En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beklagar verkligen @lil-sis :(
Varje gång jag öppnat tråden har jag hoppats på glada besked för din skull.

Rätt ledsen men det finns ju inte så mkt att göra just nu.

Jag är hjärtligt less på att vara fet så det ska ändå bli skönt att ordna det.

Ska försöka styra in tankarna på ponnyerna istället, låna en körponny tänkte jag.

Rätt ledsen men det finns ju inte så mkt att göra just nu.

Jag är hjärtligt less på att vara fet så det ska ändå bli skönt att ordna det.

Ska försöka styra in tankarna på ponnyerna istället, låna en körponny tänkte jag.

Ponnys och en lättare kropp låter ändå som något positivt och jag önskar att du får barn sen om du väljer att försöka igen.

Vi missade min ÄL med en dag. Vilket gör att det borde vara kört denna månaden, antar jag. Nån som vet? Förstår att man alltid kan ha tur men vi verkar ju inte ha turen på vår sida. Känner mig rätt less faktiskt och vet inte riktigt om jag orkar hoppas denna gången också, men det går ju inte att låta bli. Vi är inne på 4:e försöket och det är ju inte så mycket egentligen, men jag känner mig så less idag. Jaja, suck suck det får vara som det är. Jag behövde bara få gnälla lite.

Efter positivt ältest så släpper ju ägget oftast 24-48 timmar efter. :) Och ha sex dagen efter att ägget släppt kan ju absolut fungera :)
Så ge inte upp hoppet ännu :)

Vi missade min ÄL med en dag. Vilket gör att det borde vara kört denna månaden, antar jag. Nån som vet? Förstår att man alltid kan ha tur men vi verkar ju inte ha turen på vår sida. Känner mig rätt less faktiskt och vet inte riktigt om jag orkar hoppas denna gången också, men det går ju inte att låta bli. Vi är inne på 4:e försöket och det är ju inte så mycket egentligen, men jag känner mig så less idag. Jaja, suck suck det får vara som det är. Jag behövde bara få gnälla lite.

Jag vet precis vad du menar.. Vi är bara inne på tredje försöket, men man blir lika besviken varje gång.

I och med att sonen blev till helt oplanerat tänkte man kanske lite i smyg att det skulle gå hyfsat lätt, men så är ju sällan livet. ;) (Sen blir jag lite nojjig att mina många kvarvarande graviditets-kilon ställer till det med fertiliteten..)

Testade igår på BIM-1, toknegativt. Inga som helst symtom på graviditet och nu väntar vi bara på mensen.

Brukar vara väldigt punktlig, så den bör komma när som.

Jag vet precis vad du menar.. Vi är bara inne på tredje försöket, men man blir lika besviken varje gång.

I och med att sonen blev till helt oplanerat tänkte man kanske lite i smyg att det skulle gå hyfsat lätt, men så är ju sällan livet. ;) (Sen blir jag lite nojjig att mina många kvarvarande graviditets-kilon ställer till det med fertiliteten..)

Testade igår på BIM-1, toknegativt. Inga som helst symtom på graviditet och nu väntar vi bara på mensen.

Brukar vara väldigt punktlig, så den bör komma när som.

Vår dotter blev också till oplanerat så jag trodde också att det skulle gå hyfsat lätt nu. Jag är lite nojig över att mannens "kvarvarande graviditetskilon" sätter käppar i hjulet. Jag är väldigt smal, har alltid varit men har regelbunden mens så tror inte att min fysik ska påverka det hela.
Tråkigt med negativt test, men det kan ju vara för tidigt också...

@vilse Jag kör inte med Äl-test, men har väldigt tydliga Äl-symptom. Håller tummarna för att det inte var för sent med dagen efter :)

Hur går det för er andra?

Jag borde ha BIM imorgon (äl+14) eller senast torsdag men än så länge ingen menskänning iaf.

Har sista dagarna fått yrselanfall på jobbet, allting börjar gunga några sekunder och sedan är det över lika snabbt, väldigt obehagligt. Jag är aldrig yr annars så om det är tecken på att något är på gång eller bara den olidliga värmen som varit nu vet jag inte. En annan grej som hänt sista nätterna är att jag gått upp och kissat ?! Jag som aldrig vaknar på nätterna annars, inatt var jag t o m uppe två gånger och tänkte va fan...nu igen?!? Jag tycker inte jag druckit mer än vanligt och i den här värmen som varit med utomhusjobb har jag mest svettats bort allt men har ändå fått springa mer ofta på toa. Om det inte är ett tecken på graviditet så får det VÄLDIGT gärna sluta, blir tokig av att behöva gå upp på nätterna när jag aldrig någonsin gör det annars.

Jaja, vi får se vad som händer den här veckan, har tänkt att vänta till fredag att testa (men borde nog låsa in testerna och kasta bort nyckeln för säkerhets skull) om mensen inte dykt upp då, så slipper jag bli besviken. Dessutom jobbar jag tis-tor denna veckan och jag tar det hellre en dag jag är ledig.

De tecknen men ändå inte testa? Du vet vetkligen hur du ska hålla oss på halster:nailbiting:

*skratt* fast i övrigt känner jag mig hyper-ogravid så jag vet inte om det är så mycket tecken att gå på. Känns bara konstigt att testa på morgonen och åka till jobbet med ett ev positivt resultat och sen inte kunna berätta för sambon förräns på kvällen om man inte ska ta det på telefon. Torsdag kväll efter jobbet kan funka också då är det ju troligtvis bim +2 och kanske så det funkar att ta det på em också.

Hur gör förresten folk när de berättar för man/sambo? Tar man testet när båda är hemma eller går man med vetskapen själv hela dagen till man ses på em eller ringer /sms:ar man? Jag tycker liksom det känns läskigt att vara ensam om testandet. Sambon har inte velat ha full koll på äl osv, han blir stressad av det. Han vet därför inte riktigt när det är dags att testa heller. Även om jag testar "själv" så vill jag ändå direkt efter kunna dela ett positivt resultat med honom eftersom jag tror att båda skulle få ungefär samma panik :p.

kanske ska tillägga att sambon alltså börjar jobba mycket tidigare än mig och jag kommer hem senare än honom.

Kl. Puttade upp listan lite och uppdaterade den för mig..
Satsar på ÄL-test den här månaden och hoppas att det kommer fungera bra! :)

Robl äl 12/7 bim 26/7 (tror jag) 23 år, 3 försöket, inga barn.
em-pirre: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 29 år, försökt i ca 1 år, inga barn.
Thera: ÄL 18/7 BIM 1/8 - 32 år, tredje försöket, son född 2011
Kanintant: ÄL 22/7 BIM 5/8 - 32 år, inga barn sedan innan
Mois: ÄL 28/7 BIM 12/8 - 30 år, fjärde försöket. Dotter född 2011-08
Rosen-Knoppen: ÄL 10/8 BIM 24/8 (App) - 25 (26 i September) år, åttonde försöket. Inga barn sen innan.

Hur gör förresten folk när de berättar för man/sambo?
Jag har båda gångerna uppdaterat honom när jag börjat se en skugga på testet - men då berättat att det kan vara en önskeskugga ;)
När jag är säker på att där en skugga har han även fått säga sin mening om där (han har båda gångerna sagt att han nog inte ser något :devil: )
Morgonen efter har jag fått ett tydligt plus, och då mmsar jag en bild till honom :p

Jag tror jag väntar till torsdag kväll/fredag morgon men kommer nog i mitten på veckan säga att mensen inte dykt upp fastän den borde (om så skulle vara fallet) så att han är lite förberedd iaf.

Jag tror jag väntar till torsdag kväll/fredag morgon men kommer nog i mitten på veckan säga att mensen inte dykt upp fastän den borde (om så skulle vara fallet) så att han är lite förberedd iaf.
fattar inte att du klarar att hålla dig ifrån att testa -säger hon som hellre testar 50/11 gånger för mycket:p

fattar inte att du klarar att hålla dig ifrån att testa -säger hon som hellre testar 50/11 gånger för mycket:p

Känner mig bara så dum när jag testar och det är negativt och jag gått och trott att det kan vara något. Jag blir helt enkelt helt knäpp redan efter en sån månad. Så jag tänkte mest göra mig själv en tjänst denna månaden och vänta och se till jag känner mig lite mer övertygad att det kan vara något.

Hur gör förresten folk när de berättar för man/sambo? Tar man testet när båda är hemma eller går man med vetskapen själv hela dagen till man ses på em eller ringer /sms:ar man? Jag tycker liksom det känns läskigt att vara ensam om testandet. Sambon har inte velat ha full koll på äl osv, han blir stressad av det. Han vet därför inte riktigt när det är dags att testa heller. Även om jag testar "själv" så vill jag ändå direkt efter kunna dela ett positivt resultat med honom eftersom jag tror att båda skulle få ungefär samma panik :p.

kanske ska tillägga att sambon alltså börjar jobba mycket tidigare än mig och jag kommer hem senare än honom.

Jag skickade ett sms med orden "ring mig" (vi befann oss på olika orter just då och ingen av oss trodde att det skulle ha tagit sig pga en massa yttre omständigheter). Sambon ringde, halvt uppskärrad och frågade vad som hade hänt och jag svarade "jo, nja, men, alltså...ehhh hur i helvete talar man om på bästa sätt att man fått ett plus och att du ska bli pappa").
Jag blev tvungen att skicka en bild på mitt + och sedan ringde han igen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 520
Senast: fijja
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 057
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar