Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Barn i magen. Den gillar jagHaha ja förhoppningsvis så innebär ju bim barn i magen!
Funderade om det låg en viktförändring bakom men visste inte om frågan var för känsligJa, dessvärre har jag lite sådär erfarenhet av ÄL-stickor, när jag testat tidigare har jag haft samma resultat hela cykeln, men eftersom vi uppenbarligen inte lyckats pricka in rätt vecka för ÄL trots jämna cykler så tänkte jag att jag ger stickorna en chans. Fast jag kör ju dem som sagt parallellt med att ta temp, kolla sekret och annat mående.
Min kropp älskar när jag går ner i vikt, så de jämna korta cyklerna fick jag till när jag började gå ner i vikt. Har gått ner ca 10 kg sedan i somras och det är egentligen inte så viktigt hur mycket minus som vågen visar utan min kropp reagerar positivt på just viktnedgång. Varför kroppen slutade tycka viktnedgång = jämna cykler helt plötsligt vet jag dock inte...
Jag blir galen. Inbillar mig så mycket symptom. 11 dagar sen äl och minus på test. Tråkigt. Men men.
Barn i magen tycker jag låter mycket roligare än beräknad icke mens.Barn i magen. Den gillar jag
"Beräknad icke mens" måste ha uppfunnits av en äldre överläkare eller så
Funderade om det låg en viktförändring bakom men visste inte om frågan var för känslig
Fett är ju väldigt bra på att lagra alla sorters möjliga hormoner. Det är det som ställer till det med PCO och övervikt (extremt förenklad förklaring). Vad man skulle kunna tänka sig är att förändringen i hormonerna har planat ut.
Har du övervikt kvar?Jag är rätt okänslig av mig så det går att fråga på!
Men vad ska man göra om det inte hjälper att gå ner i vikt längre? Jädrans hormoner till att krångla och ställa till bekymmer.
Har du övervikt kvar?
Jag är ingen fan av LCHF (en diet som påstår att morötter är onyttiga faller bort för min del) men jag vet att det finns en del som upplever att de blivit hjälpta av det.
Vet inte riktigt hur det fungerar men det har väl lite att göra med hur kroppen reagerar på kolhydrater.Ja, jag kan gott gå ner 10 kg till. LCHF har jag testat och jag går förvisso ner i raketfart till en början men sedan lägger magen av... Jag kör just nu GI och det funkar bättre för magen. Menar du att LCHF hjälper hormonerna mer?
Vet inte riktigt hur det fungerar men det har väl lite att göra med hur kroppen reagerar på kolhydrater.
När man har PCOS så har man ju oftast fel sorters hormoner i fel mängd. Så på något sätt får det låga kolhydratintaget balansen att bli bättre. Sen påstås det att socker försätter kroppen i någon form av allmän inflammation.
Jag har väl ingen direkt åsikt om det men ibland är det lätt att dra felaktiga slutsatser. Åt båda håll.
Har du tappat din vikt fort?
Jag har haft tydliga känningar av äl! Det är en helt ny upplevelse för mig. Jag undrar om symtomen förstärks med pergo eller om jag aldrig haft äl innan. Hade tydligt känningar i vänster äggstock i tisdags kväll, ocså lite igår vid lunch. Det här med annorlunda sekret vid äl har jag inte förstått innan. Men nu har jag upplevt det, ordentligt. Lite molande i magen tidvis under dagen igår och lite idag.
Mannen kom hem från jobbresan igår så det borde inte varit försent att få till det igår kväll eftersom jag hade känningar även igår. Eller? Är det sista känningarna i äggstocken som säger när det är äl eller är det när känningarna börjar?
Det förklarar saken!Jag har inte känt av äl speciellt innan jag fick Pergo, men med pergon så har jag haft så ont så jag kräkts & inte kan sova osv..