En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ja mest troligt har du tid men det är ju inte mindre jobbigt för det!

Det är också en klassiker "Du är så ung.....". Som om det skulle vara en tröst :crazy:

Första låter ju som om det var ett ganska tidigt missfall men det andra låter som det var ett lite senare. Konstigt att läkaren gjorde en så pass stor missbedömning. Han/hon kanske inte var så van vid sånt.

Det går säkert bra denna gången.

Nu får jag vänta på gynekologen också. Jag som avskyr att vänta...

Det här är en bra tråd!

Men det är ju faktiskt tur att du är ung, även om det känns lika pissigt oavsett ålder. Vissa här (host) känner ju att de börjar få bråttom... :p

Ja faktiskt är det bra att vara ung. Dels för att om något är fel så har man gott om tid att försöka dels för att infertilitetsforskningen gör så stora kliv framåt. Om 10 år är det ju för sent för många av oss men för någon som är i tjugoårsåldern i dag så är det faktiskt fullt möjligt att dra nytta av de framstegen.

Jo lite så kände jag.
Jo jag tyckte också det var konstigt, kan det kanske ha något att göra med att det var en tvilling graviditet?

Jo lite så kände jag.
Jo jag tyckte också det var konstigt, kan det kanske ha något att göra med att det var en tvilling graviditet?

Aha! Ja absolut. Det förklarar kanske missfallet också. Människan är ju egentligen inte gjord för att bära mer än ett foster åt gången.

Dessutom kan du ju faktiskt bli gravid. Föga tröst dock men ändå.

Jodå, nu försöker jag bara se på det positiva, och lägga det sorgliga bakom mig, hur svårt den en är.

Bara att hoppas på ny bebis nu!

Det var negativt imorse, ingen mens.

Allt ser iaf normalt ut, så det var skönt.

Och tja jag kan fortfarande vara gravid nu :) Skulle ringa för tidigt UL så fort jag plussat, typ slutet på v6.

Senast ändrad:

Skönt att allt såg bra ut!

Hoppas hoppas att du är gravid då!

Det var negativt imorse, ingen mens.

Allt ser iaf normalt ut, så det var skönt.

Och tja jag kan fortfarande vara gravid nu :) Skulle ringa för tidigt UL så fort jag plussat, typ slutet på v6.

Sa dom något om myomen?

Bra att du kommer få ett tidigt ultraljud när du plussar.

Hoppas det är en graviditet och att mensen håller sig borta :)

KL

Själv har vi precis beställt ett par böcker om graviditet. Sambon skulle ändå beställa böcker för sina studier, så då passade jag på.
Pilates för gravida och Gravid vecka för vecka blev det.

Han sade att allt såg normalt ut förutom det stjälkade myomet som skymmer vänster äggledare.

Och han sade att det var bra att de tog bort äggledaren eftersom den de facto var skadad.

Men tar man inte alltid bort äggledaren om den skadas vid X?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 707
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 204
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar