Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2
Superstort grattis
Superstort grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En väldigt personlig fråga som du såklart svarar på om du vill, men varför inte ÄD eller embryodonation? Jag själv har faktiskt funderat på det om jag skulle vilja ha ett till barn (den här tråden är farlig på det viset ja) och det är såklart ett högst personligt beslut men vore kul att höra hur du tänker.
KL
För min del räckte det att skriva i tråden, för i morse plussade jag. Hade jag vetat att det var det som krävdes kunde jag väl klämt ur mig några rader för längesen.
Och självfallet, är sååååå glad!!
KL
Ska in till stan idag och funderar på om man ska införskaffa ett lite billigare gravtest? Hur stor är chansen att det visar + nu om jag är gravid?
Jag tror att jag hade accepterat mitt illamående ngt bättre om det hade varit av positiv karaktär än om jag bara mår illa rent allmänt
Åh jag blir tokig hade lovat mig själv att inte testa förrän tidigast måndag men nu när hela mitt allt skriker åt mig. Då vill jag fasiken veta alltså
Du har BIM 18/1. Kan vara lite tidigt att testa idag.
Hej! Jag har apsolut ingenting i denna tråden att göra,har fyra tonåringar hemma.....Två adopterade och två familjehemsplacerade. Men vad vi försökte!!!! Tempade,"gymmade"på rätt dagar (underbart uttryck) ,hormoner,ivf,hopp,tårar,ägglossning,mens,osv under flera år. När jag läser här känner jag igen mig i allt ni skriver! Vill bara önska er alla lycka till Se nu till att plussa hela högen,jag vill ha massor av bukegraviditeter att följa! Hoppas också att den fina tonen i denna tråden fortsätter,det är jättebra att ni har varandra att dela alla upp och ner med! Lycka till alla,håller tummarna för er
Oj vilken historia! Jag har inte kunnat sätta ihop hela händelseförloppet innan. Och jag förstod inte att missfallet kom så sent som i september. Då förstår jag varför du blev så ledsen när du fick resulterat på hur mycket ägg som finns kvar. Jag fick en klump i halsen när jag nu insåg att du skulle hängt i vår/sommartråden. Stor kram Tora!
Grattis!KL
För min del räckte det att skriva i tråden, för i morse plussade jag. Hade jag vetat att det var det som krävdes kunde jag väl klämt ur mig några rader för längesen.
Och självfallet, är sååååå glad!!
Jag tänkte att jag hoppar in här, hoppas det är okej?.
Fick reda på att jag var gravid när jag gjorde ultraljud av annan anledning.
Tyvärr så hade jag blödningar redan då, blev skickad på 2 till ultraljud innan det var fast ställt MF.
Efter det så har vi bestämt att vi vill försöka igen (senaste grav var inte planerad.).
Doktorn sa att vi borde vänta tills efter jag fått min mens...
Men ibland så bara händer det, och det gjorde det. Så nu går jag runt och hoppas att jag är grav, fast endån inte.
Så jag inväntar ev mens, det är lite svårt att veta när den ska komma nu, så det lär bli ett par test tills den kommer kan jag tänka mig.
Det här var mitt andra mf så jag är nu en mer orolig för att jag ska få mf med nästa graviditet.
Jag har följt tråden länge nu i tysthet så tänkte att det var dags att skriva nu.
Lycka till allihop!
Jag tänkte att jag hoppar in här, hoppas det är okej?.
Fick reda på att jag var gravid när jag gjorde ultraljud av annan anledning.
Tyvärr så hade jag blödningar redan då, blev skickad på 2 till ultraljud innan det var fast ställt MF.
Efter det så har vi bestämt att vi vill försöka igen (senaste grav var inte planerad.).
Doktorn sa att vi borde vänta tills efter jag fått min mens...
Men ibland så bara händer det, och det gjorde det. Så nu går jag runt och hoppas att jag är grav, fast endån inte.
Så jag inväntar ev mens, det är lite svårt att veta när den ska komma nu, så det lär bli ett par test tills den kommer kan jag tänka mig.
Det här var mitt andra mf så jag är nu en mer orolig för att jag ska få mf med nästa graviditet.
Jag har följt tråden länge nu i tysthet så tänkte att det var dags att skriva nu.
Lycka till allihop!