En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag smiter in här lite, jag vet inte om jag borde ge upp eller inte... jag fick efter mycket om och men en dotter (tog en 6-7 år) och jag börjar ge upp hoppet om en tvåa. Dottern är snart 7 år. Vi har kört med hopp om en tvåa sedan hon föddes. Nu känner vi lite att det börjar bli för sent, jag är 37 :(. Så IVF-alternativet (som vi då måste betala själva) försvinner när jag fyller 38. Så vi hinner väl kanske ett försök innan vi får ge upp helt.
Jag är iaf tacksam över vår dotter vi ändå lyckats få! Men jag känner mig lite lessen och bitter ändå...

Jag smiter in här lite, jag vet inte om jag borde ge upp eller inte... jag fick efter mycket om och men en dotter (tog en 6-7 år) och jag börjar ge upp hoppet om en tvåa. Dottern är snart 7 år. Vi har kört med hopp om en tvåa sedan hon föddes. Nu känner vi lite att det börjar bli för sent, jag är 37 :(. Så IVF-alternativet (som vi då måste betala själva) försvinner när jag fyller 38. Så vi hinner väl kanske ett försök innan vi får ge upp helt.
Jag är iaf tacksam över vår dotter vi ändå lyckats få! Men jag känner mig lite lessen och bitter ändå...

Tråkigt att det tog sån tid. Hur kommer det sig att gränsen är vid 38 år? Och hur viktigt är barnet? Är det värt att betala och gå igenom Ivf så hade jag gjort det.

På Ackis är det under 40 under hela behandlingen.

Ja, inte bara på ackis heller så jag har fått för mig att det är 40 i hela landet mer eller mindre. Men det är klart, landstingen får väl styra det själva.

Vänta lite, ivf försvinner inte då man fyllt 38 om du gör det privat. Bara det att klinikerna lägger på sisådär 10 000:- i kostnad om du köper ett paket med tre försök när du passerar 39. Dock är det ok att köpa försöken innan man fyller och använda dom sen. Jag fyllde 39 nu i november och är gravid i v 30 med ivf. Köpte först ett försök i september förra hösten, tog sig men slutade i ma. Köpte sedan ett trepack varav det på andra försöket av de tre, resulterade i denna graviditeten, har således brännt mitt tredje försök, vilket sker då man når graviditet. Dock har vi ett embryo i frysen som vi har för avsikt att försöka göra ett syskon med.

Vänta lite, ivf försvinner inte då man fyllt 38 om du gör det privat. Bara det att klinikerna lägger på sisådär 10 000:- i kostnad om du köper ett paket med tre försök när du passerar 39. Dock är det ok att köpa försöken innan man fyller och använda dom sen. Jag fyllde 39 nu i november och är gravid i v 30 med ivf. Köpte först ett försök i september förra hösten, tog sig men slutade i ma. Köpte sedan ett trepack varav det på andra försöket av de tre, resulterade i denna graviditeten, har således brännt mitt tredje försök, vilket sker då man når graviditet. Dock har vi ett embryo i frysen som vi har för avsikt att försöka göra ett syskon med.
Så då skulle det bli sex barn för dig sammanlagt om det tar sig med ett eventuellt syskonförsök?

Härligt :)

Har ni inte gjort någon utredning alls?

Så då skulle det bli sex barn för dig sammanlagt om det tar sig med ett eventuellt syskonförsök?

Härligt :)
Japp, Mike är glad för att jag ens tyckte det var ok med ett till men jag känner lite att shit, yngsta fyllde nyss 9 år så det blir ju som ett ensambarn, så tråkigt.. Men nu är ju jag uppväxt i en stor syskonskara och alltid tänkt mig många barn, så fem eller sex spelar inte så stor roll :) så lika bra att försöka då man är igång :love:

Japp, Mike är glad för att jag ens tyckte det var ok med ett till men jag känner lite att shit, yngsta fyllde nyss 9 år så det blir ju som ett ensambarn, så tråkigt.. Men nu är ju jag uppväxt i en stor syskonskara och alltid tänkt mig många barn, så fem eller sex spelar inte så stor roll :) så lika bra att försöka då man är igång :love:
Oj är yngsta 9 år? Då måste du varit ganska ung vid första barnet?

Jag blir 40 nu 2015 och har alltid tänkt att det är en himla tur att jag inte var yngre när jag upptäckte hur mysigt det är med barn. Risken är stor att jag skulle haft ett helt fotbollslag nu :D

Håller med dig att det spelar ingen roll om man har fem eller sex barn. Det gör vare sig till eller från :D

Men söta är dom :love:

Oj är yngsta 9 år? Då måste du varit ganska ung vid första barnet?

Jag blir 40 nu 2015 och har alltid tänkt att det är en himla tur att jag inte var yngre när jag upptäckte hur mysigt det är med barn. Risken är stor att jag skulle haft ett helt fotbollslag nu :D

Håller med dig att det spelar ingen roll om man har fem eller sex barn. Det gör vare sig till eller från :D

Men söta är dom :love:
Blir också 40 nästa år :D och med tanke på barnlöshetsutredningar, sedan fyra ungar och sedan ivf med ny man men utan barnlöshetsutredning så jo har nog hunnit med en del. Men jätteung var jag inte, skulle fylla 24 i november samma år, dock blev jag tillsammans med exet när jag var 16 så vi hade ju ganska många år innan första barnet kom augusti-99, sedan kom nästa augusti -02 och den tredje kom september -04 och minstingen kom december -05.

Blir också 40 nästa år :D och med tanke på barnlöshetsutredningar, sedan fyra ungar och sedan ivf med ny man men utan barnlöshetsutredning så jo har nog hunnit med en del. Men jätteung var jag inte, skulle fylla 24 i november samma år, dock blev jag tillsammans med exet när jag var 16 så vi hade ju ganska många år innan första barnet kom augusti-99, sedan kom nästa augusti -02 och den tredje kom september -04 och minstingen kom december -05.
Jag såg att du har födelsedag 15 november. Jag har 15 december :D.

Så du är faktiskt en månad äldre än mig. :p

Tråkigt att det tog sån tid. Hur kommer det sig att gränsen är vid 38 år? Och hur viktigt är barnet? Är det värt att betala och gå igenom Ivf så hade jag gjort det.

Vi ska ringa så snart de öppnar efter julledigheten :). Klinikerna (3 st) vi tittade på hade 38 som gräns. Tänkte inte ens på att det är olika... Bara att dessa 3 sa 38. Lite hopp finns det nog då :).

Måste man bestämma innan om man köper 3pack? Om man inte använder alla vad händer då?

Tack själv för att du delar med dig. Jag sitter ju i en lite liknande sits (kanske?). Jag antar att man måste köpa trepacket först, och om man då lyckas på första försöket så tappar man de två andra försöken. Så egentligen kan det bli mycket dyrare med en trepack.

Men så igen, om man köper ett försök åt gången och lyckas först på tredje försöket så blir det ju mycket dyrare. Svårt att veta, lite gambling.

Jag har nästan bestämt mig för att boka IVF privat efter vårt samta med läkare 8.1. Det verkar sist och slutligen kosta en del även om jag går kommunalt, eftersom medicinerna betalas själv och de är rätt dyra. Sen har jag googlat (dumma mig) och läst att de privata är sååå mycket bättre. Så nu vågar jag ju inte gå kommunalt längre. :banghead:

Va fan, jag kan gå hundlös i ett år och spara in en IVF på det sättet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 797
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 209
· Visningar
63 222
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka