En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Underbart! Stort grattis! Hur länge har ni försökt?

En väldigt personlig fråga som du såklart svarar på om du vill, men varför inte ÄD eller embryodonation? Jag själv har faktiskt funderat på det om jag skulle vilja ha ett till barn (den här tråden är farlig på det viset ja) och det är såklart ett högst personligt beslut men vore kul att höra hur du tänker.

Om jag inte haft några barn alls så visst varför inte. Men jag och min man har tre gemensamma barn så det känns inte aktuellt att lägga en massa pengar på något sådant. Det finns så många andra som behöver det bättre än jag.

KL

För min del räckte det att skriva i tråden, för i morse plussade jag. Hade jag vetat att det var det som krävdes kunde jag väl klämt ur mig några rader för längesen. :cautious:

Och självfallet, är sååååå glad!! :banana::banana:

Grattis!!!

Du får skylla dig själv. Hade du skrivet här med en gång så hade du varit gravid för länge sen!! Om det blir en nästa gång så GLÖM INTE DET :D

Klart mensvärk nu. Fördriver tiden i väntan på gynbesöket. Tänkte äta lunch men det är ju rush hour nu...

KL
Ska in till stan idag och funderar på om man ska införskaffa ett lite billigare gravtest? Hur stor är chansen att det visar + nu om jag är gravid?

Jag tror att jag hade accepterat mitt illamående ngt bättre om det hade varit av positiv karaktär än om jag bara mår illa rent allmänt

Åh jag blir tokig hade lovat mig själv att inte testa förrän tidigast måndag men nu när hela mitt allt skriker åt mig. Då vill jag fasiken veta alltså :nailbiting:

Testa! Testa! Testa!

Du har BIM 18/1. Kan vara lite tidigt att testa idag.

Tack alla! :) Vi började försöka i juni, så ungefär ett halvår. Håller tummarna för er andra nu!

Nja nu har ni ju äntligen skrivit en lista så nu går det ju att hålla koll på er på ett enkelt sätt :D

Hej! Jag har apsolut ingenting i denna tråden att göra,har fyra tonåringar hemma.....Två adopterade och två familjehemsplacerade. Men vad vi försökte!!!! Tempade,"gymmade"på rätt dagar (underbart uttryck:)) ,hormoner,ivf,hopp,tårar,ägglossning,mens,osv under flera år. När jag läser här känner jag igen mig i allt ni skriver! Vill bara önska er alla lycka till:) Se nu till att plussa hela högen,jag vill ha massor av bukegraviditeter att följa! Hoppas också att den fina tonen i denna tråden fortsätter,det är jättebra att ni har varandra att dela alla upp och ner med! Lycka till alla,håller tummarna för er:)

Tack! Och du är hjärtligt välkommen i vilket fall som helst!

Oj vilken historia! Jag har inte kunnat sätta ihop hela händelseförloppet innan. Och jag förstod inte att missfallet kom så sent som i september. Då förstår jag varför du blev så ledsen när du fick resulterat på hur mycket ägg som finns kvar. Jag fick en klump i halsen när jag nu insåg att du skulle hängt i vår/sommartråden. Stor kram Tora!

Ja precis. Jag blev alldeles mållös. Du är väldigt stark Tora! Tack för att vi får ha dig här!

Jag tänkte att jag hoppar in här, hoppas det är okej?.

Fick reda på att jag var gravid när jag gjorde ultraljud av annan anledning.
Tyvärr så hade jag blödningar redan då, blev skickad på 2 till ultraljud innan det var fast ställt MF.
Efter det så har vi bestämt att vi vill försöka igen (senaste grav var inte planerad.).

Doktorn sa att vi borde vänta tills efter jag fått min mens...
Men ibland så bara händer det, och det gjorde det. Så nu går jag runt och hoppas att jag är grav, fast endån inte.
Så jag inväntar ev mens, det är lite svårt att veta när den ska komma nu, så det lär bli ett par test tills den kommer kan jag tänka mig.
Det här var mitt andra mf så jag är nu en mer orolig för att jag ska få mf med nästa graviditet.

Jag har följt tråden länge nu i tysthet så tänkte att det var dags att skriva nu.

Lycka till allihop!

Många här har haft det tufft på ett eller annat sätt. Lil-sis tex startade sommarföräldrar 2014 tråden.

Det är inte alltid bara glädje med barn. Ibland är det mycket tårar pga sorg också.

Men nu kan jag ju frossa i barnaskapandet utan att behöva bli besviken själv. Perfekt ju!

KL

För min del räckte det att skriva i tråden, för i morse plussade jag. Hade jag vetat att det var det som krävdes kunde jag väl klämt ur mig några rader för längesen. :cautious:

Och självfallet, är sååååå glad!! :banana::banana:
Grattis!

Vannille: Välkommen och lycka till!

TLV: Håller tummar och tår!

kl

Ingen menskänsla ännu, men det kan ju hända att den brakar loss ändå i morgon. Så ont i brösten.

Åh vad kul! Grattis! Gnugga av dej på oss andra nu så att det smittar ;)

Mvh Miks

Tyvärr så hade jag blödningar redan då, blev skickad på 2 till ultraljud innan det var fast ställt MF.
Efter det så har vi bestämt att vi vill försöka igen (senaste grav var inte planerad.).

Men ibland så bara händer det, och det gjorde det. Så nu går jag runt och hoppas att jag är grav, fast endån inte.
Så jag inväntar ev mens, det är lite svårt att veta när den ska komma nu, så det lär bli ett par test tills den kommer kan jag tänka mig.
Det här var mitt andra mf så jag är nu en mer orolig för att jag ska få mf med nästa graviditet.

Jag har följt tråden länge nu i tysthet så tänkte att det var dags att skriva nu.

Lycka till allihop!

Välkommen och beklagar.

Har missfallen kommit ungefär i samma graviditets vecka? Samma partner båda gångerna? Hur långt ifrån varandra har missfallen varit?

Sjukvården säger att det är helt normalt med två missfall efter varandra och utredning får man först när man har haft tre missfall på rad med samma partner. Men samtidigt är sjukvården många gånger väldigt dålig på att ta hand om kvinnor som fått missfall. Oftast är det en klapp på huvudet och "Det är så vanligt med missfall. Men det är ju bara att prova igen".

Lycka till allihop!

Då håller vi tummarna för att det nu bor en liten där inne och framförallt att den stannar kvar.

Har du fått någon förklaring till missfallen? Jag tänkte om du får någon extra koll eller så när du blir gravid igen?

Mvh Miks

Tack så mycket!
Första missfallet vet vi inte riktigt eftersom att jag inte visste att jag vart gravid tills jag fick själva missfallet tyvärr.
Men i storlek var det ungefär samma storlek som en "jellybean".

Andra så skulle jag ha vart i vecka 9 enligt dom, men graviditeten stannade i vecka 7.
Men när fostret kom ut så var det mycket större en vad dom sa att det skulle vara så även där är jag inte riktigt säker. Dom sa att det inte skulle göra speciellt ont och att det som kom ut bara skulle vara ungefär samma storlek som en ärta. Det som kom ut var ett foster, kropp med "svans", ungefär samma storlek som en tennis boll + huvud. Åkte in till akuten för smärtorna innan missfallet, dom skickade hem mig med smärtstillande.

Något som är bra är dock att dom lovade mig ett tidigt ultraljud vid nästa graviditet.
Jag var 16 vid första MF och är nu 20.
Och ja det är samma partner.

Det du säger känner jag igen, fast jag fick: Du är ju så ung det är bara att prova igen, du har massor med tid.

Jo det hoppas vi!

Nej tyvärr, dom har lovat mig ett tidigt ultraljud och en utredning "vid nästa missfall".

Måste säga att jag blir rörd över hur ni engarerar er i varandra och välkommnar lilla mig bara minuter efter att jag skrivit.
Tack, ni är fantastiska!

Det här är en bra tråd!

Men det är ju faktiskt tur att du är ung, även om det känns lika pissigt oavsett ålder. Vissa här (host) känner ju att de börjar få bråttom... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 195
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 366
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare