En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fått hem gravtest och jag kollade precis, med ungefär samma förutsättningar som gyn gjorde för två veckor sedan. Och det är minsann positivt. Jag undrar vad han hade för test egentligen.

Fåfäng som man är så kan man ju inte låta bli att hoppas att han hade fel helt och hållet. Så imorgon ringer jag nog vårdcentralen istället. Jag vet att sannolikheten för att han hade fel är mikroskopisk och att man kan testa positivt i många veckor efter missfall. Men ändå.

Nu har jag fått hem gravtest och jag kollade precis, med ungefär samma förutsättningar som gyn gjorde för två veckor sedan. Och det är minsann positivt. Jag undrar vad han hade för test egentligen.

Fåfäng som man är så kan man ju inte låta bli att hoppas att han hade fel helt och hållet. Så imorgon ringer jag nog vårdcentralen istället. Jag vet att sannolikheten för att han hade fel är mikroskopisk och att man kan testa positivt i många veckor efter missfall. Men ändå.
Det var ju väldigt tidigt i graviditeten så det är ju svårt att se något då. Oftast brukar man göra ett till VUL någon vecka senare för att vara säkert.

Jag fick helt negativt resultat 12-14 dagar efter att jag tog tabletterna. Men jag genomgick dock en halvskrapning för att jag blödde så mycket och det ville inte sluta blöda heller. Vet inte om man då får snabbare negativt än vad man får vid "naturligt" missfall.

Hur länge sedan var det allt kom ut? Blöder du fortfarande?

Vad man kan misstänka är att någon gravtest ligger kvar och ställer till det.

Vad man hoppas är att dom har tokmissat en graviditet :D (Sannolikheten är väl tyvärr mikroskopisk).

Du skulle ju kunna testa med veckoindikator. Visade den inte v 2-3 som mest sist?

Glömde: Hos oss har dom (eller hade i alla fall) RFSUs test. Kan du inte ringa dit och be om ett till test?

Det har ju varit problem med MVC-testerna för ett tag sedan då de felaktaktigt visade negativt.

Det var ju väldigt tidigt i graviditeten så det är ju svårt att se något då. Oftast brukar man göra ett till VUL någon vecka senare för att vara säkert.

Jag fick helt negativt resultat 12-14 dagar efter att jag tog tabletterna. Men jag genomgick dock en halvskrapning för att jag blödde så mycket och det ville inte sluta blöda heller. Vet inte om man då får snabbare negativt än vad man får vid "naturligt" missfall.

Hur länge sedan var det allt kom ut? Blöder du fortfarande?

Vad man kan misstänka är att någon gravtest ligger kvar och ställer till det.

Vad man hoppas är att dom har tokmissat en graviditet :D (Sannolikheten är väl tyvärr mikroskopisk).

Du skulle ju kunna testa med veckoindikator. Visade den inte v 2-3 som mest sist?

Jo 2-3 och det var ju på morgonen innan gyns test var negativt, det är ju ändå stor skillnad...

Blöder inte och har inte blött särskilt mycket totalt sett, inte ens då i slutet av förra veckan när det ändå kom lite klumpar och så.

Får shoppa med veckoindikator när jag jobbar igen på fredag.

Jo 2-3 och det var ju på morgonen innan gyns test var negativt, det är ju ändå stor skillnad...

Blöder inte och har inte blött särskilt mycket totalt sett, inte ens då i slutet av förra veckan när det ändå kom lite klumpar och så.

Får shoppa med veckoindikator när jag jobbar igen på fredag.
Slutet av förra veckan? Så då är det en vecka sedan? Då är det inte sååå konstigt att du får positivt test. Det skumma tycker jag är att du fick neg hos gyn.

Speciellt som du nu får (starkt?) positiva test.

Dom borde absolut kolla dig en gång till!!

Slutet av förra veckan? Så då är det en vecka sedan? Då är det inte sååå konstigt att du får positivt test. Det skumma tycker jag är att du fick neg hos gyn.

Speciellt som du nu får (starkt?) positiva test.

Dom borde absolut kolla dig en gång till!!

Nej att det är positivt fortfarande är egentligen inte konstigt utan just att det var negativt hos gyn för TVÅ veckor sedan. Och ja, det är ett klart och tydligt streck på testet idag och det kom nästan på en gång.

Det som har gjort mig lite fundersam är att brösten är så himla ömma :eek:

Får ställa klockan så jag vaknar tidigt nog att få tag på någon imorgon...

Nej att det är positivt fortfarande är egentligen inte konstigt utan just att det var negativt hos gyn för TVÅ veckor sedan. Och ja, det är ett klart och tydligt streck på testet idag och det kom nästan på en gång.

Det som har gjort mig lite fundersam är att brösten är så himla ömma :eek:

Får ställa klockan så jag vaknar tidigt nog att få tag på någon imorgon...
Två veckor sedan!!!! Ja det var ytterst skumt. Måste ha varit fel på det testet.

Ring dom. Har dom minsta vett i skallen så får du göra ett till test hos dom. Risken är ju att det faktiskt florerar felaktiga test.

Du skulle inte kunna vara gravid igen?

Ett annat osannolikt allternativ är att det var tvillingar från början.

Haha nä ingen risk att jag är gravid igen :p

Han sade att jag kunde ringa för en ny koll efter typ två veckor om jag ville, så det är noga inga problem.

Tänkte ta VC först men då syns det i min journal och det kan kanske ställa till problem med prioriteringen med min GBP. Bättre med Studentgyn igen då, de har lite snävare telefontider bara.

Glömde: Det mest sannolika är ju att någon gravrest ligger och spökar någonstans. (Tyvärr)

Jo visst är det så.
Det är så skumt bara att han inte såg något alls på VUL. Inga tecken, inga rester, ingenting, bara en förtjockad slemhinna (och det får väl anses som normalt om man är/har precis varit gravid).

Jo visst är det så.
Det är så skumt bara att han inte såg något alls på VUL. Inga tecken, inga rester, ingenting, bara en förtjockad slemhinna (och det får väl anses som normalt om man är/har precis varit gravid).
Precis. Det svarta fåret i historien är ju deras gravtest! Det är ju det som inte verkar stämma alls.

@lil-sis Dka jag vara ärlig så har hela grejen känts lite mysko från början. Blödningen som inte kom igång, förtjockad slemhinna, och nu ömma bröst och fortfarande positivt gravtest. Det skulle inte kunna gömt sig något bakom myomet som inte syntes? Jag tycker att du definitivt ska boka ett till vul. Om inte annat för att utesluta att det inte ligger något knasigt kvar och stökar till saker och ting.

Innerst inne hoppas jag på en liten bebis som hållit sig kvar!!!

Mvh Miks

@lil-sis Dka jag vara ärlig så har hela grejen känts lite mysko från början. Blödningen som inte kom igång, förtjockad slemhinna, och nu ömma bröst och fortfarande positivt gravtest. Det skulle inte kunna gömt sig något bakom myomet som inte syntes? Jag tycker att du definitivt ska boka ett till vul. Om inte annat för att utesluta att det inte ligger något knasigt kvar och stökar till saker och ting.

Mvh Miks

Jo det skulle absolut kunna vara ett utomkveds till FAST jag borde känt av den smärtan nu. De tusen nålar jag har i livmodern nu är liksom "på mitten" och inte alls samma smärta som vid utomvkedset.

De lär väl inte ha tid förrän nästa vecka men det spelar väl mindre roll egentligen.

Mvh Miks
Har också funderat på om myomet har kunnat dölja något. Det var ju så otroligt stort ju.

@lil-sis Det finns ju alltid en risk för att det är utomkveds. Det har ju hänt att ägget fastnat på andra ställen än äggledaren.

Du får väl se vad dom säger idag. Men var tydlig med att du har haft ont.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 260
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar