En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fastbunden i gungan så får sambon din sköta rörelserna?
Nej förlåt, ska sluta nu :)

Har du fått någon infektion eller något i benet eftersom det gör så ont?

Nej det är ett rejält skrapsår som sträcker sig över knäet och ner på halva underbenet, som en dryg handflata nu, som två från början, så antingen spricker det eller så är det öppet för att skorpan mjukats upp av salvkompresser. Har en låååång reva också men den gör inte ont, skulle sytts eg men jag sade nej tack. Och en svart armbåge (röntgad ua).

Nej det är ett rejält skrapsår som sträcker sig över knäet och ner på halva underbenet, som en dryg handflata nu, som två från början, så antingen spricker det eller så är det öppet för att skorpan mjukats upp av salvkompresser. Har en låååång reva också men den gör inte ont, skulle sytts eg men jag sade nej tack. Och en svart armbåge (röntgad ua).
Sårskadad mitt i varmaste sommarvärmen, du får hålla koll så det inte blir en infektion.

Men skönt att det inte var något värre, även om rejäla skrapsår kan göra förjäkla ont.

@hemlig : Äta kakan och ha den kvar, ja.Vilja utvecklas men inte förlora det som är så bra som det är. Det finns ju inget sätt att veta vad man ger sig in på, eller ens om man kan ge sig in på det för den delen, förrän en bra bit på väg. :crazy:

@Flixon : Tack :) Det är väldigt skönt att läsa att jag inte är ensam om att ha tankar och känslor som hoppar hit och dit. Man blir lite trött i själen, som @lil-sis skrev. Angående partners tror jag som du, det kanske upplevs mer avlägset för den förälder som inte ska vara gravid, och samhällets syn på mamma/pappa är så klart djupt rotad även om man vill tänka utanför ramarna. Och så är den prospektive fadern i mitt fall lugnare och lättsammare än jag (för ovanlighetens skull). Han har fått höra att han inte inser vad vi tänker ge oss in på "för då hade du väl inte tagit så lätt på det!"...

Så ledsamt att din graviditet inte fick fortsätta, jag beklagar verkligen, och till dig också @Amk . Jag håller tummarna för att allt ska gå bra när ni vill och orkar försöka igen.

@Hyldeblomst Jag känner igen mig extremt väl i din beskrivning, jag och sambon är också 30 + och kände att man nog inte vågar vänta mycket längre. Är också nöjd med livet som det är, har äntligen hästar som är snälla och fungerar, jobb och färdig utbildning. Hade gärna stannat här ett tag till men då kan det samtidigt bli för sent. Men så längtar jag samtidigt efter barn väldigt mycket och vi båda känner att något saknas i vårt liv på något vis. Denna månaden är första vi prickat in äl och nu väntar jag också på bim med skräckblandad förtjusning.

@Amk Beklagar också :( *stor kram*

@Rosen-Knoppen , hur går det? Har du testat än?

Negativt med testlagrets test men ingen en antydan till mens heller, inga flytningar eller nåt... Lite halvömma bröst men ingen direkt mensvärk.. :meh:
Vi får väl se om den tittar fram under dagen eller om jag gör ett annat test senare/imorrn.. :crazy: Kan ju till och med vara så att kroppen hoppade över ÄL denna månad och det är därför mensen är sen! :confused:

Kan inte riktigt bestämma mig om jag vill att den ska komma eller inte.. Avbokar iaf resan till Filippinerna om det visar sig vara ett plus! Vill inte vara så långt gången och sitta på andra sidan jorden ifall det händer nåt, när knappt några försäkringar gäller.. Bebisens (och min) säkerhet går först!
Försöker i sånt fall tidigare lägga en resa till Thailand där jag vet att sjukvården är väldigt bra, åka i december i stället! :up:

@Rosen-Knoppen Låter spännande iaf :)

Jag har haft ont i livmoder/äggstock hela dagen idag, från morgon och har fortfarande. Då har jag ändå varit iväg på ridkurs hela dagen och haft annat att tänka på men molandet var väldigt påtagligt. Nu precis hade jag dessutom massa flytningar. Skumt. Är troligtvis på äl +5 så äl borde ju vara avklarad vid det här laget, har inte haft äl-symptom sedan i typ torsdags. Jaja, får se om det släpper. Irriterande iaf. Men pållen skötte sig strålande så det var en härlig dag :)

@Kanintant Jag känner mig så oerhört mycket mindre onormal när jag läser att fler upplever samma dubbla känslor ;) Jag hade också gärna stannat där vi är en liten stund till, samtidigt vill jag inte "fastna" av bekvämlighet och/eller rädsla. Och man kommer ju aldrig någonstans om man inte tar ett steg förr eller senare...

Just nu känns det som att jag står mitt i ingenting, för mensen som jag normalt kan ställa klockan efter är försenad och testet sade Inte Gravid så nu vet jag varken ut eller in. Testade jag för tidigt (på dagen jag skulle fått mens), hade jag ingen ägglossning, är något fel, osv osv osv... Det är väl bara att vänta. Inte min bästa gren.

På tal om det här med att ligga med en kudde under rumpan efteråt så såg jag ett mycket intressant program om diverse sätt att på konstgjord väg bli gravid för ett tag sedan. I England tror jag att det var och enligt gynekologen var det störst chans att bli gravid efter ett stående samlag. Han menade att människan är gjord för att vara stressad av sabeltandade tigrar och dylikt och att barn måste man kunna göra snabbt och enkelt och hade då kommit fram till att ett snabbt stående samlag var det bästa sättet. Det var ett underbart befriande program och jag önskar att jag kom ihåg på vilken kanal det gick och vad det hette men tyvärr så minns jag inte det.

Han menade att människan är gjord för att vara stressad av sabeltandade tigrar

Åhå! Men då kanske det är det faktum att att de sabeltandade tigrarna är utdöda som är orsaken till att det inte blir några barn gjorda :( ( :D )

Sorry! Förstod att ditt inlägg var mer seriöst menat än så, och det låter verkligen som ett intressant program! Men jag fick väldigt roliga bilder framför ögonen av att läsa ditt inlägg :D

Åhå! Men då kanske det är det faktum att att de sabeltandade tigrarna är utdöda som är orsaken till att det inte blir några barn gjorda :( ( :D )

Sorry! Förstod att ditt inlägg var mer seriöst menat än så, och det låter verkligen som ett intressant program! Men jag fick väldigt roliga bilder framför ögonen av att läsa ditt inlägg :D

Haha ja vi kanske får ta fram nya sabeltandade tigrar så kanske det blir bebisar i varenda buske :p

Nä, men mer seriöst så menade han att just stressen inte gör något negativt alls utan att människan är gjord för att klara stress och att det absolut inte hindrar att barn blir till på något vis.

Jaha och jag småsmyger i den här tråden fortfarande... Fick missfall i torsdags på tvilling nr 2, 1an såg ut att må bra i fredags em dock.

Vad roligt Girasol! Jag har undrat så och verkligen hoppats att det bara var ena tvillingen och inte båda. Om nu ngn nödvändigtvis alls måste bort hoppas du förstår vad jag menar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 763
Senast: MML
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 057
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar