En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ha ha ha :D

Kl

Idag fick jag reda på att jag har D-vitamin brist (eller inte riktigt brist, brist men jag borde ligga högre). Så nu har jag börjat ta extra D-vitamin.

Förtydligande: Eftersom det här med D-vitamin brist är ganska så nytt så är inte riktvärdena helt säkerställda.

Men en brist är under 25IE. Lågt är mellan 25-75IE. Helst bör man ligga på över 100-150IE (tror jag det var). Jag ligger på 65IE. Och då tar jag redan extra D-vitaminer.

Så läkaren tyckte jag skulle ta i alla fall 1200IE extra.

Intressant i vilket fall som helst. (D-vitamin brist kan bl.a. påverka fertiliteten)

Jag borde ha ÄL framåt helgen, så tänkte testa med stickor den här gången. I vårt fall verkar det mest vara mannen som blir stressad av att veta att det är rätt timing med stickorna, så jag vet egentligen inte om han vill veta när jag har ÄL. Kanske bättre att bara jag vet, så får vi se om han är på... Jag har känt mig glad över att det inte tagiy sig än (ett år sedan jag tog ut p-staven nu), men nu börjar jag bli sugen på att tajma mer seriöst. På det året som gått har vi lyckats ha sex runt äl 2-3 ggr, så nu kan vi testa nåt annat :)

Vi har boostat med d-vitamin hela vintern, så det är ju bra att det hjälper mot något!

kl

Ja, det var värst vilken fart det blev på denna tråden ...

Jag tillhör en av de som helst inte vill ha barn i slutet av året, men allt kan man ju inte styra över som vi har konstaterat.
Men :) När ska man börja barnverkstaden om man vill ha barn tidigast i januari? Blir det maj då eller räknar jag tokigt?

Ja, så räknar jag med. Och jag och sambon har äntligen kommit till ett beslut (eller ja, beslutet är mitt, han hänger på).
Jag tar mina mini-piller mars ut, sen ville bm att jag ska ha en riktig mens innan tillverkningen startar så man har nåt att räkna på. Dvs kondom i april och sen får det bli när det blir. Får se om det blir äl-stickor eller inte, men jag tror vi bara provar och ser första månaderna.

Nu måste jag fråga Tora, du behöver inte svara om du inte vill!

Om du skulle vilja ha ett barn till, är det då möjligt på något sätt? Jag menar om du liksom kan få hjälp medans det ännu finns en liten reserv kvar?

Jag tänkte att du kanske inte bara plågar dej här i tråden utan att tanken mot en liten till har börjat gro. Och då tänkte jag, finns det fortfarande en chans liksom?

Mvh Miks

Haha! Som i gravidtrådarna, "BIM Em-pirre 15/1" osv. Kul ju :).

Härligt med riklig ÄL också Miks! Hoppas det alstras bebis :love:

Tro mej! Jag har nästan kört slut på den stackars sambon! Själv har jag gått runt som en bredbent hojåkare :D

Vi behöver en ÄL-lista och en BIM-lista. Mycket att hålla resa på!

Mvh Miks

Jag börjar visserligen 4.28 imorgon men ska duscha och har en bit att köra. Börjar mellan 3.25 och 5.08 beroende på dag och tjänst.

Med Xet så trodde jag att jag skulle få mens och sen fortsatte det att mola lite. Det var allt jag kände eg. Brände i bröstvårtorna en stund en dag.

Min mamma mådde som vanligt med mig och bror och även den graviditeten som slutade i missfall (efter 40).

Med risk för att ngn redan börjat på en lista (med tanke på farten i denna tråden :p)

TLV ÄL 2/1 BIM 18/1

Jag skulle nog vara tyst tror jag, om han blir stressad av det är det väl onödigt att säga något? Åtminstone min kille skulle nog tycka det var jobbigt att jag inte "ville ha" honom, utan att vi bara skulle "göra barn". Blä vad jag är dålig på att uttrycka mig, men han bekräftade min gissning precis :).

Jag låg på 20...

Nu vet jag inte, får väl be om koll nästa gång jag lämnar för TSH också.

*lil-sis ÄL 2/1 BIM 12-14/1
*TLV ÄL 2/1 BIM 18/1

Ja, det är nog inte så dumt att vara tyst. Jag vill ju framförallt ha sex mdd honom för att det är mysigt, men det är ett plus (!) om det blir på rätt dag.

TLV ÄL 2/1 BIM 18/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2

TLV ÄL 2/1 BIM 18/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)

Spännande!

Jag slutade med mina minipiller för 1 1/2 år sedan nu, min kropp stod inte ut med dem och jag hade inte lust att äta mer hormoner. Brr! Så vi kör avbrutet och det funkar fint för oss. Vet att det finns möjlighet/risk (beror på hur man ser det) att det ändå kan bli en liten när man kör avbrutet. Händer det så ser vi det som "att det är meningen".
Har ju en dotter på 2 1/2 år som längtar efter en lillasyster! Vill bara att sambon först ska hitta ett jobb som han verkligen trivs med, vilket han förhoppningsvis är på god väg att göra nu. Oavsett så blir det nog aktivt "gymmande" i maj då. Eller om man kanske ska ha lite marginal och börja i juni istället..
Sen finns ju rädslan att det kanske inte går så lätt/funkar alls. Finns ju inga garantier bara för att man en gång har blivit gravid/fått barn. Men det tänker jag inte oroa mig för innan jag eventuellt är där.

TLV ÄL 2/1 BIM 18/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Vi verkar vara många som ska gymma/nuppa med våra älskade män i maj. :D

lil-sis ÄL 2/1 BIM 12-14/1
TLV ÄL 2/1 BIM 18/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

La till lil-sis som trillade bort i all hast!

Mvh Miks

Jag borde ha ÄL framåt helgen, så tänkte testa med stickor den här gången. I vårt fall verkar det mest vara mannen som blir stressad av att veta att det är rätt timing med stickorna, så jag vet egentligen inte om han vill veta när jag har ÄL. Kanske bättre att bara jag vet, så får vi se om han är på... Jag har känt mig glad över att det inte tagiy sig än (ett år sedan jag tog ut p-staven nu), men nu börjar jag bli sugen på att tajma mer seriöst. På det året som gått har vi lyckats ha sex runt äl 2-3 ggr, så nu kan vi testa nåt annat :)

Jag har inte berättat om mina dagar just för att han inte ska behöva känna sig som någon sorts spermabank.

em-pirre ÄL 1/1? BIM 15/1 (Testdag 17/1 om jag kan hålla mig ;))
lil-sis ÄL 2/1 BIM 12-14/1
TLV ÄL 2/1 BIM 18/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 182
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar