En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänta nu, fick du alltså mens på dag 16? Eller hade du mens på dag 26 förra gången? Det låter väldigt kort med 21 dagar. Tänk på att du antagligen har ägglossning genast efter att mensen slutat ifall du har så kort cykel, eftersom mensen vanligtvis kommer ca 14 dagar efter äl

Jag blir inte riktigt klok på hur man räknar med dagarna, men jag har iaf vad det verkar som en naturlig cykel där jag får mens var tredje vecka. Enligt appen ska jag då ha ägglossning direkt efter mensens slut ja :)

Jag blir inte riktigt klok på hur man räknar med dagarna, men jag har iaf vad det verkar som en naturlig cykel där jag får mens var tredje vecka. Enligt appen ska jag då ha ägglossning direkt efter mensens slut ja :)
Mensens första dag = dag 1. Dagen innan mens = sista dagen
Hur många dagar har du där?

Utan att ha testat med stickor, bara uträknat i appen, på dag 8! Stämmer hyfsat med ÄL-symptomen. Har hittills försökt ligga på ordentligt under hela den veckan för att vara säker. :D
Okej, det låter som en kort cykel! Det kan vara helt okej, men problemet kan vara att man inte hinner bygga upp en tillräckligt tjock slemhinna innan ÄL. Det är lätt kollat med VUL om man har lust (typ straxt innan eller efter ÄL). Fast det kan som sagt funka bra i alla fall.

Okej, det låter som en kort cykel! Det kan vara helt okej, men problemet kan vara att man inte hinner bygga upp en tillräckligt tjock slemhinna innan ÄL. Det är lätt kollat med VUL om man har lust (typ straxt innan eller efter ÄL). Fast det kan som sagt funka bra i alla fall.

Det har ju bara gått tre månader efter MF än så länge, så jag tänker att man får ge det lite tid och se hur det artar sig. Och kanske börja med stickor för att faktiskt kolla att man prickar hyfsat... Tack för infon, ska googla lite!

Jaha, det fanns ett MF i bakgrunden. Det kom jag inte ihåg. Men då verkar ju ägget kunna fästa i alla fall. Jag hade inte stressat i såna fall. Turen med en kort cykel är ju att du har ÄL oftare!

Själv tycker jag att min cykel blivit kortare de senaste månaderna. Tidigare var det dag 14-15, nu är det 11-12. Helt okej, eftersom jag vid vul sett att slemhinnan är lagom tjock.

Jaha, det fanns ett MF i bakgrunden. Det kom jag inte ihåg. Men då verkar ju ägget kunna fästa i alla fall. Jag hade inte stressat i såna fall. Turen med en kort cykel är ju att du har ÄL oftare!

Själv tycker jag att min cykel blivit kortare de senaste månaderna. Tidigare var det dag 14-15, nu är det 11-12. Helt okej, eftersom jag vid vul sett att slemhinnan är lagom tjock.

Japp, ett MF som jag trodde var i v 10 men kroppen hade nog lurats och jag lyckades pricka ett plus på stickan väldigt tidigt. Förmodligen fick jag missfall runt v4-5, dvs mer som en försenad mens. Men ja, det har ju funkat en gång iaf så jag är inte så stressad än. :) ÄL ofta är ju positivt som du säger!

Börjar vänja mig nu på tredje försöket! ^^ Slutat leta symptom, väntar och ser typ.

En fråga - Jag har registrerst min mens i snart 2 år i en app. Fen har nästan aldrig fel, och min cykel är 9 gånger av 10 på 25 dagar.

Denna cykel är första jag testat med ÄL-stickor och fick positivt utslag dag 14. Ska jag förvänta mig mens 14 dagar efter ägglossning och alltså 27 dagars cykel, eller ska jag förvänta mig 25 som vanligt?

Jag nojar redan. Jag vet att vi prickade in perfekt men att det ändå inte tar sig. :(
Jag VET att vi bara försökt en gång och jag VET att det kan ta tid men tänker iaf som så att det borde ta sig om man prickar exakt.

• Gilla
Reactions: Ray
@Narcissa Känner igen mig i dina tankar. Jag var helt säker på att vi prickat rätt på första försöket och även fast jag var medveten om att det kan ta tid så började jag ändå oroa mig över om det var något fel på kroppen. I min naiva hjärna var jag inställd på att det tar sig bara man prickar rätt tillfälle ;). Det är lätt att snöa in sig och börja oroa sig över sin kropp, man vet ju trots allt inte hur fertil man är förrän man ska börja alstra barn.

Kan flytta in i smyg. Jag fick missfall feb 2010 efter blivit gravid på vår bröllopsresa *suck* sen hade jag jätteproblem med blödningar osv och sen gick jag upp mycket att min ÄL slutade komma. Gick ner under 2012 och det tog sig igen. Slutade i utomkvedshavandeskap och en inre blödning där jag förlorade 2,5 l blod och ena äggledaren. Så har ett fint krigsärr på magen istället för en bebis.

Gick upp igen pga sängläge osv. Så nu kämpar jag på att gå ner så min ÄL faktiskt kommer igång. Trodde det tog sig här förra veckan men idag kom mensen så tji fick man på den punkten :( Ska beställa ÄL stickor och försöka se om det är igång nästa gång.

Jag hade otur i lördags. Fick ett slag i bakhuvet när jag var ute med hästen och en lätt hjärnskakning. Hade äl i onsdags. Om skulle ha tatt sig, kan kroppen 'ändra' sig när den får en chock?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 718
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 966
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka