En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Mindre skönt med nattskifte just nu:D Har så tråkigt och spenderar tiden med att googla. Såå onyttigt.

Men vi kör en uppdatering bara för att hålla modet uppe.

-nåt som påminner om håll i höger sida, i höjd med höften. Lite konstig känsla i magen, strålar mot ryggen.
-massor med saliv, obehagligt att svälja
-sjukdomskänsla
-kissar massor nu (fast så brukar jag ha ibland på nattskifte)
-lite lätt illamående
-pirrade till i livmoderområdet igår natt, kändes väldigt behagligt.
-brösten kan med lite fantasi upplevas som aningen fastare. Gör ont.
-har för första gången sedan vi började försöka INTE haft sådär känsliga bröstvårtor som jag brukar ha en vecka före mens. Inte alls. Lite ont gör de, men inte alls på samma sätt.

Nu fan om vi inte lyckas.... MORR!:cautious:

Du bara lovar och lovar.........

:D

Jaa. Inte är man att lita på inte.O_o

em-pirre ÄL 1/1? BIM 15/1 (Testdag 17/1 om jag kan hålla mig ;)
lil-sis ÄL 2/1 BIM 14-16/1 (negativt 14/1 ingen mens på morgonen)
TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Måste justera eftersom jag räknar som en kråka. 2 + 12dgr är ju 14, inte 12...

Mina tarmar beter sig som om det är mens på G. Blä. I dubbel bemärkelse...

Hej! Jag har apsolut ingenting i denna tråden att göra,har fyra tonåringar hemma.....Två adopterade och två familjehemsplacerade. Men vad vi försökte!!!! Tempade,"gymmade"på rätt dagar (underbart uttryck:)) ,hormoner,ivf,hopp,tårar,ägglossning,mens,osv under flera år. När jag läser här känner jag igen mig i allt ni skriver! Vill bara önska er alla lycka till:) Se nu till att plussa hela högen,jag vill ha massor av bukegraviditeter att följa! Hoppas också att den fina tonen i denna tråden fortsätter,det är jättebra att ni har varandra att dela alla upp och ner med! Lycka till alla,håller tummarna för er:)

Oj vilken historia! Jag har inte kunnat sätta ihop hela händelseförloppet innan. Och jag förstod inte att missfallet kom så sent som i september. Då förstår jag varför du blev så ledsen när du fick resulterat på hur mycket ägg som finns kvar. Jag fick en klump i halsen när jag nu insåg att du skulle hängt i vår/sommartråden. Stor kram Tora!

TLV och lil-sis - vad fanken det kan inte komma mens nu!!! Men hur var det nu, så länge det inte forsar så gills det inte! Vi håller alltså fortfarande tummarna?!?

Mvh Miks

Hej! Jag har apsolut ingenting i denna tråden att göra,har fyra tonåringar hemma.....Två adopterade och två familjehemsplacerade. Men vad vi försökte!!!! Tempade,"gymmade"på rätt dagar (underbart uttryck:)) ,hormoner,ivf,hopp,tårar,ägglossning,mens,osv under flera år. När jag läser här känner jag igen mig i allt ni skriver! Vill bara önska er alla lycka till:) Se nu till att plussa hela högen,jag vill ha massor av bukegraviditeter att följa! Hoppas också att den fina tonen i denna tråden fortsätter,det är jättebra att ni har varandra att dela alla upp och ner med! Lycka till alla,håller tummarna för er:)

Du är väldigt välkommen i tråden! Vi kan behöva erfarna hang-arounds! Du har ju gått igenom allt. Förstår att det ligger mycket hopp, sorg och glädje i dina erfarenheter. Så glad för din skull att du fått barn. Fast 4 tonåringar på samma gång kan inte vara en lek :eek: :)

Mvh Miks

Men fy vad du har gått igenom :(. Tänk att sjukvården kan vara så nonchalant?! fy tusan. :mad:

Något som är positivt med att ha träffats så tidigt är att vi känner varandra utan och innan eftersom vi till stor del har format varandra under hela tonåren och som unga vuxna. Jag ljuger inte när jag säger att det är mitt livs kärlek :love:!

hmm ingen mens i sikte so far. Bara det rosa som kom på pappret när jag torkade mig igår kväll. Vågar man hoppas på en nidis? :nailbiting:

Natten har iaf varit fruktansvärd. Vaknade med en ohygglig smärta i livmodern (återigen bildgoogling) som säkert varade en 5minuter. Fick sätta mig upp och fokusera på att inte spy så om det nu var en nidis igår kväll så är jag ju livrädd för att det var ett misfall inatt :(

Mår sjukt illa nu på morgonen och magen är som en mindre ballong :crazy:

hmm ingen mens i sikte so far. Bara det rosa som kom på pappret när jag torkade mig igår kväll. Vågar man hoppas på en nidis? :nailbiting:

Natten har iaf varit fruktansvärd. Vaknade med en ohygglig smärta i livmodern (återigen bildgoogling) som säkert varade en 5minuter. Fick sätta mig upp och fokusera på att inte spy så om det nu var en nidis igår kväll så är jag ju livrädd för att det var ett misfall inatt :(

Mår sjukt illa nu på morgonen och magen är som en mindre ballong :crazy:

Eller så har gymmandet gett resultat och ni har en bulle i ugnen :love:! Fortsätter att hålla tummarna.

Om du får ett sådant tidigt missfall så bör det inte märkas mer än en vanlig mens.

Jag tycker det är svårt eftersom man går och känner efter hela tiden.

Fick världens skakisanfall nu på morgonen. Har visserligen druckit en redbull men jag intar normalt mer koffein än så (låter bli när jag väl plussat).

En väldigt personlig fråga som du såklart svarar på om du vill, men varför inte ÄD eller embryodonation? Jag själv har faktiskt funderat på det om jag skulle vilja ha ett till barn (den här tråden är farlig på det viset ja) och det är såklart ett högst personligt beslut men vore kul att höra hur du tänker.

Ja det är ju inte vaginalt till varje pris som gäller utan det säkraste i varje enskilt fall.
Men man kanske är litet väl optimistiska.
Vaginalt är ju det som gör minst skada på kvinnokroppen när det går bra.
Och ger barnet den bästa starten.

Absolut är det så, och det var därför som jag verkligen ville ha en vaginal förlossning. Men precis som du säger, ibland är de nog lite väl optimistiska. När jag födde tvillingarna då var det också hela tiden tal om en vaginal förlossning, och det ville jag också ha, verkligen. Men det blev snitt pga sätesläge och såhär i efterhand är jag så tacksam för det snittet. Starten med tvillingarna blev så oändligt mkt bättre än med äldste sonen, och det har påverkat vår relation/anknytningsprocess så mkt mer än jag kunde föreställa mig innan.

KL
Ska in till stan idag och funderar på om man ska införskaffa ett lite billigare gravtest? Hur stor är chansen att det visar + nu om jag är gravid?

Jag tror att jag hade accepterat mitt illamående ngt bättre om det hade varit av positiv karaktär än om jag bara mår illa rent allmänt

Åh jag blir tokig hade lovat mig själv att inte testa förrän tidigast måndag men nu när hela mitt allt skriker åt mig. Då vill jag fasiken veta alltså :nailbiting:

KL

För min del räckte det att skriva i tråden, för i morse plussade jag. Hade jag vetat att det var det som krävdes kunde jag väl klämt ur mig några rader för längesen. :cautious:

Och självfallet, är sååååå glad!! :banana::banana:

Hurra och grattis!

(jag älskar den här tråden och smygläser fast jag har flera år kvar till barn. :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 197
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare