En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in här!

Min man hade låtit sterilisera sig tidigare (långt innan vi träffades) men vi vill nu ha barn.
Vi var därför i Norge i november och återställde honom hos en mkt duktig kirurg.
Det här blir ju en längre väg att gå, jag vet inte vad som kommer hända om det sen inte tar sig, jag antar att jag måste utredas också då... (Jag har gjort abort så jag har iaf KUNNAT bli gravid, men sen vet man ju inte.)

Är ägglossningstest rätt väg att gå? Finns det bara engångs eller något annat? En sån p-dator, kan det vara något annars, som annars säger när man ska undvika för att inte bli med barn? Borde väl gå att göra tvärtom då också?

Dock kan det ta upp till ett halvår innan spermierna hittar fram igen - om de gör det, så innan jag börjar med ägglossningstest ska vi nog kolla att det har funkat.

Jag är 33 år, jag har inga barn. Maken har 2 sen tidigare.

Kartlägg din ägglossning nu så har du det klart.

Jag har haft tydliga känningar av äl! Det är en helt ny upplevelse för mig. Jag undrar om symtomen förstärks med pergo eller om jag aldrig haft äl innan. Hade tydligt känningar i vänster äggstock i tisdags kväll, ocså lite igår vid lunch. Det här med annorlunda sekret vid äl har jag inte förstått innan. Men nu har jag upplevt det, ordentligt. Lite molande i magen tidvis under dagen igår och lite idag.

Mannen kom hem från jobbresan igår så det borde inte varit försent att få till det igår kväll eftersom jag hade känningar även igår. Eller? Är det sista känningarna i äggstocken som säger när det är äl eller är det när känningarna börjar?

Jag har ont fram till äggblåsan brister. Så generellt borde man ha upp till ett dygn på sig efter att smärtan upphört.

20150115_180617_zpspeohx9jh.jpg

Idag såhär, betyder det att ägget släppt? Lite svagare än igår men ändå ganska starkt?

Jag har fått mensen nu så nu blir det ett par veckor med väntan på nästa försök. Både hoppas att det ska ta sig snart och hoppas att det kan vänta lite nu så det inte blir en decemberbebis :p

@Flutterdash Enligt mina tester skulle det där vara negativt, det är positivt först när det är två lika starka streck.

Absolut! Om du komlar på förra sidan ligger en bild på gårdagens test, som var positivt. Detta är "dagen efter" och jag undrar om det betyder att ägget släppt och vi i så fall är sent på bollen, eller vad det nu kan betyda. ^^

Om ägget släppte typ.. idag? Och lever i 24 timmar, så kansle det finns en liten chans ändå om vi sexar idag. Första gången med ÄL- test men jag blir fasen lite stressad av dem ^^

Ja, ägget har släppt. Det ger dig 12-24 timmar sådär mellan tummen och pekfingret. Sen kan det ju hända att ägget släppte kort efter att du testade positivt också, vilket ger ett kortare tidsspann.

Typiskt min otur....fick ett svagt plus med CB imorse men tror ni inte att kontrollstrecket då lyser med sin frånvaro så givetvis OGILTLIGT test. Suck suck!

Det här med ÄL-stickor... Jag har ju aldrig fått det att fungera med dem tidigare (har aldrig någonsin lyckats pricka in rätt dag för att få två starka streck, utan brukar ha samma resultat hela månaden) men den här gången fick jag för mig att det skulle funka och tänkte att om jag kör dubbla test varje dag i hela cykeln bör jag pricka rätt eller hitta . Enligt mina beräkningar har jag ÄL idag och allt stämde in med övriga tecken i veckan, tom ÄL-stickorna fick starkare och starkare utslag för var dag som gick (men aldrig så starkt att det räknas som positivt) och så igår var allt vad streck heter borta, så även idag. Kontrollstrecket jättetydligt, men inget annat. Betyder det att jag inte har ägglossning öht?

Det här med ÄL-stickor... Jag har ju aldrig fått det att fungera med dem tidigare (har aldrig någonsin lyckats pricka in rätt dag för att få två starka streck, utan brukar ha samma resultat hela månaden) men den här gången fick jag för mig att det skulle funka och tänkte att om jag kör dubbla test varje dag i hela cykeln bör jag pricka rätt eller hitta . Enligt mina beräkningar har jag ÄL idag och allt stämde in med övriga tecken i veckan, tom ÄL-stickorna fick starkare och starkare utslag för var dag som gick (men aldrig så starkt att det räknas som positivt) och så igår var allt vad streck heter borta, så även idag. Kontrollstrecket jättetydligt, men inget annat. Betyder det att jag inte har ägglossning öht?

Vilken tid på dagen testar du? Jag får alltid negativt om jag testar på morgonen eller kvällen tyckte jag mig märka (testade tre gånger per dag denna första cykeln, för att se var jag får utslag.)

Jag blev gravid på Äl som inte gav fullt utslag.

Sem började jag rätta till min D-vitaminbrist och då blev det genast stor skillnad på testerna också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
63 038
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30