En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

em-pirre ÄL 1/1? BIM 15/1 (Testdag 17/1 om jag kan hålla mig
lil-sis ÄL 2/1 BIM 14-16/1 (negativt 15/1ingen mens på morgonen)
TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2

Jag tror mensen börjar hela tiden, såååå jobbigt!!!

Och så nyser jag i serier varje kvart. *gnällig*

KL
Jagade runt efter RFSU:s testa tidigt igår men det verkar inte finnas i vår stad :meh: Så jag köpte deras banliga test istället 2-pack då jag bara har ett CB digitalt hemma och det är så jäkla dyrt att jag helst bara vill använda det för konfirmation av ngt jag redan vet, typ.

Eftersom jag köpte 2 test så tänkte jag att jag lika gärna kunde prova även om det stod att det testet inte funkade innan BIM. Givetvis inget utslag men nu vet jag hur det funkar till nästa gång iaf. ;)

Min mage börjar anta gigantiska proportioner så om jag inte är gravid så måste jag få den undersökt. Var tvungen att ta på mig jeansen när jag skulle till stan igår och då skiljde det 10cm mellan knapp och knapphål innan jag med våld stängde dem. Jag mådde inte så bra innan jag fick av dem igen kan meddelas :yuck:

Jag är väldigt tacksam över att jag jobbar hemifrån och därmed kan ha på mig stora, tunna byxor (tänk pyjamastyg) med bred linning som man kan vika upp och ha över hela magen. :D Är jag gravid så är det jag som inhandlar ett par mammabyxor så att jag kan visa mig ute bland folk igen.

I övrigt blir jag bara tröttare och tröttare. Illamåendet går i vågor och med jämna mellanrum bränner det i livmodern. Hela min kropp skriker gravid men samtidigt är det ngt inom mig som säger att det ska jag inte hoppas på.

:rofl:

Min mage svällde ju med Xet... De garvade åt mig på jobbet :p

Det är verkligen grymt det här!

Kan man inte drabbas av minnesförlust och sen upptäcka att man redan är i V19?!

:rofl:

Min mage svällde ju med Xet... De garvade åt mig på jobbet :p

Tror du det skulle kunna vara ett X om jag nu är gravid? :(

KL
Min mor ringde igår och pratade lite allt möjligt. Bla hade hon fått i uppdrag att kolla upp en polsk syskonvagn min kompis (min mor har en del polska vänner). Helt "out of the blue" frågar hon mig hur det går med mensen. Om den är sen eller så.. :o

Svarade helt sanningsenligt att nej, hittills har den kommit när den ska :p
Men jag kan bara konstatera att hon kommer nog bli meddelad nästan direkt den dagen jag får reda på att jag är gravid, ingenting verka ju undgå henne.

Nä jag menade att den svällde trots att livmodern var tom ;)

Jag kan nog komma på ngt lämpligt straff. :sneaky:

Jag brukar vara på konfrontationskurs med min kropp pga min ledsjukdom. I början gav jag liksom upp men sen ändrade jag inställning till att jävlas du med mig så jävlas jag mig dig. Tar sig ex i uttryck i att jag får inflammation i hela ena benet för att jag gjort ngt jag inte brukar/ inte gjort ngt jag brukar. Då lackar jag ur och ger mig ut på en lång joggingrunda eller tränar ben på gymmet (ignorerar smärtan totalt). Det låter helt psyko men det har faktiskt gjort att jag åtminstone inte har problem varje dag längre. ;)

Jag ser inte min kropp som en del av mig utan mer som en arbetskollega.

Ha ha ha En inte helt pålitlig arbetskolega isåfall.

Så spännande med svullen mage! Hoppas stenhårt på att du snart får anledning att kissa på CB digital testet! :D

*KL*

Lägger till mig själv på listan:
--------------------------------------------------------------------------------

em-pirre ÄL 1/1? BIM 15/1 (Testdag 17/1 om jag kan hålla mig
lil-sis ÄL 2/1 BIM 14-16/1 (negativt 15/1ingen mens på morgonen)
TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2

--------------------------------------------------------------------------------

Eg skulle jag ju fortsatt gått runt och väntat på BIM (ursprungligen 17/1) men kroppen ville annorlunda och gav mig en märklig mens-omgång (helt otroligt att jag sitter och skriver sådant här på nätet... :p) Liten blödning i söndags och sedan inget mer. Rejäl molvärk i måndags och mer blödning. Igår väldigt lite igen och idag verkar jag vara färdig för denna gång. Hade således en cykel på 26 dagar när jag i vanliga fall har mellan brukar ha 32 dagar men i "extremfallen" har diffat mellan 30 och 37 dagar. Typiskt att man ska bli osäker på sin cykel just när man ska försöka ordentligt. :meh:

Man skulle ju kunna ha tänkt nidblödning, men då har jag förstått att det inte ska vara klumpar i blödningarna... :yuck: Extremt tidigt missfall kanske? OM det nu skulle vara det - kommer kroppen igång som vanligt med ÄL och så direkt?

Troligen så startar kroppen om utan problem om det var ett tidigt missfall.

*kl

Jag tänker såhär. Stickorna visade sänkning den tredje, då kan Äl ha skett natten mellan andra och tredje. Sen är hans spermier lite långsamma eftersom han är gammal ( :p ) så befruktning kanske skedde på kvällen den 3e. Sen är det här embryot klokare än det andra som hade lite bråttom att fästa, så det tar typ sex dagar innan det vandrat ner och en till innan det fäst. Så nu är vi på kvällen den tionde och det är med andra ord alldeles för tidigt för att testa den här veckan! :idea:

Man skulle ju kunna ha tänkt nidblödning, men då har jag förstått att det inte ska vara klumpar i blödningarna... :yuck: Extremt tidigt missfall kanske? OM det nu skulle vara det - kommer kroppen igång som vanligt med ÄL och så direkt?

Vid min förra graviditet misstog jag nidblödningen för mens. Blev lite förvånad över att mensen inte var lika riklig som vanligt, men tänkte inte mer på det...

Håller tummarna för dig att det är ett tecken på smått i magen (och alla er andra också såklart!)

Här finns inga för personliga frågor :D

Nej det är nog för sent. Jag hade ytte, pytte lite mens den 18-19/12 (jag brukar ha riklig mens i 5-6 dagar annars och här behövdes inte ens trosskydd) och inget mer mens sedan dess. Så jag antar att jag mer eller mindre inte ägglossar längre och har påbörjat (är) i klimakteriet.

Jag hade ett MA (missed abortion) i mitten av september som jag tog väldigt hårt både fysiskt och psykiskt. I vecka 12 upptäcktes det att min graviditet avstannat i vecka 6. Min kropp hade bara inte fattat det.

Jag fick piller för att sätta igång det hela (samma som vid abort) och just att jag var tvungen att "avbryta" det själv tog väldigt hårt på mig.

Dessutom var det väldigt dåligt omhändertagande runt om. Läkare som inte förstod varför jag var så ledsen det var ju "bara en död cellklump". För mig var det ett barn, mitt barn.

När jag fick information om hur det skulle gå till så fick jag ett vanligt uppkopierat litet häfte som var riktad till de som gör abort. Bara det att ordet abort var överstruket. Det stod "Till dig som valt medicinsk abort".

Jag blev helt knäckt av det. Jag hade för sjutton inte valt något och ville inte göra det. Dessutom stod det att man får utprovat preventivmedel och att man skall använda kondom för att inte bli gravid innan. Jag ville ju inget annat än vara gravid.

Tyvärr är sjukvården många gånger väldigt dålig på att ta hand om kvinnor som fått missfall.

Dessutom de mediciner (cytotek) som används skall inte användas om man framför tunga maskiner. Detta visste ingen av den sjukpersonal jag var i kontakt med om utan jag fick ta reda på detta själv (tur att jag tänkte på att kolla i FASS). Jag kör spårvagn och jag får absolut inte under några omständigheter köra under påverkan av något som kan påverka mig som förare. Skulle det hänt tex en olycka där jag är inblandad så kan jag bli åtalad och förlora mitt jobb (i bästa fall). Detta bara rycktes det med axlarna åt från personalen.

Sen var jag på sjukhuset när jag tog tabletterna och trots att jag blödde mycket och nästan svimmade när BM var där så blev jag hemskickad med några extra tjocka blöjor.

Det enda jag gjorde när jag kom hem var att sätta mig i badkaret och spola med vatten för att det blödde konstant. Tack och lov så var min man hemma och ringde efter ambulans när jag började bli okontaktbar (sjäkvklart var det två snygga unga ambulanskillar som kom när jag låg där naken och blodig i badkaret :D). Svimmade flera gånger och fick till slut blodtransfusion på sjukhuset. Sjukskriven 4 veckor.

Jag har haft möte med personalen på sjukhuset och de verkar ha tagit åt sig av kritiken och faktiskt ändrat sina rutiner. Både de som rör det känslomässiga och fysiska. Så någon nytta gjorde allt elände ändå.

Eftersom det höll på att sluta så tråkigt så med tanke på att vi faktiskt har tre barn redan som behöver sin mamma så bestämde vi att vi kanske skulle hoppa över ett fjärde barn. Hade jag inte haft några barn alls så hade inte detta stoppat mig på något sätt. Då hade jag försökt igen, och igen, och igen.......

Men då min mens verkade lite konstig efter missfallet (hade bl.a. en cykel en gång på bara 17 dagar) så ville jag kolla upp om allt var okej. Mensen hade dessutom hoppat lite dagar fram och tillbaka redan mellan barn 2-3 (kunde vara allt mellan 24-28 dagar + att jag plötsligt fick spottings (blodblandade flytningar) någon/några dagar innan mens). Jag har alltid haft exakt 27 dagar och aldrig några spottings. Dessutom fortsatte mensen att krångla mellan barn 3-4.

5 december fick jag reda på att mitt AMH är mindre än 0,2 (går inte att mäta lägre).

Men nu när jag har hängt i denna tråden så har suget kommit tillbaka (farlig tråd :p) och jag hade nog gärna velat mig på att prova få till en fyra. Men det är nog för sent. I så fall är det äggdonation som gäller och det är inte aktuellt.

Pust det var nog allt! Jisses vilken novell. Sorry för det :o

:eek: :eek: :crazy: :crazy: :confused: :confused:

Jag har testat positivt! Har inte en aning om varför jag testade alls då jag inte har några som helst egentliga symptom (vilket kan vara ett dåligt tecken men å andra sidan så fattade jag inte att jag kanske var gravid med första barnet förrän jag var i vecka 10-12 och då endast för att det gick upp för mig att det var länge sedan jag hade mens).

Det finns ett visst samband mellan lite äggstocksreserv och kvalitén på äggen (få ägg=dålig kvalité) men den är inte helt tydlig och inget man vet säkert.

Om jag känner efter riktigt, riktigt ordentligt så kanske jag mår liiiiiiiiiiiiite illa då och då. Och möjligtvis är jag en aning tröttare på kvällen än jag brukar vara men å andra sidan börjar jag jobba runt 04:00 på morgonen så det är ju inte då konstigt direkt.

Inga ömmande bröst eller så.

Däremot börjar mina byxor bli små i midjan.

Det skumma är att kvinnor med lågt AMH som mig brukar ha mycket svårt för att bli gravida. Det kan jag inte direkt påstå att jag har. Sen 08 har jag i princip varit gravid eller ammat (har ingen ägglossning då). Tror att jag varit ogravid eller oammande som mest sammanlagt 6 månader sen april 2008 och då räknar jag högt.

Eftersom jag i princip inte har några symptom så är jag rädd att det är missfall igen bara det att min kropp inte fattat det (som förra gången).

Skall på tidigt UL 22/1.

Skulle någon av er kunna vara så gulliga och kolla vilken vecka jag är i? Vill INTE veta BF så jag kan inte kolla själv.

Graviditetsuträknare: http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/graviditetsutrakning.php

Sista mens 24/11
Senaste ägglossning 5/12 (sett vid VUL)
Lutealfas 12, 13 eller 14 dagar beror lite på hur man räknar men det borde inte spela så stor roll.

Kan inte blivit gravid senare för med sjuka barn, jul, vi sjuka och annat så har vi inte hunnit nuppa sedan början av december (vilket faktiskt är deprimerande i sig).

Hoppas det inte blev för rörigt och att det är för sammanhängande men jag är totalt CHOCKAD!!!! Och sååååå jäkla rädd att det är ett missfall igen :cry::cry::cry:

Hur f*n skall jag överleva till 22/1???????????

Senast ändrad:

Du trängde dig :mad:

(Fast jag hoppas ändå att det är en bebbe därinne).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 208
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar