En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Härifrån kommer det också en massa pepp. Hoppas mensen snart tar slut så kroppen kan ladda om, och du får ÄL snart.

Tack alla! Det värmer verkligen! Ja, i alla fall verkar jag ha en ordentlig slemhinna...:meh: Så ser det ut i alla fall...
Och nu har jag plötsligt jätteont också.

Som tur är har jag världens bästa fästman som bjudit på god mat, tagit mig med på shopping och lite DIY styling av vårt hem. Det piggar upp.

Jaa. Nya tag. Igen.

Och en massa nuppande igen! Suck aldrig tar det slut :crazy::(:D

Tänk innan man hade ältester så var man tvungen att nuppa hela tiden varannan dag. Tänk då om det tog kanske över ett år att bli gravid. Snacka om att ha prestationskrav på sig när det kommer till sex.

Jag gillar att nuppa ofta men ibland så hinner man ju inte av olika anledningar. Hade jag då missat en dag så hade jag haft jätteångest att idag var det just DAGEN med stor D som gällde och så missar jag den för att jag är trött.

Folk som inte fattar varför man använder ältester måste ha för mycket fritid helt enkelt :D :D

Jag har inte testat alls nu, för nu har jag väldigt bra koll på vilka dagar som gäller. Inte exakta äl-dagen, men jag vet i vilket skede jag får äl-sekret o.s.v.

Så nu behöver jag inga tester. Plus att vi i stort sett har spontansex varannan dag tack vare helt vanlig sexlust. Det är tur att jag tänder till under de två veckorna efter att mensen slutat :D

Här är det lite svårare jag jobbar tidigt och min man jobbar sent. Jag går till jobbet när han kommer hem från jobbet i princip. Så skall man bli gravid gäller det att planera lite.

Ja skulle vi köra spontant skulle det aldrig bli någon bebis! Jag sover innan han kommer hem. Och jobbar mycket helg.

Ja det spontana här kommer i omgångar när vi är lediga samtidigt och då kan det ibland bli flera gånger per dag när barnen tex tittar på tv (snabbisar är klart underskattade av många :D) men det är ju inte säkert att våra lediga dagar sammanfaller med de fertila dagarna. Kanske något att införa på jobbet? Ledighet efter älschema :D

Jamenvisst snabbisar är nice! :D

Här har varit en dag som varit upp och ner minst sagt!
Morfar har hamnat på intensiven och läget är inte riktigt stabil så det kan gå åt vilket håll som helst som det ser ut nu = tårar och gråt! :(
OS guld och en riktig bragd av Charlotte Kalla = tårar och gråt! :o
Rejäl molvärk och ilningar i ljumskar och ländrygg.. O_o
Antingen är det här rejäl för stadie av PMS eller så är det "nåt annat"..:cautious::nailbiting:

Vem har sagt att det skall vara enkelt. Hoppas det blir bra för din morfar :)

Tack för svaren, blir att köpa tester på måndag.
Min partner tycker det är slöseri med pengar. "Dom funkar inte på dig, du är för konstig" Jaha tack vad snäll du är.
Ibland blir man trött, men för det mesta är han snäll.

Jag lutar också mer och mer åt att köra spontant istället för med äl-test. Nu vet jag att jag har ÄL så gott som varje månad, och jag vet ungefär hur sekretet blir då. Dessutom är jag konstant småpilsk, så kroppen talar sitt tydliga språk. Min man blir bara stressad av att veta vilka dagar det gäller, så på så sätt får det motsatt effekt.

Den här månaden har jag beräknad ÄL i mitten av nästa vecka (torsdag enligt min app, men den brukar diffa någon dag eller två). Jag är ju bortrest då, men igår hade vi en mysig stund så vi får väl se om någon riktigt seg fighter till spermie ämnar överleva i några dagar. Enligt appen var jag grön från igår, och lite sekret har börjat komma så hoppas kan man ju... på det sätt vi hoppas: hoppas att det blir en bebis, hoppas att vi fortsätter vara barnfria :D Som tur är, så är vi precis lika veliga vad gäller detta. Men nu när det gått ett år känns det som en tröst att vi inte längtar ihjäl oss, vi har det bra ändå.

Tack för svaren, blir att köpa tester på måndag.
Min partner tycker det är slöseri med pengar. "Dom funkar inte på dig, du är för konstig" Jaha tack vad snäll du är.
Ibland blir man trött, men för det mesta är han snäll.

Det finns vissa saker som kan "ställa till det" men då är det oftast av den karaktären att testerna visar positivt mer eller mindre hela tiden. Men det lär du ju märka. :)

Vem har sagt att det skall vara enkelt. Hoppas det blir bra för din morfar :)

Nu när jag läste det jag skrivit så kunde man tolka det lite fel. Tanken var att det skulle vara lite halvtironiskt.

Typ: Suck! Att det aldrig kan vara enkelt! (det andra jag skrev lät lite tyket men det är inte meningen alltså)

Skönt! Det är inte alltid lätt att få det rätt :o :D

Em-pirre - skriver här istället för i Sonics tråd på Senior som vi var nära att kapa häromdagen ;)

Jag hoppas verkligen att ni får till det. Isåfall har du chansen till 9 migränfria månader, det är ju vad många gravida migrändrabbade får. Kan du föreställa dig en större lycka...

Jo jag hoppas också :) Dessutom håller jag på att förblöda med denhär jävla mensen. Jag fattar inte hur jag orkade i alla år utan p-piller och kopp :crazy::nailbiting::wtf::yuck:

Tack!

KL
Här händer det inte mycket inte O_o
så jag går och väntar på fredag då mensen ska komma enligt appen. Innan har jag ju alltid fått da 26 eller 27 och dag 26 är ju idag så det skulle ju kunna vara något men nä jag tror inte det :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 382
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset