En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det gör det nog!
Glömde skriva att jag hade sambon som satt bredvid och höll mig i handen samt att jag andades ljudligt in genom näsan ut genom munnen om och om igen för att jag skulle ha något att koncentrera mig på haha ;) Började nästan lipa för känslorna svämmade över. Låter som att jag hörde hemma på en helt annan avdelning ;) Tittade inte på skärmen under spolningen men däremot efteråt och såg då några ägg i olika storlekar som låg som i en hög. Såg rätt kul ut :)

Enligt appen ska min mens komma idag. Brukar ha lite längre än 28 dagars cykel så den kommer nog idag, i morgon eller på lördag. Känns i alla fall som den kommer när som helst. Känns ändå bra för då verkar den vara regelbundet precis som innan mitt MA. Vi har inte försökt något värre alls den här månaden för min man har inte mått riktigt bra. Men den här månaden får vi nog göra ett lite mer seriöst försök :D

Så det är positivt hur vad än som händer, eller hur?

Vi försöker som vanligt denhär månaden, även om jag inte tror att det finns någon chans. Tror att eventuell äl sker först om en vecka.

em-pirre: eventuell äl ca 21/5, BIM 3/6
Amk Bim 3/5
Rosen-Knoppen: ÄL 25/4 BIM 9/5 (app)
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BM 20/5
floggingmolly ÄL enl app 14/5 BIM 31/5 (Tror dock det blir tidigare enl. stickor)

Så det är positivt hur vad än som händer, eller hur?

Vi försöker som vanligt denhär månaden, även om jag inte tror att det finns någon chans. Tror att eventuell äl sker först om en vecka.

em-pirre: eventuell äl ca 21/5, BIM 3/6
Amk Bim 3/5
Rosen-Knoppen: ÄL 25/4 BIM 9/5 (app)
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BM 20/5
floggingmolly ÄL enl app 14/5 BIM 31/5 (Tror dock det blir tidigare enl. stickor)

Blöder fortfarande, ska bli spännande att se vad de säger idag.

Och hur mkt hCG som är kvar i blodet.

Ska först lämna blod på Gynakuten, sen upp till Metabola och lämna blod till en undersökning (och väga och mäta osv). Och de ska vara fastande, har inte ätit sen igår kväll för frukosten åkte i backen när sambon fick nita för ett vildsvin imorse :cry:

Mat tidigast vis 14.30. Fast jag borde väl vänta till efter Gyn om utifall att det faktiskt är något fel de behöver åtgärda typ nu.

Förra veckan var hCG 506, nu är det 594.

Det är nog något knas?

Dumt kanske att jag åt nu efter dagens fasta...

Väntar på läkaren.

Va? Konstigt värre. Så mycket är det ju ändå inte höjt, men det borde ha gått ner massor... Sa de inget redan nu?

Har följt er i tråden någon vecka efter nåt års bukeuppehåll. Skilsmässa, sjukdomsskov, studier och jobb således ny man och tja vad ska jag säga.... Bäbisverkstad påbörjad trots att jag har 4 sedan innan, trots att jag ansåg mig färdig med bäbis och steriliserade mig för 8½ år sedan. Whoop whoop, så stod han då där, denna underbare man. Som redan på andra träffen sa rätt och slätt: jag vill gärna ha egna barn också. Å andra sidan fick han slängt i fejset att jag inte var flyttbar pga barnen. Han lämnade sin stad för ett år sedan och flyttade hit och nu är vi där vi är :)
Gjort två ivf. Första slutade i MA och nr tog sig inte. Försök nr tre blir i juni.... Känns lite hopplöst och stressande just nu eftersom jag känner att tiden springer fort -liksom pengarna då vi måste betala allt ur egen ficka.

Varit en hel del sjukskrivning för mig senaste halvåret eftersom jag inte tål hormonerna så bra och blir deprimerad och blivit överstimulerad bägge gångerna. Så är enormt trött och sliten. Ser dock fram emot ett nytt försök och sedan semester på det...

@lil-sis åh nej vad tråkigt! De kunde inte se något på ultraljud eller?
Hur j-kla mycket skit ska du behöva utstå egentligen. Känns inte rättvist riktigt!

Styrkekram Miks

@_Maria_ skönt att höra att du är med. Det verkar ju dessutom gå framåt. Jag förstår att du inte orkar uppdatera hela tiden. Jag är också periodare. Känner jag inte att jag har något att bidra med har jag svårt att skriva något liksom.

Jag tyckte det var positivt att höra att det går iväg en remiss nu. Vet du vart ni hamnar sedan?

Mvh Miks

@lil-sis åh nej vad tråkigt! De kunde inte se något på ultraljud eller?
Hur j-kla mycket skit ska du behöva utstå egentligen. Känns inte rättvist riktigt!

Styrkekram Miks

Ingenting. Hämtade tom överläkaren.
Ser de inget ska det skickas till patologen.

För min del kunde de lika gärna ta äggledaren och myomet på en gång... :mad:

Ingenting. Hämtade tom överläkaren.
Ser de inget ska det skickas till patologen.

För min del kunde de lika gärna ta äggledaren och myomet på en gång... :mad:
Seriöst är det någon som du gjort sur som har slängt en förbannelse över dig?

Hur sjutton kan det hålla på och fortsätta krångla så hela tiden? Det tar ju liksom aldrig slut.

Var ingen dum idé alls att ta myomet på samma gång. Äggledaren kanske dom är mer restriktiva med. Har du frågat läkaren?

Seriöst är det någon som du gjort sur som har slängt en förbannelse över dig?

Hur sjutton kan det hålla på och fortsätta krångla så hela tiden? Det tar ju liksom aldrig slut.

Var ingen dum idé alls att ta myomet på samma gång. Äggledaren kanske dom är mer restriktiva med. Har du frågat läkaren?

Nope, skrapas på måndag och sen beror det på vad det visar. Om det inte visar något och det blir op så ska jag be de ta myomet. Jag sade dock redan förra veckan att jag hellre vill att de tar äggledaren än ger mig metotrexat och jag sade idag att jag redan är inställd på IVF så att ta äggledaren är ett alternativ för mig.

De tycker det är för invasivt att operera som det ser ut nu eftersom jag mår bra och inte har ont.

Men ska naturligtvis åka in direkt om det börjar göra jätteont...

Nope, skrapas på måndag och sen beror det på vad det visar. Om det inte visar något och det blir op så ska jag be de ta myomet. Jag sade dock redan förra veckan att jag hellre vill att de tar äggledaren än ger mig metotrexat och jag sade idag att jag redan är inställd på IVF så att ta äggledaren är ett alternativ för mig.

De tycker det är för invasivt att operera som det ser ut nu eftersom jag mår bra och inte har ont.

Men ska naturligtvis åka in direkt om det börjar göra jätteont...
Oki! Det låter ju vettigt i mina öron.

(Om det nu finns något som är vettigt i denna historien)

@lil-sis vad betyder det om de inte hittar gravrester? Vad är det som de ska operera? Förlåt, men jag hänger inte riktigt med. Misstänker de nån form av tumör?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 452
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 064
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar