En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack båda. Det går säkert bra på fredag, känner mig mycket tryggare nu. Tack för ert stöd och sorry för att jag kapade tråden. Det är så skönt att ha er att ventilera med. :bow:

Tack snälla du. Ja det börjar kännas jobbigt det här. Om det skiter sig nästa gång tror jag däremot att jag blir knäckt, 2 gånger känns "ok" men tredje då tror jag t o m jag börjar känna mig uppgiven. Men det känns som att det nog går ganska snabbt att få hjälp om det blir ett tredje missfall (nu hoppas jag innerligt att vi inte hamnar där), nu är man ju med i "rullarna" så att säga och dom känns väldigt engagerade där, är väl fördelen med ett litet sjukhus.
Det jag gillade med detta var att du skulle få bra och snabb hjälp inte att du skulle bli knäckt eller så.

@Kanintant Jag beklagar så otroligt mycket!

Jag hade två MA 2012, det första upptäcktes i slutet av v 11 och det andra i v 8. hade inga blödningar eller så utan bara en känsla av att något var fel. Lyckades få ett vul där det upptäcktes att fostret var dött, troligen i v 6-7. Samma sak andra gången då jag ju var mycket mer uppmärksam och kände samma känsla mycket tidigare.

Jag fick båda gångerna tabletter för att försöka göra det medicinskt men det lyckades inte. Det hände absolut ingenting. Skrapades istället under narkos.

Jag tycker skrapningen var superbra, det gick fort, jag var sövd så kände inget och blödde inte alls efteråt. Det tar jag med mig om det skulle bli ytterligare en gång, jag kommer kräva skrapning på en gång!

Jag utreddes för mina missfall då jag haft missfall tidigare med en annan partner. Det upptäcktes att jag har en hjärtformad livmoder men för att kunna fastställa hur mycket måste det göras en magnetröntgen. Väntetiden för det var 1 år (!) så vi bestämde oss för att testa en gång till och den gången resulterade det i en liten kille som snart fyller 1 :)

Det var inga problem alls att få komma och göra tidiga ul i den sista graviditeten. Gjorde i v 7 och 12.

Men hallå här allvarligt, ska jag säga åt sambon att om vi kör nu så borde ju septemberjakten vara räddad!?

Har mens nu så ÄL borde bli i februari så skulle de mot förmodan ta sig då så måste jag ju få barn ganska mycket förtidigt för att det ska störa de första jaktdagarna. Sämsta senariot var ju om det skulle födas ett barn typ sista augusti, men det borde ju vara hyfsat säkert nu? Ja mena de är ju inte katastoff om det trots allt blir barn precis då :p

@Kanintant Jag beklagar så otroligt mycket!

Jag hade två MA 2012, det första upptäcktes i slutet av v 11 och det andra i v 8. hade inga blödningar eller så utan bara en känsla av att något var fel. Lyckades få ett vul där det upptäcktes att fostret var dött, troligen i v 6-7. Samma sak andra gången då jag ju var mycket mer uppmärksam och kände samma känsla mycket tidigare.

Jag fick båda gångerna tabletter för att försöka göra det medicinskt men det lyckades inte. Det hände absolut ingenting. Skrapades istället under narkos.

Jag tycker skrapningen var superbra, det gick fort, jag var sövd så kände inget och blödde inte alls efteråt. Det tar jag med mig om det skulle bli ytterligare en gång, jag kommer kräva skrapning på en gång!

Jag utreddes för mina missfall då jag haft missfall tidigare med en annan partner. Det upptäcktes att jag har en hjärtformad livmoder men för att kunna fastställa hur mycket måste det göras en magnetröntgen. Väntetiden för det var 1 år (!) så vi bestämde oss för att testa en gång till och den gången resulterade det i en liten kille som snart fyller 1 :)

Det var inga problem alls att få komma och göra tidiga ul i den sista graviditeten. Gjorde i v 7 och 12.

Tycker det verkar på många som att skrapning är bättre. Undra om man skulle be att få det på en gång istället… sen vet jag inte om de hellre vill försöka med tabletter först för att det var ganska lång gånget. Iof är det skönt om jag slipper skrapning för då borde ju infektionsrisk osv vara mindre, inga sår någonstans.

Skönt att höra att det lyckades på tredje försöket. Vi försöker vara hoppfulla att det ska gå. Första gången syntes ju inga spår alls i livmoder efter graviditet, jag tror det stannade av redan i typ v. 5 men kom ut på 6+3. Denna gången hade ju allt annat vuxit och funkat förutom fostret så vi tänker att tredje gången kanske kroppen fattar att den detaljen ska funka med, nu har den ju iaf tränat på att skicka ut hormoner och fixa moderkaka och allt sånt där.

Inget trådkap, ledsamheterna hör ju tyvärr till försöken att utöka familjen!

Ja dessvärre är det ju så, och det är skönt att ha er här som är i samma situation. Jag har inte så många vänner som är insatta och ibland är det skönare att få prata med folk man känner mindre väl.

Har iaf haft molvärk hela natten i livmodern, så något har den där tabletten påverkat. Det känns på något sätt bra då har nog kroppen reagerat att något nytt är på gång så kanske tabletterna funkar imorgon. Inga blödningar än så länge men jag hoppade ändå över ridningen idag, känns skönare att vara hemma om jag skulle börja blöda, känner att jag inte riktigt orkar vara social heller. Ska på årsmöte ikväll med smörgåstårta osv, tänkte först att jag inte ville gå men kände sen att det kan vara ganska skönt att komma ut bland folk så går tiden till imorgon lite fortare med.

Tycker det verkar på många som att skrapning är bättre. Undra om man skulle be att få det på en gång istället… sen vet jag inte om de hellre vill försöka med tabletter först för att det var ganska lång gånget. Iof är det skönt om jag slipper skrapning för då borde ju infektionsrisk osv vara mindre, inga sår någonstans.

Skönt att höra att det lyckades på tredje försöket. Vi försöker vara hoppfulla att det ska gå. Första gången syntes ju inga spår alls i livmoder efter graviditet, jag tror det stannade av redan i typ v. 5 men kom ut på 6+3. Denna gången hade ju allt annat vuxit och funkat förutom fostret så vi tänker att tredje gången kanske kroppen fattar att den detaljen ska funka med, nu har den ju iaf tränat på att skicka ut hormoner och fixa moderkaka och allt sånt där.

Jag blev aldrig skrapad. Fick med mig tabletter hem som jag tog dagen efter. Läkaren sa till oss att det var viktigt att jag inte var ensam för man kunde få väldigt ont. Jag gick och väntade hela dagen på att den där hemska smärtan skulle komma, men icke! Visst att det gjorde ont, men långt ifrån att jag inte stod ut. Men det är väl olika hur smärttålig man är. Tyckte det var skönt att få vara hemma....

Jag blev skrapad efter mitt missfall och fick tabletter med mig hem med för driva ut sista. Hade nog inte klarat mig på bara tabletter för var ändå en bit in i graviditeten. Den första veckan var inte rolig. Man mådde skit, hade ont och var ledsen över förlusten.

Ja jag trodde ju att jag skulle får vara hemma sen när vi pratade med sjuksystern och hon började prata om var tredje timme osv så fattade jag att jag var tvungen att vara på sjukhuset hela dagen och ev natten. Det kändes verkligen jobbigt, hade mycket hellre gjort hemma men det var för sent. Synd jag inte fick tidigt ul denna graviditeten så man kunde avslutat redan i vecka 7, hade ju varit så stor skillnad mot nu vecka 14. *suck*.

Jag är glad att allt blir gjort imorgon iaf, med eller utan skrapning, ingen utdragen process på flera dagar utan man kan lämna det bakom sig. Glad att dom tog det beslutet även om det innebär att jag kanske måste stanna över natten.

Skendräktig här igen då. :p Har typ "feber" på kvällarna, lite förhöjd temp bara. Känner som att jag fryser men känns varm. Illamående till och från sedan igår (nytt symptom inte haft de tidigare gångerna.) Och molvärk i nedre delen av magen som innan mens. Mens beräknad på måndag, tror den kommer som vanligt...

Ursäkta intimiteten… nu kom det iaf lite blod när jag var på toa, och har fortfarande lite som mensvärk till och från. Känns som att kroppen kanske själv fattat nu att den ska stöta ut allt. Känns som ett bra tecken, då borde den svara bra på pillren imorgon, hoppas nu att det inte börja blöda så mycket så man måste åka in bara.

@Kanintant Så tråkigt att läsa :(. Men är glad att du håller hoppet uppe, du verkar hantera det bra och håller nu tummarna för att det går så smärtfritt och smidigt för dig som möjligt!

Ursäkta intimiteten… nu kom det iaf lite blod när jag var på toa, och har fortfarande lite som mensvärk till och från. Känns som att kroppen kanske själv fattat nu att den ska stöta ut allt. Känns som ett bra tecken, då borde den svara bra på pillren imorgon, hoppas nu att det inte börja blöda så mycket så man måste åka in bara.

Håll koll på yrsel, om du får fläckar framför ögonen osv. Eller värre: Om du inte verkar blöda mkt alls. För då kan det lagras :(

Det är dom första tabletterna du svalde som gör detta. Ibland räcker det med dom men oftast inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
62 864
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka