En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Javan Jo det är ju lite så. Har ju haft på känn sedan start att den inte var lika pigg och jag fick ju rätt. Ledsamt men precis som du säger, skönt att inte båda tappat. Men det finns en ökad risk enligt läkaren att ett missfall kan dra med sig den andra, dock satt tvåan lite lägre än ettan och det var ju positivt eftersom det var nr 2 som gav upp och risken att ettan följer med ut minskar på så vis enligt honom..

Jag har tänkt på dig @Girasol ! Mycket tråkigt att 2:an släppte :cry: Nu håller vi tummarna för att lilla 1:an är en liten fighter och stannar kvar! Hejja hejja Ettan!

Mvh Miks

@Javan Jo det är ju lite så. Har ju haft på känn sedan start att den inte var lika pigg och jag fick ju rätt. Ledsamt men precis som du säger, skönt att inte båda tappat. Men det finns en ökad risk enligt läkaren att ett missfall kan dra med sig den andra, dock satt tvåan lite lägre än ettan och det var ju positivt eftersom det var nr 2 som gav upp och risken att ettan följer med ut minskar på så vis enligt honom..

Håller tummar och tår @Girasol att 1an är en liten kämpe!! :)

Kl.
Behövde inte testa nått imorse, fröken röd kom in dundrande tidigt imorse och lämnade ifrån sig mens värk från helvetet!!!! Kan knappt stå och mår illa av smärtan! :yuck::arghh:
Jaja.. Är väl gaaaanska lättad över att inte behöva avboka resan.. än.. Tar det sig nästa månad kan vi åka om man ser till antalet gånga veckor men jag kanske mår dåligt och det inte går ändå..

På tal om det här med att ligga med en kudde under rumpan efteråt så såg jag ett mycket intressant program om diverse sätt att på konstgjord väg bli gravid för ett tag sedan. I England tror jag att det var och enligt gynekologen var det störst chans att bli gravid efter ett stående samlag. Han menade att människan är gjord för att vara stressad av sabeltandade tigrar och dylikt och att barn måste man kunna göra snabbt och enkelt och hade då kommit fram till att ett snabbt stående samlag var det bästa sättet. Det var ett underbart befriande program och jag önskar att jag kom ihåg på vilken kanal det gick och vad det hette men tyvärr så minns jag inte det.

Det var om IVF och jag tror det var fyran så det finns på tv4play.

Grattis!
Ta en ölburk och låtsas som att du dricker ur den? ;) Du kan ju hälla ut lite i sanden med jämna mellanrum, eller byta burk med din sambo när hans är urdrucken. Vin till maten, tja... Ont i huvudet av värmen?

+ Jag har fått +:-)
Vi är i sommarstugan kommer vara här några dar till. Det serveras öl på stranden, och vin till maten gott gott men! + så behöver ursäkt eftersom jag inte vill berätta för sambons moster eller för Frida 6 år ännu. tips?

Antibiotika pga ngn infektion.

Grattis @Smulu :D!! Jag o sambon köpte alkoholfri öl och hällde i det i en ursköljd starkölsflarra. Finns 0% Estrella på systemet som smakar helt ok :). Ingen misstänkte något.

Håller tummar och tår @Girasol att 1an är en liten kämpe!! :)

Kl.
Behövde inte testa nått imorse, fröken röd kom in dundrande tidigt imorse och lämnade ifrån sig mens värk från helvetet!!!! Kan knappt stå och mår illa av smärtan! :yuck::arghh:
Jaja.. Är väl gaaaanska lättad över att inte behöva avboka resan.. än.. Tar det sig nästa månad kan vi åka om man ser till antalet gånga veckor men jag kanske mår dåligt och det inte går ändå..

Tack.

Lider med dig, är inget kul att må skit i den här värmen. Själv mår jag lite bättre nu än för några dagar sen - njae förresten, jag kräks och sambon flinar. Men spec ont har jag inte hela tiden i varje fall och det är ju positivt.

Vi är i sommarstugan kommer vara här några dar till. Det serveras öl på stranden, och vin till maten gott gott men! + så behöver ursäkt eftersom jag inte vill berätta för sambons moster eller för Frida 6 år ännu. tips?

Grattis!!!!

Sambon fick i tisdags utskrivet antibiotika (mot borrelia) som heter Doxycyklin (ges vid borrelia, lunginflammation, klamydia, bronkit och vid bihåleinflammation) Det står i bipacksedeln att man inte bör dricka alkohol under behandlingen. Så du kan ju alltid höfta till det något.

