En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej :)
Nu vet jag inte hur din sambo fungerar men vet han om att du jättegärna vill försöka? Och att det troligtvis lär ta lite tid?
Han kanske ändrar inställning om du förklarar hur du känner?
Men jag vet ju som sagt inte hur informerad o insatt han är om olika hinder på vägen som kan dra ut på det?

Lycka till :)

Jodå, han är väl insatt i det hela och har det givetvis i åtanke...

Tog kraft till mig att diskutera detta med honom ordentligt och förklarade allt med hur jag tänkte och så och han va helt med på banan men precis som jag själv vet och förstår (och känner själv när jag tänker igenom allt utan att bara lyssna på viljan) så är det jobb som är prio. Han vill gärna ha denna sommaren i lugn och ro (alltså utan en sambo med 70 olika komplikationer hehe) för vi har väldigt mycket planerat med resor och stora födelsedagar (både för honom, familj och vänner) så det vi har kommit fram till är (viktigast står överst):

Jobb för honom
Att få sommaren utan att jag slutar med mediciner (och därmed även p-piller)
att han ska fylla 25 (början av november)

SEN! Om detta är fixat när han fyllt år så diskuteras detta igen. Vi är iallafall väldigt överrens om att hus kommer efter barn när det gäller prioriteringar så nu håller jag tummarna för att han hittar ett jobb snabbt. Gärna typ igår ;)

Högg sista BIM-listan jag hittade. :)

paprika ÄL 1/1 BIM 14/1, 28 år, inga barn
Robl ÄL 9/1 BIM 23/1 försök nr 10(?), 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 8/1 BIM 22/1, Försök nr 17, 29 år, inga barn
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn

Jag var tvungen att testa hur man gjorde när man tog grav-test, så i rent vetenskapligt syfte (:angel:) tog jag ett igår morse, tre dagar innan bim. Negativt såklart och jag har känt lite inför-mens-molande i ett par dagar så den lär komma som utsatt.

Pratade lite mer med sambon om det här igår. Känner ibland att vi är på lite olika nivå i det här, han vill ha barn men är lite lugnare inställd. Blir inte besviken vid mens utan är lite mer "vill ödet att vi ska ha barn så blir det så". Är väl kanske lättare att ha den inställningen när det inte är i hans kropp allt händer... Men han har inget emot att vi hjälper ödet lite och har koll på när jag har ägglossning ;)

@tomte Skönt ändå att ha tagit upp det. Sådana beslut kan behöva mogna till sig lite ett tag. Så hade han inte börjat tänka i de banorna tidigare så var det här kanske det som behövdes för att starta det :)

@lil-sis Hoppas det reder ut sig till det bästa för dig!

Mensen sen igen... Har jag plötsligt slutat ha ägglossning :cautious:. Tror det är dags att införskaffa ÄL test

Mensen sen igen... Har jag plötsligt slutat ha ägglossning :cautious:. Tror det är dags att införskaffa ÄL test
Gör det! Det är bra att ha lite koll på vad som händer i kroppen. Det är dock helt normalt att ha en utebliven ägglossning nång gång i året.

Har nu pratat med chefen ang mitt nya schema, det va fritt fram att byta schema med nån OM den personen ville.. O givetvis är det INGEN som vill byta med mig. Såklart..
O som grädde på moset nu så har sambon blivit inringd på jobbet imorgon, på 1 av våra lediga dagar tsm...
Innan idag sålde 2 presentkort på upplevelser som vi fått i julklapp som måste förbrukas innan mars, o med alla biverkningar från pergon så kändes det nästan som nån dött när jag gjorde det ;)
Är allt lite extra känslig för motgångar nu :p

Innan idag sålde 2 presentkort på upplevelser som vi fått i julklapp som måste förbrukas innan mars, o med alla biverkningar från pergon så kändes det nästan som nån dött när jag gjorde det ;)
Är allt lite extra känslig för motgångar nu :p
Stackare, jag som tycker att jag blir ur balans så att det räcker och blir över vid ägglossning (och mens, och kanske någon gång däremellan :p) måste vara värre med tillsatta hormoner.
Jobbigt med kassa tider ovanpå allt annat, är det långa schemaperioder? Har arbetsgivaren rätt att ge er vilket schema som helst?

Nu har jag tagit min sista tablett på p-piller fronten före ett tag framåt :nailbiting:.
BM sa att vi skulle vänta en mens innan vi börjar försöka, för att de ska kunna beräkna ålder på liten när/om vi lyckas.
Har känt ett par dagar att mens är på g. Har haft små blödningar i ett par dagar var 3-4 månad på dessa piller. Om det kommer nu, kan vi räkna det som vanlig mens tror ni och börja försöka på en gång?

Nu har jag tagit min sista tablett på p-piller fronten före ett tag framåt :nailbiting:.
BM sa att vi skulle vänta en mens innan vi börjar försöka, för att de ska kunna beräkna ålder på liten när/om vi lyckas.
Har känt ett par dagar att mens är på g. Har haft små blödningar i ett par dagar var 3-4 månad på dessa piller. Om det kommer nu, kan vi räkna det som vanlig mens tror ni och börja försöka på en gång?
Jag har aldrig riktigt förstått barnmorskornas fixering vid att man alltid skall vänta en mens för att de skall kunna beräkna längden på graviditeten. Undra om det är något som hänger kvar sen förr innan det fanns ultraljud. :confused:

Jag var ju oplanerad gravid med min äldsta son och det var aldrig några problem att faställa graviditetens längd.

Ser det ut som mens och känns som mens så är det mens :D

Så spännande. Ett nytt stackars offer i tråden :up:

Om vi känner för lite mys när sambon kommer hem nästa gång (mycket troligt, tre veckor sen vi setts då :D) så gör vi som vi känner mao.
Tänkte försöka vara duktig och skriva i almanackan när vi myst, haft äl osv.

paprika ÄL 1/1 BIM 14/1, 28 år, inga barn
Robl ÄL 9/1 BIM 23/1 försök nr 10(?), 24 år, inga barn
em-pirre ÄL 8/1 BIM 22/1, Försök nr 17, 29 år, inga barn
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1

Det här är andra ägglossningen (testade iofs inte förra månaden) efter missfallet i november och jag får inte riktigt ordning på saker och ting om jag ska vara ärlig. Alla tveksamheter och farhågor från innan vi började försöka är tillbaka, och jag känner mig osäker på det här med att försöka få barn. Samtidigt, om jag kunde få tillbaka den graviditeten som jag förlorade skulle jag inte tveka en sekund... och det går ju inte riktigt ihop. (Så jag har bestämt att vissa saker inte alltid går ihop och att det får vara ok :meh:)

Stackare, jag som tycker att jag blir ur balans så att det räcker och blir över vid ägglossning (och mens, och kanske någon gång däremellan :p) måste vara värre med tillsatta hormoner.
Jobbigt med kassa tider ovanpå allt annat, är det långa schemaperioder? Har arbetsgivaren rätt att ge er vilket schema som helst?

Ja, smärtan är egentligen inte det jobbiga utan det är som sagt det att jag är SÅÅÅ känslig.

Ja, det är ju det att både mitt o sambons schema är 8 veckors schema som bara rullar på... Så det är ju tillsvidare tyvärr :/
Ja, schemat har hen rätt att ändra på såhär, annars erbjuds andra arbetsuppgifter med andra tider o sämre lön.. Vilket inte är ngt alternativ för mig!
Bara till att hoppas på en graviditet snart så löser det sig själv :D

Gör det! Det är bra att ha lite koll på vad som händer i kroppen. Det är dock helt normalt att ha en utebliven ägglossning nång gång i året.
Tänk att ditt problem har lätt till att du kan ge oss övriga så mycke välbehövliga råd och information :)

Egentligen skulle de inte vara konstigt om ÄL strular lite eftersom jag tog examen med allt vad den stressen innebär och och sedan allt strul med jul, nyår och nytt.

Vad roligt att ni äntligen är på gång efter att väntat och väntat :) ! Jag hade inte väntat en mens utan bara kört på :p Hoppas det går fort för er :)

Tänk att ditt problem har lätt till att du kan ge oss övriga så mycke välbehövliga råd och information :)

Egentligen skulle de inte vara konstigt om ÄL strular lite eftersom jag tog examen med allt vad den stressen innebär och och sedan allt strul med jul, nyår och nytt.

Man lär sig otroligt mycket :) Min Gun sa att hon för skojs skull ville testa AMH, och skulle förklara vad det betyder. Ja ba: "Jag vet vad det är. Ägganlag. Jag har googlat." Min man fattade inte ett ord.

Och den saken lärde jag mig av @Tora

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
63 048
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka