En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Men det är ju fantastiskt! GRATTIS!! Vilken grej! Jag läste ditt inlägg och blev lite sorgsen för din skull att det var så definitivt och du som verkligen ville ha en till.... Så.. TJI FICK DU, TJOCK VART (blir) DU... Fast jag tycker vi hoppar sista delen om att du sprack ;)

Grattis grattis grattis, nu dansar vi styrkedansen för bebis!!

Värk i livmodern sen i typ måndags. Brukar inte ha det förrän innan mens (typ en timme innan ). Har trott att NU sätter mensen igång hela dagen men icke.

Köpte ett tvåpack vanliga rfsu och kollade nu. Inte ens med mycket fantasi kan man se mer än ett streck.

Har tester kvar till imorgon och på fredag om jag inte vaknar med mens imorgon.

Ja men då ligger vi ungefär lika, fast jag har slutat köpa gravtest och kolla... Jag är någonstans innan mens, med molvärk och hugg i ljumskarna såfort jag böjer mig ner, precis som vanligt innan mens alltså... Den borde komma någon gång mellan 15-20, men jag vet också att går jag och väntar på den har den en tendens att vänta några dagar extra, förra månaden kom den runt denna tiden, och äl var kring början på januari, så det är några dagar kvar innan den är sen.

Hoppas att mensen håller sig borta för dig och att du får ett plus snart!

Ytterst irriterande när kroppen inte uppför sig som den brukar göra. Det värsta tycker jag är att man får upp sina förhoppningar fast man hela tiden intalar sig att man inte är gravid. Tycker kroppen kan vara så elak när den gör så. Typ "Äh jag har lite tråkigt här nu. Jag vet jag lurar hjärnan att tro att kroppen är gravid".

Kl

Tack så jättemycket för alla grattis.

Men jag tror att risken är stor att det inte blir något. Känner ingenting. Inga graviditetskrämpor alls. Något borde jag ju känna tycker jag men, men....... (bortsett från att jag inte kan ha innersta hålet på skärpet utan 3: dje från slutet men det visar bara att min kropp tror den är gravid och inte har några planer på att låta det bli ett naturligt missfall :( ).

Att du inte känner något behöver inte betyda att det är ett missfall! Mitt första tecken på graviditet kom nog 2 veckor efter att jag plussat :)

Grattis! Så otroligt roligt med ett plus. Jag håleler tummarna för att allt går bra, och för att du snart kan glädjas åt graviditeten. Det måste gå bra!

Jag håller tummarna för dig! :)

(Och er andra som väntar på att det inte ska komma någon mens, förstås!)

Min graviditet hade jag inte ett enda tecken, inte ett illamående, inte någonting. Var så övertygad inför RUL att jag bara inbillat mig plusset (för det gjordes inget vul, eller någonting från det att jag plussade mitt halvstarka plus till vecka 19 för ul) att jag inte kunde sova natten innan. Men där var en bebis ;)

Så inga tecken behöver inte betyda någonting!

Min mamma hade inga besvär under sina graviditeter med mig eller sin bror. Hon berättade sist vi pratade att hon heller aldrig behövde nån smärtlindring, ont gjorde det men inte värre än att hon hanterade det.
Hoppas det går i arv :D

kl

Grattis Tora! Vad spännande! Håller tummarna för att allt ska gå bra!
Jag hade inte heller några symptom i början av min graviditet och det gick bra ändå :) Så det behöver inte vara ett dåligt tecken

Såklart UL kommer gå bra, är på min födelsedag ju!
Grattis!

Jag håller tummarna för dig. Jag kan tänka mig att det känns jobbigare än vanligt för dig.

Men som sagt behöver det inte betyda nånting alls att du inte känner något, även om du kännt saker under tidigare graviditeter. Dessutom har du ju gått och intalat dig att du inte kan få barn mera, så din kropp håller väl lite låg profil bara.

Kramar!

Hoppas den håller sig borta också. Jag har inte heller fått nån mens, men känner mindre kramper i livmodern nu som då. Kanske mens på gång.

Men brösten är verkligen jättejätteömma.

em-pirre ÄL 1/1? BIM 15/1 (Testdag 17/1 om jag kan hålla mig
lil-sis ÄL 2/1 BIM 14-16/1 mens 16/1 :'(
TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2

Usch vad less jag blir!

Verkar som att min cykel börjar närma sig de 35dgr jag hade förut. Det passar ju inte så bra nu :(

Nå får jag väl ta och jobba nu...

Åh nej vad tråkigt! Du som hade värsta octomom ägglossningen och allt! Fy vad orättvist!

Kram Miks

Hoppas den håller sig borta också. Jag har inte heller fått nån mens, men känner mindre kramper i livmodern nu som då. Kanske mens på gång.

Men brösten är verkligen jättejätteömma.

Hoppas hoppas! Håller fortfarande tummarna!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 213
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V