En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar inte kroppen säga till när man har ÄL? Jag är ju inte så påläst men både jag och en kompis blir extremkåta vid ÄL och jag kan utan problem ligga flera gånger per dag under den tiden. Sen förstår jag att man testar, särskilt när man inte får det att ta sig.

Sånt där är nog oerhört olika. Jag själv är inte en särskilt sexuell person alls, visst kan jag ibland bli lite mer närhetstörstandr kring ÄL men inte så att det skulle bli några barn om jag inte aktivt försökte skulle jag tro, jag har lite för låg lust för det. Nu när vi försöker får kag helt enkelt frammana lusten med långa förspel exempelvis, samt bestämma i förväg att det ska hända så att säga. ^^

Sånt där är nog oerhört olika. Jag själv är inte en särskilt sexuell person alls, visst kan jag ibland bli lite mer närhetstörstandr kring ÄL men inte så att det skulle bli några barn om jag inte aktivt försökte skulle jag tro, jag har lite för låg lust för det. Nu när vi försöker får kag helt enkelt frammana lusten med långa förspel exempelvis, samt bestämma i förväg att det ska hända så att säga. ^^
Ja det såklart, det måste ju finnas alla sorter. Jag är inte särskilt sexuell om det inte är rätt hormonrusningar i kroppen, såsom runt ÄL men då blir jag extrem i stället :p

Tack allihopa!

@deathslyna Jo, det blir nog slutet av september nån gång. Så du hann före ;)

Maken blev nog lite chockad. "Kaos!" sa han bara först :D Men nån gång ska det ju bli syskon, det hade nog känts som kaos oavsett när :)

Jag har fått många symtom supertidigt så det blir spännande att se hur det här går...
Tidiga och tydliga symptom..........

TVILLINGAR ;):nailbiting:

:D (Skojar lite, men bara liiiite :angel:)

Vet ju inte hur regelbunden den är eftersom det är första riktiga på fyra år. Vi får väl vänta och se när den dyker upp nästa månad.
Sambon kommer ju hem varje helg framöver i alla fall.

Grattis till din graviditet @Zewz. :)
Nästa gång?????
Nej här skall det inte bli någon nästa gång!!! Nu vill vi ha lite mer plus i tråden.

Slutade ju med mina p-piller den 9/1 och nu är mensen över sedan i lördags och har tänkt att testa med ägglossningstest för att hålla lite koll. Har ju dock inte en aning om hur min cykel ser ut eftersom jag ätit p-piller väldigt länge:confused: Nu till min fråga, när ska jag börja testa och vilken tid är bäst?:)

Slutade ju med mina p-piller den 9/1 och nu är mensen över sedan i lördags och har tänkt att testa med ägglossningstest för att hålla lite koll. Har ju dock inte en aning om hur min cykel ser ut eftersom jag ätit p-piller väldigt länge:confused: Nu till min fråga, när ska jag börja testa och vilken tid är bäst?:)
Nu.
Jag testade morgon och kväll.
För mig typ 03 och 15.

Jag trodde att vi prickade ÄL den här månaden men nu kom mensen fem dagar tidigt... Gissar att min cykel egentligen är på 21 dagar men blev störd av nåt förra månaden. Att det ska vara så besvärligt att göra en bebis!!!

Jag trodde att vi prickade ÄL den här månaden men nu kom mensen fem dagar tidigt... Gissar att min cykel egentligen är på 21 dagar men blev störd av nåt förra månaden. Att det ska vara så besvärligt att göra en bebis!!!
Vänta nu, fick du alltså mens på dag 16? Eller hade du mens på dag 26 förra gången? Det låter väldigt kort med 21 dagar. Tänk på att du antagligen har ägglossning genast efter att mensen slutat ifall du har så kort cykel, eftersom mensen vanligtvis kommer ca 14 dagar efter äl

Jag är på försök nr 3 och har redan gett upp lite mentalt. All respekt till er som kämpat länge!
Jag har börjat ställa in mig på att det inte blir något. Funderar på att skänka bort alla bäbiskläder och skaffa en hundvalp för att maxa familjen... Har äl värk idag vilket prickar precis enligt appen och allt har varit på timmen regelbundet trots alla år med piller. Jaja, på det ikväll igen liksom...
Grattis till alla son plussat!

Jag är på försök nr 3 och har redan gett upp lite mentalt. All respekt till er som kämpat länge!
Jag har börjat ställa in mig på att det inte blir något. Funderar på att skänka bort alla bäbiskläder och skaffa en hundvalp för att maxa familjen... Har äl värk idag vilket prickar precis enligt appen och allt har varit på timmen regelbundet trots alla år med piller. Jaja, på det ikväll igen liksom...
Grattis till alla son plussat!

Det brukar gå upp och ner det där.

Här varvar vi bråk med framtidsplaner!

Har följt den här tråden väääldigt länge i det tysta nu men kände att jag kan hoppa in nu när det börjar närma sig startlinjen.

Lite anonym sådär i början men om någon fattar vem jag är så kan du ju vara tyst om det :)

Vi hade tänkt vänta ett litet tag till för vi vill nog helst inte ha en vinterbebis (till) men tiden går så otroligt segt så jag tror nästan vi börjar i förtid ändå.

Det blir nr tre för oss och tidigare har jag blivit gravid på första försöket båda gångerna och jag hoppas dom gamla takterna sitter i för tålamod har jag inget att tala om :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 717
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 966
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka