En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska tillbaka om en vecka och lämna nya prover och göra nytt VUL så jag antar att slemhinnan är tjock fortfarande...

Men om de har rätt så plussade jag på typ BIM -7/9 och det känns ju lite osannolikt...

Bara hoppar in lite. Jag plussade med min tvåa en vecka före BIM, så det är inte omöjligt! :)

Jag får förhoppningsvis hem mina äl tester imorgon (hoppas hoppas!), men när är det man ska ta dem?
Gravtest ska tas med morgonurin, och äl INTE med morgonurin? Eller spelar ingen roll med ältesterna?

Båda mina har kommit till mha äl-tester (trean överraskades oss ju...). Jag testade alltid med em-urin och det verkar ha funkat utmärkt i alla fall. Väntade på storebror i ett och ett halvt år nästan, men han blev till på första eller andra försöket med äl-stickor...

Jag får förhoppningsvis hem mina äl tester imorgon (hoppas hoppas!), men när är det man ska ta dem?
Gravtest ska tas med morgonurin, och äl INTE med morgonurin? Eller spelar ingen roll med ältesterna?
Mellan 10:00-20:00 sägs vara den bästa tiden.
Man skall helst testa vid samma tidpunkt varje dag.
I början innan man är van att testa så kan det vara tryggt att testa två gånger per dag tex förmiddag och eftermiddag

Tycker nog att gravtesterna blir svagare för varje dag som går och det är väl det mest sannolika.

Kanske har ägglossning på VUL på torsdag istället :D

Nu är jag och min man inne i leken vi också och försöka få till en bebis :) har läst ett tag om er andra så det är väl hög tid att göra mig till känna.
Brukar känna min kropp väldigt väl men den här månaden provade jag äl-tester och igår fick jag utslag på teststrecket innan ens kontrollstrecket kom fram. Idag var testlinjen svagare än kontrollen. Då borde väl ägget ha släppt då eller? Igår var första gången jag provade med ett test så jag känner att jag inte riktigt har koll på vad allt betyder men ni kan säkert hjälpa mig att tyda ;)

Och där kom mensen, väldigt punktlig!

:(
Nya tag igen då! Skönt att den var punktlig iaf så slipper man onödiga förhoppningar o krångel.

Själv så har jag fått lite rosa flytning. BIM beräknad till måndag så det kanske är mensen som redan är på intågade. Jag får avvakta o se :)

@Appleflower Välkommen hit! Spännande! Jag har noll koll på ÄL-test men det finns andra här som säkert har bra koll o kan råda dig :)

Nu är jag och min man inne i leken vi också och försöka få till en bebis :) har läst ett tag om er andra så det är väl hög tid att göra mig till känna.
Brukar känna min kropp väldigt väl men den här månaden provade jag äl-tester och igår fick jag utslag på teststrecket innan ens kontrollstrecket kom fram. Idag var testlinjen svagare än kontrollen. Då borde väl ägget ha släppt då eller? Igår var första gången jag provade med ett test så jag känner att jag inte riktigt har koll på vad allt betyder men ni kan säkert hjälpa mig att tyda ;)
Ja när teststrecket börjar bli svagare igen så brukar det betyda att ägget släppt.

@Tora Appropå äl-test- jag brukar ha noll utslag på testerna, sedan stegring en dag, sedan superstarkt, sedan svagare igen, och sen noll utslag.
Testade i tisdag e.m och då var det ett halvstarkt streck, sen ännu svagare på onsdag, sen noll igen.
Kan man gissa att jag var fertil på tisdagen? Eller är det kört?
Borde ju haft superstarkt streck i måndags då, men då testade jag inte :(

Om det nu var äl som jag missade, det kan ju gett utslag på nåt annat och så dyker äl upp snart :)

@Tora Appropå äl-test- jag brukar ha noll utslag på testerna, sedan stegring en dag, sedan superstarkt, sedan svagare igen, och sen noll utslag.
Testade i tisdag e.m och då var det ett halvstarkt streck, sen ännu svagare på onsdag, sen noll igen.

Om det nu var äl som jag missade, det kan ju gett utslag på nåt annat och så dyker äl upp snart :)

Normalt sett så lever ju ägget ett dygn och spermierna ett tag så man måste inte pricka in ägglossningen exakt för att det ska ta sig.

När jag är osäker på om det är ordning eller inte så testar jag från typ dag 7 efter att mensen börjat, morgon och kväll.

Jag skulle testa vidare om jag vore du. Hormoner är ju opålitliga ;)

Jag tog ett test imorse och det var negativt. Så nu inväntar jag mens så vi kan köra på igen.
Väntan på bim var nästintill olidlig haha Nästa gång blir nog lättare för då är vi utomlands på charter :)

Åh de där testerna är ju en hel vetenskap :) Men nu är det som det är och bara att vänta och se.
Tyvärr så vaknade jag med uvi nu på morgonen och ska till jouren kl 16, blir väl antibiotika antar jag. Frågade på 1177 om jag inte kunde dricka bort den men hon trodde inte det :down:

Men @Mois hade du inte bim på måndag?

Låter ju tyvärr som om du missade den.

Du kan ju testa två gånger per dag när du tror att det börjar närma sig.

Vissa har ett kortare "fönster" än andra.

Jo, det är BIM på måndag men tog ett sånt där testa-tidigt-test så jag inväntar mens nu.
Stackare med uvi, det är ju hemskt :S

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 363
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar