En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så lätt att man börjar noja så fort det inte tar sig.... I omgivningen verkar det som att folk skakar gubbens kalsonger och hoppsan så blev det en bebis!

Kan flytta in i smyg. Jag fick missfall feb 2010 efter blivit gravid på vår bröllopsresa *suck* sen hade jag jätteproblem med blödningar osv och sen gick jag upp mycket att min ÄL slutade komma. Gick ner under 2012 och det tog sig igen. Slutade i utomkvedshavandeskap och en inre blödning där jag förlorade 2,5 l blod och ena äggledaren. Så har ett fint krigsärr på magen istället för en bebis.

Gick upp igen pga sängläge osv. Så nu kämpar jag på att gå ner så min ÄL faktiskt kommer igång. Trodde det tog sig här förra veckan men idag kom mensen så tji fick man på den punkten :( Ska beställa ÄL stickor och försöka se om det är igång nästa gång.

Nämen! :love:

:bump::banana:

Ja, att man någonsin använt preventivmedel i syfte att inte bli gravid känns så onödigt när man väl försöker pricka rött
Jag vet att det här låter fjomigt men för mig är det ett mirakel. Ju mer jag lär mig ju mer fantastiskt tycker jag det är att det kan bli ett barn överhuvudtaget. Så mycket som skall stämma och så mycket som kan gå fel/inte fungera.

Det räcker med att en liiiiiiiiten, liiiiiiiten mini detalj bara fungerar till 99% så blir det inget.

Jag har (tyvärr) en del ofrivilligt barnlösa som jag har lärt känna. Har då fått förmånen några gånger att i mikroskopet få se ägget innan de satte in det. Varje gång jag ser cellerna så blir jag alldeles vimmelkantig av tanken på att det där kan bli en bebis.
(Ja jag låter enormt fjantig men jag kan inte hjälpa det. Hela grejen är bara så fantastisk :o)

Imorgon ska jag gå till MVC och fixa en tid för att plocka ur hormonspiralen.
Nu har jag inte haft mens alls sen den sattes in för två år sedan så sen är det väl bara att köra på direkt.

Det var så himla smidigt dom förra gångerna jag slutade med preventivmedel. Som med den yngsta. Slutade med pillerna den 26 december och sedan plussade jag den 28 januari. Likadant med den äldsta. Men då var det p-piller så vet inte om det blir lika nu med hormonspiralen.

Har hört att man kan dra ut den själv men vågar man sig på det?

Har en galen bebislängtan. Går runt i butiker och tittar på babykläder.
Tog fram mina barns babykläder igår och gud så små dom var.

Vi ville ju inte ha en vinterbebis till men skulle det nu bli så så är det rätt bra ändå för det är lättare att ha dom äldre i skolan på dagarna om bebisen blir en riktig tuttbebis som vill amma hela dagarna. Sitter jag fast så på barnens sommarlov så blir det ingen skoj sommar för deras del.
Så praktiskt sätt är en vinterbebis bättre. Övertala gubben bara ;)

Imorgon ska jag gå till MVC och fixa en tid för att plocka ur hormonspiralen.
Nu har jag inte haft mens alls sen den sattes in för två år sedan så sen är det väl bara att köra på direkt.

Det var så himla smidigt dom förra gångerna jag slutade med preventivmedel. Som med den yngsta. Slutade med pillerna den 26 december och sedan plussade jag den 28 januari. Likadant med den äldsta. Men då var det p-piller så vet inte om det blir lika nu med hormonspiralen.

Har hört att man kan dra ut den själv men vågar man sig på det?

Har en galen bebislängtan. Går runt i butiker och tittar på babykläder.
Tog fram mina barns babykläder igår och gud så små dom var.

Vi ville ju inte ha en vinterbebis till men skulle det nu bli så så är det rätt bra ändå för det är lättare att ha dom äldre i skolan på dagarna om bebisen blir en riktig tuttbebis som vill amma hela dagarna. Sitter jag fast så på barnens sommarlov så blir det ingen skoj sommar för deras del.
Så praktiskt sätt är en vinterbebis bättre. Övertala gubben bara ;)
Det låter som om du har flera barn sen innan så vilket nummer i barnaskaran skall det eventuella nytillskottet bli?

Det är ju lurigt varje graviditet i sig. För det mesta fungerar det utan problem samtidigt som man blir äldre för varje år.

Välkommen hit men jag hoppas du blir kortvarig här.

Det låter som om du har flera barn sen innan så vilket nummer i barnaskaran skall det eventuella nytillskottet bli?

Det är ju lurigt varje graviditet i sig. För det mesta fungerar det utan problem samtidigt som man blir äldre för varje år.

Välkommen hit men jag hoppas du blir kortvarig här.

Tack :)

Det blir tredje barnet för oss. Dom andra börjar bli stora nu så det kommer bli rätt skönt att bara ha en som måste passas hela tiden. Dom andra sköter sig själva. Dom blir 9 och 7 år i år.

Nu blev det ännu verkligare!
Gick honom MVC på vägen till jobbet för att boka tid för att ta ut spiralen och fick en tid sedan idag vid 13.45!

Så vi kör väl igång idag då. Ingen aning om hur min ägglossning ligger till eftersom jag inte haft mens på två år pga spiralen så det är väl bara att tuta och köra helt enkelt :)

Snart bim, är inte ens lite förväntansfull eller tror ett positivt test.. Det bara känns i hela kroppen att det inte blivit nu..

Men man vet ju inte från tant röd dyker upp.. :)

Tack :)

Det blir tredje barnet för oss. Dom andra börjar bli stora nu så det kommer bli rätt skönt att bara ha en som måste passas hela tiden. Dom andra sköter sig själva. Dom blir 9 och 7 år i år.

Nu blev det ännu verkligare!
Gick honom MVC på vägen till jobbet för att boka tid för att ta ut spiralen och fick en tid sedan idag vid 13.45!

Så vi kör väl igång idag då. Ingen aning om hur min ägglossning ligger till eftersom jag inte haft mens på två år pga spiralen så det är väl bara att tuta och köra helt enkelt :)

Spännande!

Jaha, då blir det comeback igen för mig, inte för att jag inte gillar att hänga med er men nu hade jag helst velat stanna i min sommartråd :(.

Klistrat in inlägget från sommartråden-15.

"Hemkommen från ul.

Det gick inte alls som vi ville.Skit, skit, skit. Livmoder och allt har utvecklats som det ska men det fanns inget foster :(. Fick göra VUL också och det syntes säcken som är runt fostret men själva fostret var inte utvecklat, moderkaka fanns också och fostervatten. Livmodern var som v. 12 i storlek.

Så nu har jag fått tablett som ska stoppa gravidhormonerna. På fredag ska jag in till sjukhuset och så ska dom sätta igång missfallet, blir ev där hela dagen och ev natten. Om de inte får ut allt med pillren kommer de göra en skrapning samma dag så att allt blir färdigt.

Vi blev ganska chockade och tagna på sängen men nu när man hunnit smälta det lite så känns det ok men himla tråkigt att behöva börja om från början igen. Personalen på vårt sjukhus är dock jättebra, sköter allt så himla proffsigt och det gick väldigt snabbt från ul till att ta tablett och ta några ord med kuratorn (som jag egentligen inte alls ville prata med men vi tvingades ändå någon minut, vad är det egentligen med kuratorer, varför måste dom vara så läskiga och stirra en i ögonen på typ 10 cm avstånd).

Ja nu är jag mest orolig för fredag, trodde jag skulle få tablett och fixa det hemma men eftersom det var så långt gånget så gick inte det. Känns läskigt, har aldrig varit på sjukhus innan så det känns inte alls bekvämt, och drygt dessutom. Var 3:e timma ger dom piller (vaginalt) till allt är ute. Sambon ska vara med och vi ska försöka hyra lite filmer och så. Jobbigt att det blev så stor grej av det, sist kunde vi ju bara åka hem och försöka igen.

Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl trösta mig med att jag kan rida pållarna hela våren, jobba in en hel del pengar på fasta jobbet och att det förhoppningsvis ta sig snabbt igen."

Visst är det någon här (@lil-sis ? ) som gjort skrapning? Känns det efteråt? Är det läskigt att bli sövd?

Har någon tagit sånna piller och gjorde det ont när blödningarna sätter igång? Blödde det hypermycket? Detta motsvarar missfall i vecka 12 om man ser till storlek på livmodern…

Jag är iaf väldigt tacksamt att det inte är något foster som ska ut, det hade varit så mycket värre.

Jaha, då blir det comeback igen för mig, inte för att jag inte gillar att hänga med er men nu hade jag helst velat stanna i min sommartråd :(.

Klistrat in inlägget från sommartråden-15.

"Hemkommen från ul.

Det gick inte alls som vi ville.Skit, skit, skit. Livmoder och allt har utvecklats som det ska men det fanns inget foster :(. Fick göra VUL också och det syntes säcken som är runt fostret men själva fostret var inte utvecklat, moderkaka fanns också och fostervatten. Livmodern var som v. 12 i storlek.

Så nu har jag fått tablett som ska stoppa gravidhormonerna. På fredag ska jag in till sjukhuset och så ska dom sätta igång missfallet, blir ev där hela dagen och ev natten. Om de inte får ut allt med pillren kommer de göra en skrapning samma dag så att allt blir färdigt.

Vi blev ganska chockade och tagna på sängen men nu när man hunnit smälta det lite så känns det ok men himla tråkigt att behöva börja om från början igen. Personalen på vårt sjukhus är dock jättebra, sköter allt så himla proffsigt och det gick väldigt snabbt från ul till att ta tablett och ta några ord med kuratorn (som jag egentligen inte alls ville prata med men vi tvingades ändå någon minut, vad är det egentligen med kuratorer, varför måste dom vara så läskiga och stirra en i ögonen på typ 10 cm avstånd).

Ja nu är jag mest orolig för fredag, trodde jag skulle få tablett och fixa det hemma men eftersom det var så långt gånget så gick inte det. Känns läskigt, har aldrig varit på sjukhus innan så det känns inte alls bekvämt, och drygt dessutom. Var 3:e timma ger dom piller (vaginalt) till allt är ute. Sambon ska vara med och vi ska försöka hyra lite filmer och så. Jobbigt att det blev så stor grej av det, sist kunde vi ju bara åka hem och försöka igen.

Jaja, bättre lycka nästa gång. Får väl trösta mig med att jag kan rida pållarna hela våren, jobba in en hel del pengar på fasta jobbet och att det förhoppningsvis ta sig snabbt igen."

Visst är det någon här (@lil-sis ? ) som gjort skrapning? Känns det efteråt? Är det läskigt att bli sövd?

Har någon tagit sånna piller och gjorde det ont när blödningarna sätter igång? Blödde det hypermycket? Detta motsvarar missfall i vecka 12 om man ser till storlek på livmodern…

Jag är iaf väldigt tacksamt att det inte är något foster som ska ut, det hade varit så mycket värre.

Näe, fy fasiken vad trist!!!! :(:(:(

Näe, fy fasiken vad trist!!!! :(:(:(

Ja väldigt :( Iof tänkte jag att det var för bra för att vara sant om vi skulle få se en frisk bebis därinne (skulle göra NUPP idag också) men ändå så var det ju det man var inställd på.

Men det är väl tredje gången gillt man brukar säga…? Hoppas det är så i vårt fall iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 713
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 934
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka