En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vecka 7 här o nu har en rad graviditetsgrejer satt in :p
Tredje morgonen jag mår illa o spyr, migrän som jag inte haft på nåt år har jag haft två gånger sen i torsdags! O denna trötthet, jag vet inte hur jag ska klara mitt jobb seriöst!
Varit på två vul för att kolla varför det gör så ont o det är troligen alla cystor som spökar lite, nu börjar det dock avta mycket så det är skönt :)

Håller tummarna en massa för er andra här!

Så kul (? :p med tanke på alla otrevliga symtom) att det håller i sig med graviditeten.

Kräkningar och migrän är verkligen ingen höjdare. Hoppas det går över snart.

Här hemma är fortsatt förvirrat tillstånd, slutade med provera kuren förra veckan i torsdags och haft ont i tuttar och mens värk till och från hela tiden, men ingen mens i sikte! Tog graviditets test i måndags och den var negativ, var hos läkare som inte såg direkt nåt på ultra ljud i fredags, de tog också bjöd och skulle ringa angående svar men glömde bort det! Blir ju lite knäpp på detta väntan utan att nåt händer för utan mens kan man ju inte börja med pergo heller :-( dumma kropp! Och ingen utslag på äl stickor heller för övrigt!

Nu är du fjärde personen som jag hört om på kort tid där kroppen fått tuppjuck av provera. Vad är det för galna piller!?! Hoppas att kroppen hoppar igång igen eller att det gömmer sig en liten bebis i din mage!

Mvh Miks

Jag körde två proverakurer för några år sedan innan sonen fanns. Då min mens var en konstant brun blödning utan stopp i två månader. Fick provera för att få igång en ordentlig blödning. Efter första kuren hände absolut ingenting. Inte efter andra heller. Gjorde gravtest och... Tja. Nu är han drygt 3 år. Kuren var uppenbarligen effektiv för ägglossning iallafall.

Har ju käkat provera 2kurer innan och då fått mens precis 2dagar efter som en klocka men denna gång bara värk och detta med ömma tuttar har jag aldrig haft på detta vis, ringde kliniken idag för att kolla vart prov svaren tagit vägen för han skulle ju ringt i fredags men då har han inte ens hunnit titta på de hm måste ju fatta att man går och väntar här hemma och vill gärna ha någon fortsatt plan liksom hatar denna väntan utan nåt :-(

Iglatjarn hur tätt åt du kurerna? Jag tog ju pergo förra kuren också men fick ändå ingen äl så skulle dubbla dosen denna gång men som sagt utan mens kan man ju inte börja med de heller!

Kl
Jag börjar undra vad som händer, känner mig precis som jag gjorde tidigt när jag var gravid.
Ömma bröst, yr, kissar var 10:nde minut, mycket flytningar.
Men jag tror verkligen inte att jag är gravid.
Kanske min mens har bestämt sig för att bli normal igen.
Ja vi får se, jag har köpt äl test idag så jag är redo för nästa månad iaf :)

Jag har (skojar inte) sjukt ont i min livmoder :crazy: Det här blir jag bara inte klok på. Tycker tant röd kan dyka upp nu så att vi kan ladda för provtillverkningen av novemberbebis :meh:

Samma för mig, bara väntar på att det ska komma en stört flod närsomhelst, sjuk "mensvärk" och tuttvärk från helvetet! :banghead: tror inte på bebis (vill inte våga tror på det antar jag, med risk för att bli besviken) och känner att om jag ändå ska att ont på det här sättet så kan gärna tant röd på komma... :wtf:

+ Rosen-Knoppen

Läste i min nyinköpta bok att det ju ofta är så att man har mensvärk och går och väntar på att den ska dyka upp när det i själva verket redan är på g i livmodern (med ett foster alltså).
Hoppas det är så för er!

/hemlig, som aldrig varit gravid och nu öppnat sin första egna bok om graviditet)

Jag vill inte ge nån falska förhoppningar, men exakt så var det för mig..

Vi var och köpte ett gravtest, på väg hem i bilen fick jag världens mensvärk, sa till sambon att det var falskt alarm för nu kom minsann mensen.

Väl hemma hade det inte kommit nån mens och ett par minuter senare plussade jag.

:D

*kl

Imorgon ska jag ringa CVL-kliniken och prata ev spolning av den vänstra äggledaren.
På torsdag ska jag träffa tandis och se om hon vill/kan dra ut tanden (tänk om jag har sådan tur att det krävs ett besök hos käkkirurg istället!)
Igår betalade jag min anmälan till Högskoleprovet.
Och idag blev min bil besiktigad med färre (och billigare) fel än väntat.

Kanske saker och ting går åt rätt håll ett tag nu. Typ de har tid att spola äggledaren om en vecka, jag har passage och poff! jag är på smällen igen...

Positivt tänkande! Nu känns det som att du är på banan igen! Skönt!

Mvh Miks

Det hoppas jag verkligen, nu får vi ta och lämna den här tråden snart! I alla fall som barnfria :)

Ska hålla tummar och tår för att det går åt rätt håll!!

Tant röd tittade fram idag, precis som jag misstänkte och ställt in mig på!
Nya tag nästa ÄL, det passar nästan bättre tidsmässig med en sen november bebis, med jobb och sånt.. :up:

Iglatjarn hur tätt åt du kurerna? Jag tog ju pergo förra kuren också men fick ändå ingen äl så skulle dubbla dosen denna gång men som sagt utan mens kan man ju inte börja med de heller!

Det var ganska tätt emellan. Jag ringde kliniken när jag inte fick nån blödning efter kurens slut, då sa hon bara att vi kör en till, skrev ut nytt recept över telefon och så började jag samma eftermiddag. Säg att det kanske var 7-10 dagar emellan kur 1s slut och kur 2s början.

Här kom tant röd också igår. Så skönt kan meddelas även om jag var sängliggande hela dagen igår :meh:

Okej jag fick inte ut någon annan kur utan fick in på ultraljud och lämna blod, för övrigt så har läkaren fortfarande inte ringt om prov svaren som han skulle gjort i fredags hm, men fick iaf min mens nu äntligen efter 2 veckor så förhoppningsvis kommer den igång ordentligt nu så jag kan köra min pergo kur.

Kl

Håller fortfarande en tumme för er alla som kämpar. Jag blir helt matt av att läsa om hormoner hit och hormoner dit. Stackare! Hur påverkas ni av det mer än rent "barnalstringsmässigt"?

Jag är fortfarande gravid och jag får verkligen veta om det! Kräks flera gånger om dagen och kan inte äta något. Sjukskriven just nu men hoppas att det släpper snart så jag kan börja jobba igen. Sist höll det i sig i 5 månader och jag hann ångra mig flera gånger om under den tiden :crazy:

Men som sagt, jag håller ändå en STOR tumme för er alla som kämpar :D

Tråkigt med dålig info och uppföljning.
Jag gjorde ett ultraljud först och baserat på det skrev hon ut Provera till mig. Hon sa att det kunde krävas ett par kurer innan mensen kom igång normalt, så det var inte alls något snack om att få en andra kur när första inte funkade. Mitt samtal till henne gick på under en minut.
Hoppas på bättre lycka nu i alla fall då :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 378
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar