En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inga direkta indikatorer på att mensen skulle vara på gång förutom svullen mage men inte heller några tecken på att det skulle ha tagit sig... Svårt att veta om man är sen eller inte när man inte har en regelbunden cykel! Köper nog ett test efter helgerna för att om inte annat kunna ladda om inför nästa chans :D

Har tillbringat julafton med min ljuvliga systerdotter på sex månader, så nu hoppas man såklart lite extra. :)

Åh! Mensvärk o mens igen.. Har glömt hur dålig jag blir mellan varje gång :/
Får blicka framåt o hoppas att 2015 blir ett bättre år :)

Igår på julafton avslöjade en släkting sin graviditet. Jättekul såklart för dem!blev glad, men ett sting av avundsjuka.. vi har bara försökt två gånger, inget alls. Men jag längtar så!

Igår på julafton avslöjade en släkting sin graviditet. Jättekul såklart för dem!blev glad, men ett sting av avundsjuka.. vi har bara försökt två gånger, inget alls. Men jag längtar så!

Åh förstår dig! I vår släkt har folk slutat överraska på födelsedagar osv för det har varit så mkt missfall o problem så även om man blir glad för andras skull blir det känsligt ämne.

Hur tolkar ni detta?
Den till höger testade jag runt 15 idag, den andra runt 1830 eftersom jag tyckte att den första såg så konstig ut. Enligt flytningar så verkar ÄL vara på g. Testa imorgon på morgonen igen?

Det vore intressant om fler ville snacka om sina erfarenheter med stickorna, hur det ser ut på era stegringar, när ni testar, hur ofta mm.

IMG_3992.jpg

@Tora , nej den till höger (starkast) tog jag runt 15, och den till vänster(svagast) runt 1830.
Okej. LH varierar naturligt under en cykel så det kan bli så ibland. Men det kan också betyda att du missat denna cykelns ägglossning (LH sjunker snabbt efter att ägget lossat).

Hur långa cykler har du?
Är dom regelbundna?
Vilken dag i cykeln är du på nu?
Är det första testerna du gjort?

Jag skulle absolut testa imorgon igen runt 09:00. Försök att inte kissa i alla fall minst tre timmar innan.

Eftersom båda är negativa behöver det inte betyda så mycket. Det kan vara att du får ett starkare streck imorgon. Eller så missade du äl.

Man lär sig känna sin egen cykel så småningom.

Eftersom båda är negativa behöver det inte betyda så mycket. Det kan vara att du får ett starkare streck imorgon. Eller så missade du äl.

Man lär sig känna sin egen cykel så småningom.

Jag har ju problem med min cykel och ska kontakta gyn, det jag vet om den nu är att den i stort sätt alltid är oregelbunden och ÄL är svårt att hitta. Jag börjar testa 1,5 vecka efter mens sista dag för att hitta ÄL, men det är svårt. Vi har försökt i 6 månader nu iaf.

Jag har ju problem med min cykel och ska kontakta gyn, det jag vet om den nu är att den i stort sätt alltid är oregelbunden och ÄL är svårt att hitta. Jag börjar testa 1,5 vecka efter mens sista dag för att hitta ÄL, men det är svårt. Vi har försökt i 6 månader nu iaf.
1.5 vecka låter mycket. Jag tror att jag hade ÄL ganska precis 1 vecka efter sista dagen (på MF förvisso).

Oj! Så snabbt ÄL efter mens?
Eller det är kanske det normala?
Mycket beror ju på hur länge man har mens... :)

Går man efter genomsnittet så har man ju äl 14 dagar efter mensen FÖRSTA dag, och sen mens ytterligare 14 dagar senare.
Sen kan det ju variera, varför rek. brukar var att börja testa med äl test ca 1 vecka efter mensens första dag tills man lärt känna sin kropp :)

Oj! Så snabbt ÄL efter mens?
Eller det är kanske det normala?
Blöder ofta 6-7 dagar (tror det håller på att bli färre nu för tiden) så ja, för mig är det ju normalt och stämmer hyggligt med vilses meddelande. När jag sedan faktiskt har ÄL (enligt mina uppskattade beräkningar) är jag pilsk till tusen i 2-3 dagar. Vilken av dagarna som är skarp är lite osäkert.

Blöder ofta 6-7 dagar (tror det håller på att bli färre nu för tiden) så ja, för mig är det ju normalt och stämmer hyggligt med vilses meddelande. När jag sedan faktiskt har ÄL (enligt mina uppskattade beräkningar) är jag pilsk till tusen i 2-3 dagar. Vilken av dagarna som är skarp är lite osäkert.

Ah okej, mina blödningar är alltid 4 dagar, det vet jag iaf. Så har det alltid varit. Men när de kommer, det är oftast överraskning!

Hade ägglossningssmärta förra veckan och vi hade sex dagarna innan och samma dag som jag kände av ägglossningen. Har sedan dess, av och till, haft en märklig känsla i livmodertrakten. Det är en känsla av kyla och små stick:confused:. Men känner jag mig själv rätt är det bara jag som känner efter för mycket.

Nån annan som ätit Pergo? Har ätit 3 enkelkurer nu utan resultat. Ska börja med en dubbel nu på måndag.

Är lite nervös faktiskt ;)

Nån annan som ätit Pergo? Har ätit 3 enkelkurer nu utan resultat. Ska börja med en dubbel nu på måndag.

Är lite nervös faktiskt ;)

Efter jag fått mitt första ma för 17-18 år sedan så genomgick vi barnlöshetsutredning, fick då clomivid/pergotime dubbeldos som jag åt i ett halvår utan resultat, det var först då jag hade slutat med dom som det tog sig. Av vad jag hörde då från sjukvårdsfolk så är det inte helt ovanligt, kuren lär liksom kroppen att hålla klockan tydligen. Men om det finns någon evidens på det hela låter jag vara osagt. Nåväl det tog 2½ år från ma till graviditet och från den förlossningen till nästa graviditet ca 28 månader och då försökte vi aktivt omgående typ. Barn nr 3 blev dock på första försöket. Kan ju tillägga att jag alltid haft oregelbundna cykler och att exet hade extremt få och slöa spermier, sen bytte han jobb mellan ma och första barnet och det rättade till sig, då han inte längre jobbade med lim/lödning/etsning av kretskort.

Vis nu av ivf med min "nya" man så är ju fortfarande mina cykler långa och hoppiga samt att kroppen inte riktigt klarar stressen med spruthormonerna på så kort tid, utan det blir cellstress på mina ägg, så de håller skitkvalitet, av typ 75 mogna ägg på 3 behandlingar så är det bara 5 som hållit vad man anser hyfsad kvalitet som tvådagars embryon (det kan ju då dras en parallell till när jag åt tabletterna, att jag inte blev gravid -kan ju varit så att kroppen reagerade likadant då, fast jag var ung) och då är det ju inte konstigt om det tagit tid för min del att bli gravid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
61 62 63
Svar
1 246
· Visningar
64 767
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.