Sen en uppdatering. Vi har varit hos Gun, och herregud vilken tur jag hade, för jag fick MIN EGEN GUN! Har ju alltså gått privat, men min privata Gun jobbar också på gyn-pkl (hon äger privatkliniken vid sidan om). Jag var lite stressad först, för den läkare som oftast tar emot på gyn.pkl är en riktig rövhatt. Verkligen ökänd. Vilken lättnad att komma in i rummet och se Den Rätta Gun. Min man gillade henne också, som tur är.
Nu fick vi ju prata med en som känner mig utan och innan (haha), och som dessutom är skitrolig men samtidigt saklig. Min man fick en smärre chock, eftersom han inte hade en aning om hur ett gynbesök går till "Fy vilka saker kvinnor får stå ut med! Övergrepp!". Det var alltså ett vanligt VUL, lite koll av bröst. Vardagsmat.
Nu är vi i kö för IVF, och vi får fritt försöka på privatsidan under tiden. Januari 2016 är det vår tur, ifall det mirakulöst inte faller folk ur kön i höst. Vi ska också göra nya labbtester för säkerhets skull, bl.a. test för celiaki (
@deathslyna !) och nytt progesterontest. Labbproverna tas 19.1.
Min man är btw väldigt stolt. Hans sperma var UTMÄRKT, enligt läkaren. Hon nämnde den saken säkert fyra gånger
Just nu känns det okej, faktiskt.