Annars så är det ju bara att skylla på migrän eller huvudvärk pga värmen och då vill man ju inte pimpla alkohol..

Grattis!

Mitt knep som fungerade utmärkt på middag med svärmor och svägerska var att jag och mannen drack olika sorters vin. Sen "smakade" vi på varandras och jag tog samma minismutt på hans som jag gjort på mitt innan. Mannen däremot tog sig en rejäl klunk av mitt :p

Sen dricker jag iofs lite och sakta i vanliga fall så ingen reagerar på att jag bara tar mig igenom ett halvt glas vin på en middag. Brukar man dricka ett par tre stycken är det kanske svårare.

Annars är ju öl i burk/mörk flaska lättare att dölja. Och sitter man ute kan man ju hälla ut på marken under middagen.

Grattis!

Mitt knep som fungerade utmärkt på middag med svärmor och svägerska var att jag och mannen drack olika sorters vin. Sen "smakade" vi på varandras och jag tog samma minismutt på hans som jag gjort på mitt innan. Mannen däremot tog sig en rejäl klunk av mitt :p

Sen dricker jag iofs lite och sakta i vanliga fall så ingen reagerar på att jag bara tar mig igenom ett halvt glas vin på en middag. Brukar man dricka ett par tre stycken är det kanske svårare.

Annars är ju öl i burk/mörk flaska lättare att dölja. Och sitter man ute kan man ju hälla ut på marken under middagen.

Vill man inte låtsas att man dricker är det nog huvudvärk som är bäst! Om ni är i sommarstugan men dem lär de ju undra om du helt plötsligt fått antibiotika utskrivet..

Jag tror vi får köra "skynda göra barn medan sabeltandad tiger flåsar i närheten" för jag vill inte ha ngt gnidande framifrån eller ngt som nuddar benet :o Blev bökigt.

Just kollat på dokumentären om ivf som länkades i tråden. Intressant att det är så lika men ändå olika. Ingen sövning utan lokalbedövning samt smärtstillande intravenöst är en av de stora skillnaderna. Man sätter inte tillbaka embryon efter en "vecka ungefär" utan ofta tvådagarsodlar man och sätter tillbaka då om det blivit få befruktade ägg med god kvalitet, finns det minst fem så femdagarsodlar man men sedan måste de tillbaka till livmodern för på 6e dagen sker oftast att ägget spricker och implanterar sig i livmodern dvs fäster. På kliniken jag gått kollar de alltid dubbelt vid återföring, både kateterspolning men med ultraljud, du ser inte embryot men det blir lite luftbubblor vid återförandet och dem ses.
Saknade även en del rena fakta såsom att alla ägg inte klarar nedfrysning liksom upptining osv. Blev en del förskönat här och var kan jag tycka som ju är mitt uppe i det. Tycker även de kunde haft mer fokus på hormonbehandlingen inför, för den är för många ett rent helvete. Men som sagt, dokumentär är dokumentär. I stort tycker jag ändå den var bra. :)

Just kollat på dokumentären om ivf som länkades i tråden. Intressant att det är så lika men ändå olika. Ingen sövning utan lokalbedövning samt smärtstillande intravenöst är en av de stora skillnaderna. Man sätter inte tillbaka embryon efter en "vecka ungefär" utan ofta tvådagarsodlar man och sätter tillbaka då om det blivit få befruktade ägg med god kvalitet, finns det minst fem så femdagarsodlar man men sedan måste de tillbaka till livmodern för på 6e dagen sker oftast att ägget spricker och implanterar sig i livmodern dvs fäster. På kliniken jag gått kollar de alltid dubbelt vid återföring, både kateterspolning men med ultraljud, du ser inte embryot men det blir lite luftbubblor vid återförandet och dem ses.
Saknade även en del rena fakta såsom att alla ägg inte klarar nedfrysning liksom upptining osv. Blev en del förskönat här och var kan jag tycka som ju är mitt uppe i det. Tycker även de kunde haft mer fokus på hormonbehandlingen inför, för den är för många ett rent helvete. Men som sagt, dokumentär är dokumentär. I stort tycker jag ändå den var bra. :)

Det är ju "lättsamt" och jag gillade läkaren! Himla sympatisk.

Haha... Tog fram alkoholfritt alternativ till mig och sambon frågar glatt rätt ut... Är du gravid... Så :) inget att smyga runt med längre...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 650
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 057
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII