i min sommartråd .
Klistrat in inlägget från sommartråden-15.
"Hemkommen från ul.
Det gick inte alls som vi ville.Skit, skit, skit. Livmoder och allt har utvecklats som det ska men det fanns inget foster . Fick göra VUL också och det syntes säcken som är runt fostret men själva fostret var inte utvecklat, moderkaka fanns också och fostervatten. Livmodern var som v. 12 i storlek.
Så nu har jag fått tablett som ska stoppa gravidhormonerna. På fredag ska jag in till sjukhuset och så ska dom sätta igång missfallet, blir ev där hela dagen och ev natten. Om de inte får ut allt med pillren kommer de göra en skrapning samma dag så att allt blir färdigt.
Vi blev ganska chockade och tagna på sängen men nu när man hunnit smälta det lite så känns det ok men himla tråkigt att behöva börja om från början igen. Personalen på vårt sjukhus är dock jättebra, sköter allt så himla proffsigt och det gick väldigt snabbt från ul till att ta tablett och ta några ord med kuratorn (som jag egentligen inte alls ville prata med men vi tvingades ändå någon minut, vad är det egentligen med kuratorer, varför måste dom vara så läskiga och stirra en i ögonen på typ 10 cm avstånd).
Ja nu är jag mest orolig för fredag, trodde jag skulle få tablett och fixa det hemma men eftersom det var så långt gånget så gick inte det. Känns läskigt, har aldrig varit på sjukhus innan så det känns inte alls bekvämt, och drygt dessutom. Var 3:e timma ger dom piller (vaginalt) till allt är ute. Sambon ska vara med och vi ska försöka hyra lite filmer och så. Jobbigt att det blev så stor grej av det, sist kunde vi ju bara åka hem och försöka igen.
Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl trösta mig med att jag kan rida pållarna hela våren, jobba in en hel del pengar på fasta jobbet och att det förhoppningsvis ta sig snabbt igen."
Visst är det någon här (@lil-sis ? ) som gjort skrapning? Känns det efteråt? Är det läskigt att bli sövd?
Har någon tagit sånna piller och gjorde det ont när blödningarna sätter igång? Blödde det hypermycket? Detta motsvarar missfall i vecka 12 om man ser till storlek på livmodern…
Jag är iaf väldigt tacksamt att det inte är något foster som ska ut, det hade varit så mycket värre.
Ja jag skrapades i våras, all blödning upphörde direkt och ingen särskild värk efter. Kan få lite molvärk av cydectinet men man får smärtstillande också.
Jag tycker inte det är läskigt att bli sövd, man kan få lugnande innan.
(Jag har alltså även gjort en medicinsk abort i v 8 för många år sedan).
Jobbigt att det inte vill sig hela vägen för er