En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ja, det är nog inte så dumt att vara tyst. Jag vill ju framförallt ha sex mdd honom för att det är mysigt, men det är ett plus (!) om det blir på rätt dag.

Jamen precis! Man behöver ju faktiskt inte berätta allt ;).

Vi kör helt öppna kort.
Men han är gammal nog att hantera det ;)

Nej, jag hade nog inte heller tyckt att det var så sexigt om det var han som hade haft koll och därmed uppmanat.

KL

Tyvärr blir det nog ingen bebbe för oss denna gången :( Var precis på toa och fick lite rosa på pappret så jag antar att mensen kommer med full fart inatt.
Bara 5 dagar för tidigt :cautious:

Det innebär att min cykel enbart varit 24 dagar denna gång. Det är nog rekord t omför mig :crazy:

em-pirre ÄL 1/1? BIM 15/1 (Testdag 17/1 om jag kan hålla mig ;)
lil-sis ÄL 2/1 BIM 12-14/1
TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Och med en dubbelkoll på appen så ser jag att min ÄL var den 4/1. Den 2/1 gymmade vi.

"note to self blomma=ÄL, hjärta=mys"

Hur gammal är karln egentligen? Han verkar åtminstone mogen och inte så lättskrämd :) :p.

12 år och två månader äldre än mig ;)

Det var tillräckligt svävande för att du skulle kunna inleda en karriär som politiker :D

Min är inte ens torr bakom öronen. Jag har alltid trånat efter äldre karlar och så slutar det med en som är året yngre. Snacka om att jag hade lite åldersnoja i början. :p

Vad blir det... 46? Nej matte är inte min starkaste sida ;).

TLV: Haha, inte min heller! Vi fyller 25 i år både han och jag. Skulle jag träffat en kille idag skulle jag aldrig någonsin ha attraherats av en kille i min egen ålder. Men när man träffas som 15-åringar är det väl godtagbart :love:!

Nä har ju angett både min ålder och födelsedag i andra tråden :D (eh hm första tråden).

När jag träffade min man (var 25) så visste jag ju inte hans ålder. Det var först efter att jag kärat ner mig som jag fick reda på den och då funderade jag faktiskt på att dra mig ur :o

Väldigt tacksam över att jag inte gjorde det nu :D

Som sagt, politiker-karriär för dig nästa lil-sis ;).

TLV: Kärleken övervinner allt heter det väl ;).

Nu måste jag fråga Tora, du behöver inte svara om du inte vill!

Om du skulle vilja ha ett barn till, är det då möjligt på något sätt? Jag menar om du liksom kan få hjälp medans det ännu finns en liten reserv kvar?

Jag tänkte att du kanske inte bara plågar dej här i tråden utan att tanken mot en liten till har börjat gro. Och då tänkte jag, finns det fortfarande en chans liksom?

Mvh Miks

Här finns inga för personliga frågor :D

Nej det är nog för sent. Jag hade ytte, pytte lite mens den 18-19/12 (jag brukar ha riklig mens i 5-6 dagar annars och här behövdes inte ens trosskydd) och inget mer mens sedan dess. Så jag antar att jag mer eller mindre inte ägglossar längre och har påbörjat (är) i klimakteriet.

Jag hade ett MA (missed abortion) i mitten av september som jag tog väldigt hårt både fysiskt och psykiskt. I vecka 12 upptäcktes det att min graviditet avstannat i vecka 6. Min kropp hade bara inte fattat det.

Jag fick piller för att sätta igång det hela (samma som vid abort) och just att jag var tvungen att "avbryta" det själv tog väldigt hårt på mig.

Dessutom var det väldigt dåligt omhändertagande runt om. Läkare som inte förstod varför jag var så ledsen det var ju "bara en död cellklump". För mig var det ett barn, mitt barn.

När jag fick information om hur det skulle gå till så fick jag ett vanligt uppkopierat litet häfte som var riktad till de som gör abort. Bara det att ordet abort var överstruket. Det stod "Till dig som valt medicinsk abort".

Jag blev helt knäckt av det. Jag hade för sjutton inte valt något och ville inte göra det. Dessutom stod det att man får utprovat preventivmedel och att man skall använda kondom för att inte bli gravid innan. Jag ville ju inget annat än vara gravid.

Tyvärr är sjukvården många gånger väldigt dålig på att ta hand om kvinnor som fått missfall.

Dessutom de mediciner (cytotek) som används skall inte användas om man framför tunga maskiner. Detta visste ingen av den sjukpersonal jag var i kontakt med om utan jag fick ta reda på detta själv (tur att jag tänkte på att kolla i FASS). Jag kör spårvagn och jag får absolut inte under några omständigheter köra under påverkan av något som kan påverka mig som förare. Skulle det hänt tex en olycka där jag är inblandad så kan jag bli åtalad och förlora mitt jobb (i bästa fall). Detta bara rycktes det med axlarna åt från personalen.

Sen var jag på sjukhuset när jag tog tabletterna och trots att jag blödde mycket och nästan svimmade när BM var där så blev jag hemskickad med några extra tjocka blöjor.

Det enda jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig i badkaret och spola med vatten för att det blödde konstant. Tack och lov så var min man hemma och ringde efter ambulans när jag började bli okontaktbar (sjäkvklart var det två snygga unga ambulanskillar som kom när jag låg där naken och blodig i badkaret :D). Svimmade flera gånger och fick till slut blodtransfusion på sjukhuset. Sjukskriven 4 veckor.

Jag har haft möte med personalen på sjukhuset och de verkar ha tagit åt sig av kritiken och faktiskt ändrat sina rutiner. Både de som rör det känslomässiga och fysiska. Så någon nytta gjorde allt elände ändå.

Eftersom det höll på att sluta så tråkigt så med tanke på att vi faktiskt har tre barn redan som behöver sin mamma så bestämde vi att vi kanske skulle hoppa över ett fjärde barn. Hade jag inte haft några barn alls så hade inte detta stoppat mig på något sätt. Då hade jag försökt igen, och igen, och igen.......

Men då min mens verkade lite konstig efter missfallet (hade bl.a. en cykel en gång på bara 17 dagar) så ville jag kolla upp om allt var okej. Mensen hade dessutom hoppat lite dagar fram och tillbaka redan mellan barn 2-3 (kunde vara allt mellan 24-28 dagar + att jag plötsligt fick spottings (blodblandade flytningar) någon/några dagar innan mens). Jag har alltid haft exakt 27 dagar och aldrig några spottings. Dessutom fortsatte mensen att krångla mellan barn 3-4.

5 december fick jag reda på att mitt AMH är mindre än 0,2 (går inte att mäta lägre).

Men nu när jag har hängt i denna tråden så har suget kommit tillbaka (farlig tråd :p) och jag hade nog gärna velat mig på att prova få till en fyra. Men det är nog för sent. I så fall är det äggdonation som gäller och det är inte aktuellt.

Pust det var nog allt! Jisses vilken novell. Sorry för det :o

Jag låg på 20...

Nu vet jag inte, får väl be om koll nästa gång jag lämnar för TSH också.

Oj. Det är ju riktigt lågt. Extremt dåligt av din läkare att inte tycka att du borde behandlas för detta. Min sa med en gång att jag borde ta D-vitamin (men han var ung och snygg också och väldigt trevlig och engagerad :D).

Efter hur lång tid märkte du en förbättring och på vilket sätt? För du började väl ta D-vitamin på eget bevåg? Min sa att det tar mellan 1-4 veckor innan jag märker någon skillnad.

Jag är så gott som helt övertygad om att det är därför du fick så svaga streck på ältesterna. Skall bli intressant och se om testerna visar lika starkt vid nästa äl. Dock får jag nog ge mig till tåls med det eftersom det lär dröja minst 9 månader innan du får äl igen :D.

Kl

Vi körde helt med öppna kort när det var äl. Jag ringde och sa att nu är det sexplikt de närmaste dagarna. Min man tyckte det var helt okej för då var han ju garanterad sex i alla fall fyra gånger i månaden :D.

Spännande!

Jag slutade med mina minipiller för 1 1/2 år sedan nu, min kropp stod inte ut med dem och jag hade inte lust att äta mer hormoner. Brr! Så vi kör avbrutet och det funkar fint för oss. Vet att det finns möjlighet/risk (beror på hur man ser det) att det ändå kan bli en liten när man kör avbrutet. Händer det så ser vi det som "att det är meningen".
Har ju en dotter på 2 1/2 år som längtar efter en lillasyster! Vill bara att sambon först ska hitta ett jobb som han verkligen trivs med, vilket han förhoppningsvis är på god väg att göra nu. Oavsett så blir det nog aktivt "gymmande" i maj då. Eller om man kanske ska ha lite marginal och börja i juni istället..
Sen finns ju rädslan att det kanske inte går så lätt/funkar alls. Finns ju inga garantier bara för att man en gång har blivit gravid/fått barn. Men det tänker jag inte oroa mig för innan jag eventuellt är där.
Spännande! Det går säkert utan några större problem för trots allt så brukar det ju fungera för de flesta. Håller tummarna!

Vad blir det... 46? Nej matte är inte min starkaste sida ;).

TLV: Haha, inte min heller! Vi fyller 25 i år både han och jag. Skulle jag träffat en kille idag skulle jag aldrig någonsin ha attraherats av en kille i min egen ålder. Men när man träffas som 15-åringar är det väl godtagbart :love:!

Åh! Har ni hållit ihop sen ni var så unga. Sååå romantiskt :love::love:

När jag träffade min man (var 25) så visste jag ju inte hans ålder. Det var först efter att jag kärat ner mig som jag fick reda på den och då funderade jag faktiskt på att dra mig ur :o

Väldigt tacksam över att jag inte gjorde det nu :D

Min man var gift när jag träffade honom och det "glömde" han berätta för mig :angel:

Nu var det inte så farligt som det låter de höll faktiskt på att separera och jag fick träffa henne ganska omgående efter jag fått reda på att han var gift.

Han hade inte vågat berätta det för mig för han var rädd att jag skulle backa ur (vilket han hade rätt i).

Fick reda på det när jag satt och bläddra i hans adressbok (kommer inte ihåg varför jag gjorde det men jag snokade inte för han satt bredvid mig när jag gjorde det).

Plötsligt får jag syn på ett kvinnligt namn med hans efternamn efter. Så jag frågar lite på skoj om det var hans fru eller (trodde det var en syster eller så). Fick en smärre chock när han sa "Ja det är min fru".

Men vi pratade igenom allt ordentligt och så fick jag träffa hans fru (jättetrevlig människa). Hon hade i sin tur träffat någon annan också.

Men, men..........:p

Har inte märkt någon skillnad men det är nog mycket pga hypon och så har ju det senaste halvåret eller så varit väldigt konstigt och rörigt så det är svårt att veta vad som är vad. Har extremt svårt att sova innan jobb och då blir man ju trött oavsett :p :-/

Ja och våra arbetstider gör det ju inte direkt bättre. Jag börjar ju också runt 03:30-04:20. Samtidigt älskar jag mina arbetstider. Det är så skönt att sluta 11:00-12:00.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 182
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar