Tack själv för att du delar med dig. Jag sitter ju i en lite liknande sits (kanske?). Jag antar att man måste köpa trepacket först, och om man då lyckas på första försöket så tappar man de två andra försöken. Så egentligen kan det bli mycket dyrare med en trepack.
Men så igen, om man köper ett försök åt gången och lyckas först på tredje försöket så blir det ju mycket dyrare. Svårt att veta, lite gambling.
Jag har nästan bestämt mig för att boka IVF privat efter vårt samta med läkare 8.1. Det verkar sist och slutligen kosta en del även om jag går kommunalt, eftersom medicinerna betalas själv och de är rätt dyra. Sen har jag googlat (dumma mig) och läst att de privata är sååå mycket bättre. Så nu vågar jag ju inte gå kommunalt längre.
Va fan, jag kan gå hundlös i ett år och spara in en IVF på det sättet.
Jag tror att om man tar ett trepack och blir gravid på första försöket, så kommer nog pengarna som brinner inne spela mindre roll. Man får ju ett barn istället! Det är väl i och för sig det klinikerna utnyttjar...
Går det att ta privat och kommunalt samtidigt vore ju det kanske det bästa, men det känns kanske inte som om det går. Hade jag ett ekonomsikt utrymme att köra privat och det är bättre och snabbare hade jag nog gjort det. Som du skriver så är det redan mycket pengar vid kommunalt, om man kan lägga till lite extra och maximera sina chanser så vill man nog det.