En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
em-pirre: eventuell äl ca 21/5, BIM 3/6
Amk Bim 3/5
Rosen-Knoppen: ÄL 25/4 BIM 9/5 (app)
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BM 20/5
floggingmolly ÄL enl app 14/5 BIM 31/5 (Tror dock det blir tidigare enl. stickor)
Appleflower: äl 8/5 bim 22/5

Så då finns jag också med på listan :) en vecka sedan äl och idag tog jag sista tabletten på antibiotikan för uvi. Känner inget särskilt och förväntar mig inte att känna något heller. Har sedan i måndags mått illa till och från men det är den absolut vanligaste biverkningen på medicinen. Helt övertygad om att det är den med andra ord.
Jag har verkligen ingen tro på att det har tagit sig på det här försöket. Min man har varit sjuk en längre tid, jag har varit sjuk och sedan uvi med medicin på det. Känns inte som våra kroppar direkt har haft bästa förutsättningar för att leverera.

Amk Bim 3/5
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BM 20/5
floggingmolly ÄL enl app 14/5 BIM 31/5 (Tror dock det blir tidigare enl. stickor)

Så då finns jag också med på listan :) en vecka sedan äl och idag tog jag sista tabletten på antibiotikan för uvi. Känner inget särskilt och förväntar mig inte att känna något heller. Har sedan i måndags mått illa till och från men det är den absolut vanligaste biverkningen på medicinen. Helt övertygad om att det är den med andra ord.
Jag har verkligen ingen tro på att det har tagit sig på det här försöket. Min man har varit sjuk en längre tid, jag har varit sjuk och sedan uvi med medicin på det. Känns inte som våra kroppar direkt har haft bästa förutsättningar för att leverera.
Aldrig har man så många graviditets symptom som när man försöker bli gravid. Inte ens när man väl blir gravid :D

Amk Bim 3/5
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BM 20/5

Antibiotika behöver inte vara en nackdel efter vad jag har läst.

@lil-sis
Inte det? Jag har alltid tänkt att antibiotika/penicillin eg inte är bra för kroppen i övrigt med tanke på biverkningar och magen som verkligen kan balla ur. Så i mina tankar så var den kombon med att försöka bli gravid ganska dåligt :o Jaja det är som det är vi får se till nästa helg om mensen kommer eller inte :)

@lil-sis
Inte det? Jag har alltid tänkt att antibiotika/penicillin eg inte är bra för kroppen i övrigt med tanke på biverkningar och magen som verkligen kan balla ur. Så i mina tankar så var den kombon med att försöka bli gravid ganska dåligt :o Jaja det är som det är vi får se till nästa helg om mensen kommer eller inte :)
Nej @lil-sis har rätt. Speciellt inte om man har en infektion i kroppen, snarare tvärtom.

Däremot kan det ju vara så att viss antibiotika har som biverkning att försvåra tex ägglossning och då är det ju inte en fördel men det tror jag inte att någon av de vanliga antibiotikum har.

@lil-sis

Att magen ballar ur är för att de snälla bakterierna också dör.

Du kan ju tom bli gravid trots p-piller vid antibiotikakur ;)

@lil-sis
Brukar du ha UI då och då? I så fall tror jag bara det är en stor fördel att du får antibiotika nu. Chansen är då att det förbättrar din fertilitet.

Haha, håller med om grav. symtom. Första månaden år jag antibiotika och mådde illa, trodde såklart det var grav och inte biverkningar ;)
Den här månaden har jag dock varit helt lugn för att jag är helt övertygad om att vi missat, eller att äl inte varit. Skulle vara typiskt om det plötsligt inte dyker upp någon mens bara för det! (Va fasen, vi ska ju på ölfestival nästa vecka och ölresa veckan efter det ;)).

Nåja, min månad ser ut så här:
Blödde 25-28 april, troligast tidigt mf. (Tre dagar sen, massa äckel :yuck:)
Tänkte att vi skulle skita i det ett par månader, ångrade oss. Började testa med stickor 6/5, då var strecket lite tydligare än vanligt. Sedan gick det över till 7/5.
12/5 var också strecket lite tydligare än vanligt. Glömde ta med sticka till skolan på förmiddagen dagen efter, den 13/5. Men på kvällen var det också bara "lite tydligare än vanligt", ingen klar stegring. Nu har det gått neråt igen.
Fortsätter helt enkelt testa en gång om dagen, nuppa, och vänta in mens.

Vet inte vad jag förväntar mig, jag gillar inte när saker inte är stentydliga! Så ja, jag väntar nog mest in mens och sen att kroppen ska funka som vanligt, med tydlig stegring vid rätt tid :D
Får uppdatera mig i listan när jag vet vad som händer....

Håller också med om gravidsymptom1 :D Förra månaden innan jag hade fått tillbaka mensen efter mitt MA hoppades jag ju förståss att det skulle ha tagit sig direkt och jag hade massa symptom :p Men mensen kom ju som sagt. Nu är jag på bim+1 enligt app (tror mer på bim-1) och känner inget speciellt alls mer än lite molvärk men det gör jag innan mens alltid också! Är precis som du @floggingmolly övertygad om att vi missat den här gången så jag tänker inte så mycket på det.

@lil-sis ja det är just det att antibiotikan dödar de snälla bakterierna också som gör att jag inte tror att det är så bra för kroppen. Men jag är ganska okunnig på den fronten :angel:
Sista tabletten togs igår och idag är allt illamående som bortblåst :up: Känns verkligen skönt då jag har lite fobi mot att kräkas så tänk om jag får världens illamående av en graviditet :nailbiting:

@Tora nej det här var nog första riktiga uvi på säkert 10 år. Kan få lite småkänningar kanske en gång i halvåret om jag är dålig på att dricka vatten på dagarna.
Nu hade jag äl på torsdagen och sedan fick jag uvi på lördagen och jag sa till läkaren att jag ev kunde vara gravid så hon inte gav mig något så att ett ev befruktat ägg inte ville fästa.

Har ju tjuvläst här i lite drygt en månad innan jag vågade börja skriva och läst om att tjuvtesta med äl-tester. Men fasen jag måste väl ändå kunna hålla mig i en vecka till och se om mensen blir sen eller inte :p Ett eventuellt ägg borde väl ha fäst vid det här laget och jag känner ingenting så det känns inte direkt meningsfullt att slösa på mina dyra tester från Apoteket :cautious:

Om de inte hittar något på måndag och om PAD inte hittar något och hCG stiger vill de ge metotrexat.

Men det vill verkligen inte jag och det sade jag förra veckan men står inte i journalen :(

Om det är ett X nu (igen) så är det ju uppenbarligen något fel på äggledaren och behålla den då gör redan nu att jag får panik.

Det är verkligen INTE TLC eller ens i närheten att bara strunta i mina invändningar :crazy:

Jag och sambon hade ett ordentligt prat nu ikväll, vi har bestämt att vi ska köra på och så får det bli när det blir :banana:. Känns så himla bra och så himla läskigt på samma gång :nailbiting::nailbiting:

Jag har inte alls koll på mens osv eftersom jag tog ut spiralen häromdagen men jag tror jag har ÄL idag åtminstone, för det har molt lite på höger sida hela dagen, såvida det inte är på grund av uttagningen av spiralen som det moler, jag hade ju lite som mensvärk några timmar efter den togs ut i tisdags.

Jag och sambon hade ett ordentligt prat nu ikväll, vi har bestämt att vi ska köra på och så får det bli när det blir :banana:. Känns så himla bra och så himla läskigt på samma gång :nailbiting::nailbiting:

Jag har inte alls koll på mens osv eftersom jag tog ut spiralen häromdagen men jag tror jag har ÄL idag åtminstone, för det har molt lite på höger sida hela dagen, såvida det inte är på grund av uttagningen av spiralen som det moler, jag hade ju lite som mensvärk några timmar efter den togs ut i tisdags.
Det är bara att nuppa på :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 508
Senast: Tantan
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 070
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar