Det visste jag inte! Gör inte alla sina barn på klinik???Jaha måste man ligga med varandra?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det visste jag inte! Gör inte alla sina barn på klinik???Jaha måste man ligga med varandra?!
Jag tror stress är jättenegativt för det mesta faktiskt. Säkert påverkas fertiliteten av det men råd om att slappna av är ju så kontraproduktiva. Barn blir ju till i krig också. Studier kan ju bara säga nåt på gruppnivå.Det finns iofs studier (jag rewritade en för ett halvår sedan) som påstår sig ha påvisat att stress negativt påverkar chansen till reproduktion. Jag vet inte hur tillförlitliga de är, dock.
Ja eller när man är inne på sitt sjunde år och får tips om att adoptera så ni lan få ett riktigt barn sen! Jag vet hur många som helst som adopterat och sen har liksom kroppen slappnat av och DÅ har man mirakulöst nog fått ett riktigt barn.....uggh. Härlig människosyn där.Sen vet jag att de bitska svaren är onödiga. Jag tror att då man försökt ett år orkar man inte ta emot tips som gör att man känner sig dumförklarad. Vi alla vet att det inte är menat så, men det kan kännas så.
Jag tror stress är jättenegativt för det mesta faktiskt. Säkert påverkas fertiliteten av det men råd om att slappna av är ju så kontraproduktiva. Barn blir ju till i krig också. Studier kan ju bara säga nåt på gruppnivå.
Helt överens med dej där!Javisst, absolut. Däremot tror jag inte att sådana råd har så mycket med skuldbeläggande av kvinnan att göra. Det handlar nog mest om icke fruktsamma pepp-försök.
Jag tror att du kan låta det som sker först hända. Vill det sig innan operationen så är det jättebra. Blir operationen först så blir nog det också jättebra.Jag är sådär kluven nu igen.
Fast idag klev det på en hel drös söta kids typ 3-5 år och jag vill nog också ha en sådan
Tack! Precis så känns detDet är inte konstigt att vilja ha men samtidigt känna
Efter en, vad jag trodde, 12 veckor lång graviditet, visade det sig att vårt foster slutat utvecklas i v. 7+6, och nu är missfallet igång för att uttrycka det sakligt. Ingen vidare rolig upplevelse, vare sig fysiskt eller mentalt. Jag kommer nog inte hänga här i tråden på ett tag, men kommer säkert tillbaka så småningom om jag bestämmer mig för att orka gå den jävligt utnötta och branta vägen mot att få barn igen. Just nu.... trötthet. Fokus på annat, kontrollerbart, som ger glädje. Ni kan ju gissa vad... men vi får se, inga beslut tagna än.
Välkommen @Hyldeblomst! Jag vet precis hur du känner, det är ju en jättestor grej... Jag började gråta när jag testade positivt (och det var definitivt inte enbart glädje), det tog säkert en vecka innan jag faktiskt kunde vara glad på riktigt och inte bara chockad och skräckslagen Nu blev det ju tyvärr inget av det den här gången, men nästa gång kanske jag inte får lika mycket panik Jag tror med andra ord att det är helt normalt att tänka så som du gör!
(Min man är också mycket lugnare inför det hela... jag misstänker starkt att det har att göra med dels avsaknad av alien i magen i 9 månader, och dels vår tradition av att mamma är viktigaste personen för barnet. Det är vi som tidigare förväntats vara hemma från jobbet längst, det är vi som "kommer" hamna på efterkälken i karriären etc. Även om många män idag absolut inte förväntar sig att vara någon slags barnpassare korta stunder när mamman typ är och handlar som det var förr, så ser de förmodligen inte som att det är lika livsomvälvande som vi ofta gör. Och oj, vilken lång parentes det blev )
obligatoriska frågan - har du testat? Om nej, när tänker du testa?!
Har fortfarande så gräsligt ont i benet efter förra tisdagens vurpa att jag inte fattar hur vi ska kunna få till det i veckan
Ajdå.. Men det går nog att lösa Du får helt enkelt låta mannen din göra allt jobb..