En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@fia-lisa vilken tid på dygnet testar du? Testa inte på morgonen, utan mitt på dagen någon gång. Försök hålla blåsan otömd ca 4 timmar innan test. Försök hålla samma tidpunkt för testen.

Äter du d-vitamin? Om inte, så börja med det. Man får äta ganska stor dos.

Annars kan det vara så att du inte har ägglossning, men då brukar så gott som alltid mensen vara väldigt oregelbunden också.

Hej alla! Jag har legat lågt en tid nu, varit en del saker som behövt landa på jobbfronten så pausade barnaalstrandet. Och nu har jag fått kalla fötter?! :crazy: Vi har det ju så gött, varför bryta en vinnande trend liksom. Så jag slits mellan bäbissug och tveksamhet.

Hej alla! Jag har legat lågt en tid nu, varit en del saker som behövt landa på jobbfronten så pausade barnaalstrandet. Och nu har jag fått kalla fötter?! :crazy: Vi har det ju så gött, varför bryta en vinnande trend liksom. Så jag slits mellan bäbissug och tveksamhet.

Välkommen i klubben! ;)

Fast märkligt nog, ju närmare jag kommer BIM(?) (för mig kommer det hädanefter inte betyda något annat än Barn I Magen(?), avskyr annars det uttrycket, @Tora slog verkligen huvudet på spiken, det måste vara en produkt av en torr gammal läkare, men med den här betydelsen blir det plötsligt jättebra! :D )
det blev en lång parentes, hur som helst, ju närmare jag kommer (runt en vecka till TPA på allvar igen...) desto mer känns det så oerhört viktigt att det tog sig den här gången, och desto mer hoppas jag. Med viss bävan. Kan man ha skräckblandat hopp?

Vilken tid på dagen testar du? Jag får alltid negativt om jag testar på morgonen eller kvällen tyckte jag mig märka (testade tre gånger per dag denna första cykeln, för att se var jag får utslag.)
Testar kl 11 och 18. Nästa cykel ska jag kanske ändra tiser så jag kan klämma iin ett tredje test. Får man fråga vilka tider/tidsintervall du testat?

Jag har använt testen med en smiley :)
Där står att man kan testa på morgonen, så har gjort det.
O det har funkat på mig. Har fått :) på morgonen o på natten har jag haft äl..

Så himla lätt :)

De verkar himla smidiga de där. Men rätt dyra va? Vad kostar de?

Ja, jag testa med billiga stickor innan men tyckte det var bökigt.
Jag köper 10-pack från deras hemsida, kostar 289:- o frakten är gratis :) Sen använder jag 7-8 st varje månad så där blir ju nån över, så om nån månad slipper jag beställa nya ;)

@fia-lisa vilken tid på dygnet testar du? Testa inte på morgonen, utan mitt på dagen någon gång. Försök hålla blåsan otömd ca 4 timmar innan test. Försök hålla samma tidpunkt för testen.

Äter du d-vitamin? Om inte, så börja med det. Man får äta ganska stor dos.

Annars kan det vara så att du inte har ägglossning, men då brukar så gott som alltid mensen vara väldigt oregelbunden också.

Har som sagt testat två gånger om dagen men ökar till tre nästa cykel. Har precis skickat iväg maken att köpa D-vitamin också! :)

Så om jag nu har D-vitamin brist har jag ingen ÄL? Trots att jag hade väldigt regelbunden mens hela hösten? Iofs testade jag inte två gånger om dagen i höstas och bara enligt de dagar som ÄL-testerna anvisar så kan ju hända att jag testade fel period då.

Knäppt det här, men just nu känns det som att ett positivt ÄL-test skulle göra mig överlycklig! För ett år sedan hade det krävts ett positivt graviditetstest. ;)

Jag har testat 12, 16 och 19. Negativt på 12 och 19, positivt på 16. :)

Då kanske jag helt enkelt testat fel tider. Har precis beställt hem fler test så nästa månad ska jag banne mig träffa rätt! Lite D-vitamin som hjälp på traven! Funderar på att köpa hem de digitala med smiley så att man dubbeltesta om man får positivt på de billiga. Det kostar på att försöka bli gravid. :p

Brist på d-vitamin kan göra att du inte får tillräckligt starka teststreck även om du har äl. Jag skulle gissa på att du har regelbunden äl, och att ägglossning skedde precis innan du fick helt blankt streck. Det finns personer som aldrig får starka streck.

Jag minns att @lil-sis fick tydliga streck efter att ha börjat med d-vitamintillskott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 983
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka