En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna månad har jag verkligen stark barnlängtan. Lite -för satan så låt mig plussa denna månaden!!!!!
Kanske hoppas o tror jag lite mer eftersom det är första kuren dubbel med pergon, vem vet :)

O det går ju fruktansvärt långsamt fram till bim, 6 dagar kvar.. Ska iväg både fredag o lördag med jobbet så funderar på om det är klokt o vänta att testa till söndag :)

Stort grattis @Zewz :D

Själv har jag nog fått mitt livs första svampinfektion, högst otrevligt! :S Men eftersom jag läst att svampinfektioner är vanligt tidigt i en graviditet tänker jag att det kanske är ett positivt tecken. ;) Haha!

Tack allihopa!

@deathslyna Jo, det blir nog slutet av september nån gång. Så du hann före ;)

Maken blev nog lite chockad. "Kaos!" sa han bara först :D Men nån gång ska det ju bli syskon, det hade nog känts som kaos oavsett när :)

Jag har fått många symtom supertidigt så det blir spännande att se hur det här går...

• Gilla
Reactions: Is
Tack allihopa!

@deathslyna Jo, det blir nog slutet av september nån gång. Så du hann före ;)

Maken blev nog lite chockad. "Kaos!" sa han bara först :D Men nån gång ska det ju bli syskon, det hade nog känts som kaos oavsett när :)

Jag har fått många symtom supertidigt så det blir spännande att se hur det här går...
Ja, jag hann visst det :) jag övervägde nästan att vänta in dig men sen tänkte jag att Nä vad tusan, vi kör! :p jag får följa dig i hösttråden också.

Så dök mensen upp. När är det man brukar ha ÄL, 10-14 dagar efter mensens första dag?

Sambon påstår att mina hormoner är vilda efter fyra år på p-medel. Han säger att vad han än säger vrider jag på det så jag kan gnälla. PMS multi?? :angel:

Så dök mensen upp. När är det man brukar ha ÄL, 10-14 dagar efter mensens första dag?

Sambon påstår att mina hormoner är vilda efter fyra år på p-medel. Han säger att vad han än säger vrider jag på det så jag kan gnälla. PMS multi?? :angel:

ÄL räknas väl oftast ca 14 dagar innan mens. Har man regelbunden cykel är det bara att räkna.

Hormoner är inte att leka med. Trots att jag i nuläget alltså bara är i vecka 4 typ, så sa maken att han förstod att något var på gång redan härmodagen. Han lärde dottern att sätta ihop orden ”mamma tjurig”. Bussigt :devil:

Vet ju inte hur regelbunden den är eftersom det är första riktiga på fyra år. Vi får väl vänta och se när den dyker upp nästa månad.
Sambon kommer ju hem varje helg framöver i alla fall.

Grattis till din graviditet @Zewz. :)

@hemlig som Zewz säger är det ofta 14 dagar FÖRE mens, men med en regelbunden cykel och enligt skolboksexempel borde det blir 14 dagar efter mensens första dag.

Jag har Äl 12 dagar före mens. Tiden efter mensens första dag och Äl varierar däremot.

Brukar inte kroppen säga till när man har ÄL? Jag är ju inte så påläst men både jag och en kompis blir extremkåta vid ÄL och jag kan utan problem ligga flera gånger per dag under den tiden. Sen förstår jag att man testar, särskilt när man inte får det att ta sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 206
· Visningar
62 981
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka