En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nä de hade ju försökt spola bort embryot först. Och det var ju för att spara äggledaren.

Har läst flera historier där de har lämnat kvar trots att embryot fått tas bort med våld. Det måste ju rimligtvis lämna ärr.

Hu nu är jag trött i livmodern, den gillar inte att bli runtknuffad som det blir vid VUL.

Ingen mens än och nu går jag och lägger mig!

Ja om dom lyckas utan att skada äggledaren så förstår jag att dom provar att låta den vara kvar.

Men du menar alltså att dom låter den vara kvar ibland fast den är ordentligt skadad?

Fast det är klart kroppen kanske kan läka vissa skador ändå utan att påverka funktionen i den.

När jag tänker efter så har de få jag varit med om (bara två tack och lov) så har äggledaren brustit. Det höll på att kosta min kompis livet. Enligt läkaren var det bara frågan om minuter. Så där finns det ju liksom inget att spara.

För dig gick det väl tack och lov inte riktigt så långt?

Det där med X är inget att leka med det är allvarliga saker.

Nej jag fick ju ett privat VUL, annars hade det kunnat gå illa, spec. IOM att det hade etablerat sig med blodförsörjning. Hade fått en rejäl blödning om äggledaren hunnit brista. Men jag blödde ju redan i buken så nåt var nog på G redan när jag lades in, har 500ml vid op-start.

Det var så pass akut ändå. Det är inget att leka med som sagt utan riktigt allvarliga saker. Utan operation så är det dödligt.

Jag vet inte riktigt om jag vågar tassa denna tråden, som aktiv, även fast jag vill. Kanske jag kan ha samma tur som Thoora?

Här har vi nämligen försökt ett tag och jag börjar ge upp...

Hej!

Vågar man fråga hur länge?

Det närmar sig två år...

Det är syskon det handlar om, hon tog 1,5 år att tillverka, så vi satte igång direkt jag fick äl efter fl eftersom att vi visste att det tagit tid innan och vi ville ha tätt, det gick ju sådär... Just exakt nu är det dock egentligen ganska dålig tajming, men det går ju inte att sluta heller när man försökt så länge...

Beklagar att det tagit så lång tid. Det är enormt jobbigt det där.

Ni har aldrig gjort någon utredning?

Okej. Det känns säkert väldigt jobbigt att hålla på så länge. Jag håller ju på att gå sönder bara efter fem månader. Men ni borde ju kunna lyckas i alla fall, eftersom det lyckats en gång?

Nej, vi har lite delade meningar om det där karln och jag nämligen, så det har aldrig blivit av. Jag får fortsätta att hoppas på turen. Förre julen fick jag mf i v.9 dessutom, så vi kan ju bli gravida, det är bara krångligt och tidskrävande uppenbarligen...

Jag har ju smugit i kulisserna ett tag, men dom som hängde här då har ju fått sina barn nu, jag är uppenbarligen lite efter ;)

Jag förstår att man inte vill hänga här hela tiden. Det kan vara lite jobbigt att meddela att man igen får mensen, medan andra fortsätter vidare i gravidtrådar.

Fast det finns ju en hel del fördelar med den här tråden. Allt stöd! :love: Och Tora förstås.

Oj vad ni skriver, jag hinner knappt med att läsa, än mindre kommentera alla inlägg jag vill. Jag har jobbat mycket och är rätt trött. Ibland känner jag ett behov av att dra mig undan lite också innan man plötsligt får ett behov av att prata och skriva en massa om det här med att försöka skaffa barn igen.

Grattis till dom som lyckats bli gravida sen jag skrev sist!:)

Och till er andra, fortsätt kämpa, någon gång på något sätt ska det väl gå minsann!!

Emor: Hoppas det blir något snart. Om inte så hoppas jag att du och sambon/mannen kan komma överens om hur ni ska fortsätta-hjälp eller inte. Jag tkr det tagit lång tid för oss också, men någon ska ju vara långt bak i ledet försöker jag trösta mig med..

Ja, det blir lite så att man inte vågar hoppas och inte vill skriva allt man tänker och önskar, då man "måste" gå in och berätta om mensen sedan.

Men sen tänker jag att det inte spelar någon roll. Här får man vara nördig, besatt, fånig och ivrig och skriva det man vill. Här finns stöd att få både medan man väntar och sedan då mensen kommer.

Ny lista, satte till Maria. :)

em-pirre ÄL 1/1? BIM 15/1 (Testdag 17/1 om jag kan hålla mig
lil-sis ÄL 2/1 BIM 14-16/1 (negativt 14/1 ingen mens på morgonen)
TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2

Nu har vi massor av bra saker att vänta på!

Jag hade min mens i början på förra veckan. Något sen alltså..
Vi får satsa på att ha lite mer sex så får vi hoppas på att den inte kommer nästa gång för saker har sakta men säkert börjat lugna ner sig för mig med.

Det är bara att fylla i sitt namn, bim och äl i listan ovanför :)

Om du vill alltså.

Vi väntar nog med ev utredning ett tag, fortsätter som vi gjort, dvs jag håller koll på när äl är, men vi nuppar då vi har lust. (jag brukar bli på ganska bra nupphumör i samband med äl, så det brukar aldrig vara något problem ;) ).

Jag har precis hoppat på studier, som inte går på denna orten med, dvs, tar jag en paus måste jag pendla långt, och det vet jag inte om det kommer att ske. Men dyker plusset upp så gör det, då får resten lösa sig liksom!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 707
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 205
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar