En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja du. Bitter är väl det minsta man kan vara just nu. Har du möjlighet att ringa BM eller gå på koll?

Tur att man inte är helt ensam i alla fall. Det känns som om folk kommer in i tråden, får mens ett par gånger och sedan ett plus.

Jag är liksom @hemlig kvar och smyger och följer er i tråden. Jag håller tummarna för er alla!

Igår tog jag ut min spiral :nailbiting:. Känns konstigt, har haft spiral i sådär 11 år och kommer knappt ihåg hur det är att ha mens. Ska bli intressant att se hur kroppen fungerar utan.

Vi har fortfarande inte bestämt riktigt när vi ska sätta igång, jag pendlar lite, ena dagen vill jag köra igång direkt och andra tänker jag att jag vill hinna rida lite till först innan, är på gång att börja tävla så det lockar att komma igång ordentligt med hästarna med :p

Vi håller även på att försöka reda ut vilket boende vi ska ha, ev kommer vi byta hus och i så fall så har vi ett bra välfungerande hus på en gång som inte behöver renoveras men det är inte riktigt klart än hur det blir men ska väl upp i diskussion den här veckan är tanken.

Ja, så det ligger och pendlar lite mellan flera beslut som ska tas känns det som men annars om allt runt omkring med boende osv löser sig smidigt så hade jag nog gärna kört igång ganska snart.

Det känns iaf väldigt skönt att fått ut den där spiralen, nu känns det ändå lite mer på riktigt, att det faktiskt ligger inom en rimlig framtid att börja, nu kan vi ju börja när "andan faller på" så att säga. :)

Jag fick en broschyr igår när jag tog ut spiralen med rubriken "Till dig som tänker bli gravid", barnmorskan frågade ju om vi planerade graviditet och det kändes lite overkligt att säga att jo det gör vi ju fast inte precis närmaste månaden/erna precis men ändå inom ett år. Lämnade lappen hemma på köksbordet så får vi väl se om sambon blir sugen eller inte ;). Vi har kompisar som fick bebis häromnatten så det lär väl rycka ordentligt i äggstockarna när vi ska hälsa på den lilla ;).

Ja alltså efter allt som hänt så tänker jag att det nästan aldrig är för tidigt att börja på. Man har ju oftast ca ett år på sig att vänja sig vid tanken på barn, räknat från första försöket till födseln.

@lil-sis Håller verkligen tummarna för att du hinner få remissen utskriven innan sommaren! Men vad konstigt med blödningen, bra att du kollar upp det :).

@em-pirre Men fy vilken hemsk upplevelse det måste ha varit med spolningen. Hoppas verkligen att du slipper göra om det och att det snart kommer ett litet plus i tråden :). Vore väldigt efterlängtat.

@Kanintant Välkommen till tråden :). Kände precis likadant när jag tog ut spiralen, overkligt på något sätt. Har också pendlat lite kring när det vore lämpligast att få en liten bebbe i ungefär ett halvår nu men har nu förlikat mig med att det får komma när det kommer och då löser vi det :).

Själv har jag BIM på fredag och kan ana ett visst molande i livmodern som jag inte brukar känna innan mens, samt att jag mår lite lite illa då och då. Det är dock inga ovanliga symptom för mig precis innan mens men inbillar mig att det är lite starkare denna gång ;). Fast å andra sidan har jag varit skengravid innan i princip varje mens i flera månader trots skydd så ska inte dra förhastade slutsatser. Har jag inte fått mens på fredag testar jag antingen då eller på lördag.

Dietisten godkände mig så nu är det "bara" läkaren kvar. Tydligen lång kö :( Sade att jag kan ta återbud med kort varsel.

håller också tummarna, för allt ;)

Jag hänger också här i tråden och har följt er länge, har ju dock inte varit aktivt försökande..

Min mens kom redan i söndags, så den var till o med en dag tidig. Skönt att det är på det hållet när den ändå ska komma, tycker jag.

Den där spolningen låt ju helt fruktansvärd, hade ingen aning om att det gjorde ont. Har väl heller inte reflekterat eller funderat över det innan. Brr..

Nä, det tar ju inte ont ifall gångarna inte är blockerade eller krampar. Jag har bara hört att det ska kännas lite obehagligt. Skulle jag ha lika ont under mensen tror jag inte det skulle kännas lika hemskt, det var mest tanken på att man med hjälp av tryck försökte pressa upp äggledarna. Det var nog mest tanken på vad som egentligen händer inuti, samt att man såg allt på ultraljud som gjorde det så obehagligt. På nåt sätt var jag lite rädd för att nåt skulle gå sönder inuti, liksom.

Jag är med kvar! Jag läser varje dag. Men sällan jag orkar bidra med något tyvärr. Men jag beundrar er som orkar vara aktiva och stötta varandra här:bow:

Jag har också gjort spolning fast det var ju många månader sedan. På mig kändes det i stort sett inte alls. Men jag var beredd på smärta då jag hört folk som kräkt, svimmat osv. Förhörde mig noga om att inget kunde gå sönder där inne om man spolar för hårt och att det inte var farligt på något vis ;) Läkaren sa också att om jag säger till så slutar han så jag kunde känna att jag hade kontroll.

Imorgon så skickar läkaren vår remiss till ivf:)

Jag ska ju antagligen göra en till spolning, och då tror jag att det går mycket bättre eftersom jag vet vad som ska hända. Och sen har jag förhoppningsvis inte migrän då...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 435
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar