Hej och hå. Bra och dåliga nyheter.
Allt tog knappt 1,5 h. Lång intervju, vanligt vul, och sedan sprutning. INTE skönt. Jag hade migrän, och smärtan och obehaget fick mig att kallsvettas och spy två gånger.
Vi gjorde två försök. På första inget flöde på någon sida. Kräkning. Nytt försök och höger sida öppen. Oklart om vänster bara krampade eller om den är blockerad.
Det är tydligen rätt vanligt att de krampar, men man vet inte.
Annars såg hon ingen äggblåsa stor nog att vara på väg att släppa. Tidigare har äggblåsorna sett bra ut, men just nu såg det lite PCO-aktigt ut på ena sidan. Det betyder dock inget, eftersom jag har väldigt regelbunden mens och ägglossning. Det verkar helt enkelt som om det kanske inte blir ägglossning denna månad, eller så sker den några dagar senare.
Det var ett snyggt och prydligt ställe med dämpad belysning och spakänsla. Chips, godis och kex i aulan. Dessutom känner gynekologen den ledande gyn på sjukhuset, och skulle träffa henne ikväll. Hon lovade försöka få in mig där för ny spolning med kontrastvätska eller titthåls, trots att det inte gått ett år ännu. Väldigt snällt! Om det inte lyckas skulle hon göra ett nytt försök i nästa månad, där jag enbart skulle betala själva katetern.