En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rent spontant känns det mest sannolika att du har gravrester kvar någonstans eller ett X som inte satt sig i äggledaren (eller göms av myomet).

Eller att du är gravid men väldigt tidig. Baserat på om du hade ägglossning senare än vad du trodde. Räkna från sista gången du hade sex. Vilken vecka är du i då? Dra bort sedan 5 dagar från det. Det borde vara absolut kortaste graviditetslängd du kan vara i (Fast jag tycker då att dom borde sett något på VUL).

Rent spontant känns det mest sannolika att du har gravrester kvar någonstans eller ett X som inte satt sig i äggledaren (eller göms av myomet).

Eller att du är gravid men väldigt tidig. Baserat på om du hade ägglossning senare än vad du trodde. Räkna från sista gången du hade sex. Vilken vecka är du i då? Dra bort sedan 5 dagar från det. Det borde vara absolut kortaste graviditetslängd du kan vara i (Fast jag tycker då att dom borde sett något på VUL).

På dagen när jag hade ÄL :p

Det är det som är det fina i den här soppan.

Livmodern är tom, helt "ren". Jag gissar att mängden hCG avgör om jag får åka hem eller inte.

Ska tillbaka om en vecka och lämna nya prover och göra nytt VUL så jag antar att slemhinnan är tjock fortfarande...

Men om de har rätt så plussade jag på typ BIM -7/9 och det känns ju lite osannolikt...

Någon som kan tipsa om bra ÄL stickor? Tänkte börja testa mig nu då jag tappar vikt.
Gärna inte svindyra då de lär gå åt.

Ebay! Köpte där förra gången, och då fungerade de bra.
Har beställt nu med, 100 äl stickor, och 20 gravtest. 210 kr.

@lil-sis Men vilken följetång! Hoppas på ett bra slut :) Allt verkar onekligen mycket skumt.

Jag har beställt hem graviditetstest. Får se om de hinner komma innan helgen. Gör de det så blir det svårt att hålla sig ifrån att testa :P

Verkligen ett mysterium @lil-sis!
Men alltså, kan man då ha äl typ en vecka efter mf?
Räknar man från ursprunglig cykel borde jag ha äl i helgen. Räknar man mf som mens så borde det bli senare, typ 14:e.
Kan det vara så att det var redan någon vecka efter jag slutade blöda? Blödde bara 3-4 dagar totalt.

Det är ju dock små stickor, där man själv får tolka strecken. Inget digitalt.
Jag räknade med spökstreck förra gången, men fick inga (höll iofs bara på en månad - men då kan man ju i varje fall konstatera att de visade både äl och grav rätt.;))

Det är ju dock små stickor, där man själv får tolka strecken. Inget digitalt.
Jag räknade med spökstreck förra gången, men fick inga (höll iofs bara på en månad - men då kan man ju i varje fall konstatera att de visade både äl och grav rätt.;))

Streck och stickor är jag van vid :) Vad heter ägglossningstest på engelska? :o

Ovulation test. Sen kan du byta test mot controll eller något annat smart. Men söker du bara på ovulation borde du kunna få upp något smart!

Mvh Miks

Ska tillbaka om en vecka och lämna nya prover och göra nytt VUL så jag antar att slemhinnan är tjock fortfarande...

Men om de har rätt så plussade jag på typ BIM -7/9 och det känns ju lite osannolikt...

Skönt att det är kollat iaf men mindre roligt att det blev ett tvetydigt svar. Du borde ju få ta ett blodprov nästa vecka också för att kolla om hcg stiger eller sjunker.

Mycket märkligt det hela! Varför kan det inte bara funka för? Tycker du varit med om tillräckligt nu!

Mvh Miks

Räknar man från ursprunglig cykel borde jag ha äl i helgen. Räknar man mf som mens så borde det bli senare, typ 14:e.
Kan det vara så att det var redan någon vecka efter jag slutade blöda? Blödde bara 3-4 dagar totalt.

Tja med tanke på de frågor jag har fått idag så skulle jag inte utesluta ny ägglossning så tätt inpå.

Skönt att det är kollat iaf men mindre roligt att det blev ett tvetydigt svar. Du borde ju få ta ett blodprov nästa vecka också för att kolla om hcg stiger eller sjunker.

Mycket märkligt det hela! Varför kan det inte bara funka för? Tycker du varit med om tillräckligt nu!

Mvh Miks

Jo ska lämna blodprover först och sen har jag tid hos läkare för VUL. Igen. Mycket välundersökt där nere :p Två gånger idag bara.

Ja det kan man. En gissning är att det kan hända framför allt vid tidiga missfall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 332
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar