En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, men jag blir ju alldeles rörd :o

I övrigt känns det faktiskt lite lättare nu när vi bestämt oss för IVF. Jag borde ha äl ungefär vid tidpunkten för mötet med läkaren, dessutom, så man borde ju kunna tigga till sig ett VUL för att bekräfta :laugh:.

I övrigt känns det faktiskt lite lättare nu när vi bestämt oss för IVF. Jag borde ha äl ungefär vid tidpunkten för mötet med läkaren, dessutom, så man borde ju kunna tigga till sig ett VUL för att bekräfta :laugh:.
Skönt att ni bestämt er!
Och det är klart du ska nämna vart i cykeln du befinner dig så du får ett vul. Även om man inte kan göra något aktivt med behandling redan då så är det bra att bekräfta ägglossning och se hur det ser ut!

Nu är 2015 ert år! Fanken annars!

Mvh Miks

Ja precis. Eftersom jag i mina papper har en utebliven ägglossning är jag lite rädd för att gyn (Gun) ska tro att jag har någon sådan störning, så därför är det jättebra ifall hon vill kika så vi får bevis på att jag har tillräckligt med slemhinna, sekret och mognande ägg.
Jag har ju fört bok också, så om hon undrar kan jag ju visa exakt hur vårt år sett ut (samlag, ägglossning o.s.v.)

Och nu har jag skapat en blogg också. Ska se när jag orkar skriva lite. Jag har lite grejer jag vill tjata om, faktiskt.

Har inte skrivit här på länge kom jag på :o

Vi/jag har gett upp det där med ett barn till lite grann. Det ligger iaf på is för vi har så mycket så vi knappt hinner prata, än mindre ha sex. Förhoppningsvis blir det bättre när jag är klar med praktik+exjobb i maj så får vi se då. Hoppas det går bättre för er andra!

Ja precis. Eftersom jag i mina papper har en utebliven ägglossning är jag lite rädd för att gyn (Gun) ska tro att jag har någon sådan störning, så därför är det jättebra ifall hon vill kika så vi får bevis på att jag har tillräckligt med slemhinna, sekret och mognande ägg.
Jag har ju fört bok också, så om hon undrar kan jag ju visa exakt hur vårt år sett ut (samlag, ägglossning o.s.v.)

Och nu har jag skapat en blogg också. Ska se när jag orkar skriva lite. Jag har lite grejer jag vill tjata om, faktiskt.
Ha ha ha. Är Gun den officiella benämning på gyn from nu? :D

Jag hoppas verkligen att du kommer igång med en blogg och att jag förhoppningsvis får förmånen att få följa den.

Nu vet jag ju inte varför du vill vara anonym. Men samtidigt är det bra om så många som möjligt "vågar" träda fram och berätta om hur det är att vara ofrivilligt barnlös.

Visst finns det en del skrivet men fortfarande är det många som tycker det är väldigt skämmigt att dom inte kan få barn.

Ju fler som kommer fram ju mer upptäcker folk hur vanligt det är och att det faktiskt är en sjukdom som alla andra sjukdomar.

Dessutom tycker jag du är mycket duktig på att skriva och att uttrycka dig. Du verkar också ha en bra syn på det hela som jag faktiskt tror kan hjälpa andra i samma situation. En hel del humor blandat med allvar och kryddat med en smula hopplöshet och sorg. :)

Har inte skrivit här på länge kom jag på :o

Vi/jag har gett upp det där med ett barn till lite grann. Det ligger iaf på is för vi har så mycket så vi knappt hinner prata, än mindre ha sex. Förhoppningsvis blir det bättre när jag är klar med praktik+exjobb i maj så får vi se då. Hoppas det går bättre för er andra!
Att hinna med att ha sex brukar i vanliga fall vara en grundförutsättning för att få barn :D

Ibland är det inte lätt att hinna med allt. Hoppas ni snart får mer tid för varandra :)

Gynekologer tycker jag alltid vill göra VUL, så det är nog inga problem :)

Bra att du fört dagbok, när jag gjorde min utredning så uppskattade läkaren att han kunde se när jag haft mens det senaste året, cyklers längd osv.

Inget plus denna månad.

Funderar på att köpa ägglossningstest. Tror att jag har ägglossningssmärta ett par-tre dagar innan ägglossning, kan det vara så? Eller kan längden på lutealfasen variera från månad till månad?

Lutealfasen är oftast den samma. Kan variera med ett par dagar. Jag har t.ex. märkt att jag alltid har 29 dagar mellan ägglossningarna. Dock kan mensen variera lite.

@deathslyna det varierar. Ibland är allt avgrundsdjupt och svart, medan nästa dag ser ljusare ut. Oftast är jag nog som mest positivt kring äl, tror jag. Det är just mensen som drar ner en. Först ska man stå ut med att igen ha misslyckats, sen ska man lida av menshelvetet i några dagar.

Lutealfasen är oftast den samma. Kan variera med ett par dagar. Jag har t.ex. märkt att jag alltid har 29 dagar mellan ägglossningarna. Dock kan mensen variera lite.

Tidigare har jag haft ägglossningssmärta 14-15 dagar innan mens, nu 17 dagar. Kanske är smart att testa med ägglossningstest några månader för att bestämma i vilket skede av ägglossningen som jag känner smärta. Varifrån köper man bäst tester? Ska man börja testa direkt efter mens?

Tidigare har jag haft ägglossningssmärta 14-15 dagar innan mens, nu 17 dagar. Kanske är smart att testa med ägglossningstest några månader för att bestämma i vilket skede av ägglossningen som jag känner smärta. Varifrån köper man bäst tester? Ska man börja testa direkt efter mens?

Jag har varit nöjd med testlagrets. Och jag skulle börja direkt efter mens.

Varning för gnälligt inlägg!!

Har fått mitt nya schema, enligt chefen skulle det inte skilja sig såå mycket från mitt gamla. Jo men tjena! Jag jobbar dubbelt så mkt helg, ledig mitt i veckan istället för på helgen, o när jag i vanliga fall haft sammanhängande ledighet har jag istället fått 1 dag jobb, 1 ledig, 1 jobb, 1 ledig osv... SKIT rent ut sagt!
O för att inte göra det ännu sämre så har dom lyckats lägga schemat TVÄRTemot min sambos, så på en 8 veckors period så har vi sammanlagt 4 lediga dagar tsm, och resterande kommer han sova när jag kommer hem och sen köra iväg på morgonen, komma hem när jag kört iväg osv... (jag sover borta i jobbet nån dag i veckan)

Måtte fan det tagit sig denna månad för annars kan jag nog ställa in mig på nästa försök på semestern i sommar!

ÅH! så störigt! o tråkigt! o ledsamt! o jobbigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 726
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 207
· Visningar
63 072
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023