En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

KL
Här börjar symptomen försvinna :(
Lite lätt illamående men annars ingenting så det var säkert min sketna kropp som inte hade ngt vettigare för sig än att jäklas med mig :rage:

Hjärnan och kroppens "makt" är väldigt stor.

Mitt missfall fick jag reda på en lördag. Var då i vecka 11 och hade ingen anledning att misstänka att något var fel. Bara på fredagen hade jag mått illa och spytt.

På söndagen (alltså dagen efter jag fått reda på att jag hade MA) så var alla symptom på en graviditet helt borta. Tekniskt sett var jag ju inte mindre gravid på söndagen än jag varit på lördagen. Helt otroligt att tanken har sådan makt.

(Förvisso brukar symptomen försvinna med en gång efter ett missfall men först då kroppen rent fysiskt har gått igenom missfallet. Min kropp var ju som sagt fortfarande gravid. Trots det så försvann alla graviditetssymptom från en dag till en annan.)

*Menar inte att du har haft en missfall utan ville bara belysa fenomenet "tankens makt"

Senast ändrad:

Men finns det inte några veckor som kallas spökveckor? Typ när alla symtom försvinner helt fast man är gravid. Jag kommer inte ihåg om jag hade det med sonen.

Mvh Miks

jo jag vet och hade inte miniblödningen (verkligen bara pytteblod på pappret) kommit i måndags så hade jag nog inte gått på lurendrejeriet men jag fick verkligen upp hoppet där för det passade så bra i tiden också med en nidis. ÄL enligt app 4/1. Sex 31/12, 2/1 och 4/1 varav 2/1 var min kropp verkligen på (typ lets make a baby).

Skulle det nu inte vara en graviditet så får gärna illamåendet och ont i svanken också försvinna snarast tack. För det är bara elakt (har fobi mot att spy) :mad:

Efter typ tolv eller nåt sånt tror jag.

Men alla känner inte av sina graviditeter. Mamma mådde bara bra och de 2*8v jag varit gravid så har jag också bara mått bra. Första gången satt det ju tom på rätt plats!

Jag tror inte att det lyckats. Jag får fortfarande milda kramper av mensvärk. Antagligen får jag mens imorgon.:(

Men finns det inte några veckor som kallas spökveckor? Typ när alla symtom försvinner helt fast man är gravid. Jag kommer inte ihåg om jag hade det med sonen.

Mvh Miks

Jo men inte från en dag till en annan. Det brukar fasas ut lite.

Jag kan inte annat än att hålla med! Jag blir lurad då också om det inte tagit sig för dig denna gången.

Oh fuck. :D Jag får hålla emot då.

Jag har läst i båda trådarna o skrev i den första i början. Är fortfarande ogravid ;) misslyckades med första IVF:en o nu väntar vi på FET som vi hoppas blir nästa vecka. Idag blinkade gubben på testet så det kändes bra! Bara äggen som ska överleva upptiningen o sen ska jag ligga två veckor i soffan o tänka positiva tankar :p

Vad är FET för något?

Lycka till :)

Frozen Embryo Transfer :) vi har två frysta embryon som vi hoppas har legat o tänkt på hur trevligt det vore att bli ett litet barn nu i tre månader. Dock har jag endometrios o den största cystan (har 3 större o omkring 11små som dom kan se med vul) hade växt några mm sen förra undersökningen. Så det bästa vore att bli med barn så fort som möjligt så det inte växer mer :(

Ni andra, hur öppna är ni bland familj o vänner?

Håller verkligen tummarna för dig.

Vi är väl ganska öppna. Vi har sagt hela tiden att barn blir det inte förrän vi är gifta (har varit en del tjat) och vi gifte oss i oktober så de allra flesta i vår närhet är medvetna om att vi försöker. Tycker det känns ganska skönt faktiskt för vi får inte direkt några frågor längre. Förutom min mor då som frågade innan i veckan om min mens varit sen än :o

De som verkligen vet hur det går (typ att vi kanske ev har plus denna gången) det är våra bästa kompisar som själva väntar en liten till sommaren. Just den biten tycker jag inte att man behöver dela med sig av.

Vi tänker som så att skulle jag vara/ bli gravid så får våra kompisar reda på det typ direkt, min mor får reda på det nästan direkt också med order om att hålla tyst. Men min pappa (skilda) och mannens föräldrar får reda på det lite senare. Gärna vid ngt roligt tillfälle som alla hjärtans dag eller påsk eller födelsedag. Vad som nu är lämpligt. Innan 12 veckor men efter 6 iaf.

Gemene man får reda på det efter UL tror jag.

Vi har inte talat om det för någon men mest av den anledningen att min stackars mamma hade varit mer nervös än mig. Ville bespara henne den stressen :D

Hon hade aldrig kunnat med sig att fråga hur det gick utan hon hade bara gått omkring och funderat på det i tysthet och lidit stackaren.

Däremot har vi ju inte haft några direkta problem vid tillverkningen (bortsett från sista nu då :meh:). Om vi hade gjort IVF och liknande så tror jag att vi varit ganska så öppna med det. IVF är många gånger jobbigt både psykiskt och fysiskt och då kan det vara bra att få stöd.

Man kanske får vara lite beredd på lustiga kommentarer typ "Om du slutar tänka på det så ska du se att det går", "Skaffa en hund så ska du se att du blir gravid med en gång". Eller min favorit "Du får adoptera istället. Det gjorde min kompis systers kusin och då blev hon gravid med en gång".

Men dom flesta brukar faktiskt vara helt okej och försöker ge sitt stöd så gott dom kan.

En annan fördel är att de som har valt att vara öppna med det har upptäckt hur många andra som faktiskt också haft problem. Fortfarande av någon anledning är det många som tycker att det är lite skämmigt att berätta att man inte kunnat bli gravida på egen hand.

(Observera att detta inte är självupplevt utan det är berättat av de som har haft svårt att få barn i min bekantskapskrets)

Frozen Embryo Transfer :) vi har två frysta embryon som vi hoppas har legat o tänkt på hur trevligt det vore att bli ett litet barn nu i tre månader. Dock har jag endometrios o den största cystan (har 3 större o omkring 11små som dom kan se med vul) hade växt några mm sen förra undersökningen. Så det bästa vore att bli med barn så fort som möjligt så det inte växer mer :(

Ni andra, hur öppna är ni bland familj o vänner?

Förlåt att jag frågar men detta är lite av ett specialintresse så jag blir alltid nyfiken. Du behöver inte svara om du inte vill. Det är helt okej. :)

Visste du redan när ni började försöka få barn att ni kanske skulle behöva "hjälp på traven"?

Använde ni er av långa eller korta protokollet?

Hur många ägg fick ni ut totalt och hur många av dessa blev befruktade?

Jag håller tummarna hårt!!!!

Förlåt att jag frågar men detta är lite av ett specialintresse så jag blir alltid nyfiken. Du behöver inte svara om du inte vill. Det är helt okej. :)

Visste du redan när ni började försöka få barn att ni kanske skulle behöva "hjälp på traven"?

Använde ni er av långa eller korta protokollet?

Hur många ägg fick ni ut totalt och hur många av dessa blev befruktade?

Jag håller tummarna hårt!!!!

Jag visste, eller mer hade mag känslan, redan för över sex år sedan med mitt X att det aldrig skulle gå, o då åt jag fortfarande minipiller o hade inte fått endometriosen konstaterad :meh: efter operationen då dom även spolade äggledarna fick jag prov era ett halvår för att torka ut det dom inte fick bort. Nu tog det slut med exet o jag träffade min nuvarande sambo :love: var väldigt öppen från början om mina problem så vi skyddade väl oss inte alls utan har kört på men inget har hänt. Så fick enanton innan sommaren, tre stycken innan det var dags för nässpray 2 veckor, sprutor i en vecka o sen fick dom it 12 ägg varav 5 blev befruktade :)
Men ja, nån dans på rosor är det ju inte. O jag kan tillägga att jag har både fem hästar, två hundar o två katter men det har inte blivit nån bebis för det :mad::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar