En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det lönlöst att göra ett graviditetstest 8 dagar efter ägglossning?
Jag trodde inte att jag skulle bry mig så mycket, bäbis år 2016 var vår förhoppning, men nu tänker jag inte på annat än en eventuell graviditet . :o

Det är ju ganska tidigt, det finns ju dom som plussar så tidigt men om du skulle testa o få negativt så är det ju inte kört. Jag hade väntat :)

Jag känner igen det med tankarna.
Vi börja för 8-9(?) månader sen och då sa jag "Jag slutar med piller och blir mensen försenad tar jag ett gravtest". Fast i verkligenheten har jag istället då gjort äl-test för att hitta äl och morgon på på bimdagen testar jag! Googlar "molvärk = gravid" "ont här o där! gravid??"
Ja, jag har iaf blivit lite knäpp under dessa månaderna ;)

Undra hur det kommer bli den dagen där faktiskt kommer ett pluss på stickan! Shit va mycket det finns o fundera kring då ;)

Är det lönlöst att göra ett graviditetstest 8 dagar efter ägglossning?
Jag trodde inte att jag skulle bry mig så mycket, bäbis år 2016 var vår förhoppning, men nu tänker jag inte på annat än en eventuell graviditet . :o

Jag plussade på bim-3 och blev sen flyttad 4 dagar så lönlöst är det nog inte. Men att det är negativt 6 dagar innan bim betyder ju absolut inte att du inte är gravid :)

Det är ju ganska tidigt, det finns ju dom som plussar så tidigt men om du skulle testa o få negativt så är det ju inte kört. Jag hade väntat :)

Vi börja för 8-9(?) månader sen och då sa jag "Jag slutar med piller och blir mensen försenad tar jag ett gravtest". Fast i verkligenheten har jag istället då gjort äl-test för att hitta äl och morgon på på bimdagen testar jag! Googlar "molvärk = gravid" "ont här o där! gravid??"

Undra hur det kommer bli den dagen där faktiskt kommer ett pluss på stickan! Shit va mycket det finns o fundera kring då ;)

Skönt att inte vara den enda som blivit knäpp ;)

Det var sambon som tog initiativ till att sluta med avbrutet samlag. Min reaktion var något i stil med; "Vad gör du? Jag vill ju vänta till våren!". Nu sitter jag här och funderar på om brösten inte är lite mer ömma och hårda än vanligt, och inte brukar jag väl ha molvärk såhär många dagar innan mens. Fast har jag ens molvärk? Är det hjärnspöken? Eller kanske tarmarna? Det enda jag vet är att det inte vore helt fel med en septemberbebis ändå. :D

Har köpt graviditetstest, får se hur länge jag kan hålla mig. :angel:

Hoppar in efter att läst tråden i bakgrunden de senaste 2 trådarna tror jag.
Snart snart är det dags att för mig och sambon att försöka :love: Inga barn sen tidigare men vi har en abort i bakgrunden då jag bara var 18 år.
Om jag får en förhöjd tjänst nu efter nyår så kommer vi försöka under semestern, Augusti/september vill jag helst bli så jag får en vårbebis =)

Hur lång tid innan rekommenderas det att man tar ut en p-stav innan?

Hoppar in efter att läst tråden i bakgrunden de senaste 2 trådarna tror jag.
Snart snart är det dags att för mig och sambon att försöka :love: Inga barn sen tidigare men vi har en abort i bakgrunden då jag bara var 18 år.
Om jag får en förhöjd tjänst nu efter nyår så kommer vi försöka under semestern, Augusti/september vill jag helst bli så jag får en vårbebis =)

Hur lång tid innan rekommenderas det att man tar ut en p-stav innan?

För mig tog det drygt ett halvår innan mensen normaliserades och jag började ha ägglossning igen efter att jag hade tagit ut p-staven.

Man planerar fram till högskolan eller pensionen mer eller mindre ;)

Tänkte vi borde uppdatera listan, sista uppdateringen verkar vara från 1 december? Ni som är ny måste ju lägga till er så vi håller koll :) Själv skriver jag, som nämnts tidigare i tråden, uppehåll för min del och återkommer med nya datum i januari :)

Is Uppehåll till januari pga jakt :p . 2a försöket , 26 år, inga barn
_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
litetsyskon ÄL 27/9 (?) BIM 15/10 första försöket, avkomma -11
MikaTela ÄL 21/11 (?) BIM 5/12, 5:e försöket, 26 år, inga barn
FlutterDash BIM 5/12, första försöket 27 år
paprika ÄL 8/12 BIM 21/12, 28 år, inga barn
Robl ÄL 13/12 BIM 27/12 Försökt i ca 8 månader, inga barn
em-pirre ÄL 15/12 BIM 31/12 29 år,försökt över 1 år, inga barn

_Smulan_ ÄL 22/9(?) BIM 6/10(?) 2:a försöket efter missfall. 32 år, son född 2012
FlutterDash ÄL 16/12 BIM 29/12, andra försöket 27 år, inga barn

TantGredelin ÄL 19/12(?), BIM 3/1, inga barn

Akvileja ÄL 7/12 (?) BIM 21/12, inga barn, missfall i oktober.

Fortfarande ingen mens, men lätt blodblandad flytning under gårdagen. Lättare molvärk som jag trott har varit mensvärk flera gånger men det händer inget. Måste nog köpa ett test innan nyår, även om jag fortfarande inte tror att det ska ha tagit sig. :nailbiting:

Akvileja ÄL 7/12 (?) BIM 21/12, inga barn, missfall i oktober
paprika ÄL 1/1 BIM 14/1, 28 år, inga barn

Kan lägga till att jag väntar på en beställning av äl-tester nu, så kanske jag kan få bättre koll snart :)

paprika, post: 16759371, member: 134027"]Is Uppehåll till januari pga jakt :p . 2a försöket , 26 år, inga barn
Akvileja ÄL 7/12 (?) BIM 21/12, inga barn, missfall i oktober
paprika ÄL 1/1 BIM 14/1, 28 år, inga barn
em-pirre ÄL 10/1 BIM 25/1, Försök nr 17, 29 år, inga barn

Jepp, så är det. Snart 1,5 år. Jag räknade till fjorton prickade försök hittills. 8.1 är det inskrivning hos gyn, och efter det är det kö på 1 år till IVF.

Vi pratade lite löst om privat klinik igår. Det är bara så himla dyrt. 20 000 kronor ungefär, för ett enda försök.

Man orkar inte med sånt här. Det är så jävla orättvist. Fästmannens två yngre systrar var här i går och BÅDA hade putande gravidmagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
59 60 61
Svar
1 210
· Visningar
63 346
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur