En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag som var van vid en heltidslön hade svårt att klara mig på fp+bonus från jobbet. Det blev en del nallande från sparkontot. Men det behöver inte vara så mycket utgifter de första åren, det finns hur mycket som helst att köpa begagnat såsom sängar, vagnar, skötbord, kläder etc. Det blir dyrare sen när de blir äldre och får intressen som kanske kostar och det blir viktigt vilka kläder man har och så.

Hmm... Ja jag vettefasiken. Varken ett plus eller negativt denna gången heller, ett svagt streck kan antydas, men jag vet inte alltså. Känns inte nog starkt för att jag ska tro att där är någonting igen. Tog en bild, syns lite mindre på bilden, men det syns inte tydligt annars heller. Får väl åka och köpa ett digitalt och prova i slutet på månaden om ingenting skett...

Jag ser definitivt ett streck. Det borde ju vara plus, så jag hade nog köpt ett digitalt!:)

Jag ser också ett streck :)

Fick också väldigt svaga streck när vi plussade i december. Kontrollerade med ClearBlue och där fick jag också svagt plus. Hade det inte varit så omständigt med att lägga in bild så hade jag gjort det, men vet inte hur jag fixar det via mobilen..
För skojs skull testade jag någon vecka senare och då var strecket väldigt tydligt.

Håller tummarna för dig!

Åh, vad intressant.. kan du mycket om det här? Jag blir lite nyfiken för att.. kan det vara så att om man har stora förändringar i ÄL sekretet, att man har väldigt höga östrogennivåer och är typ, sjukt fertil? Eller snurrar jag till det då?
Jag har alltid haft väldigt, vääääldigt tydligt ÄL sekret, och väldigt mycket.. jag tänker att det kanske inte är så konstigt ändå att jag kommer vara tvåbarnsmor inom loppet av knappt 1,5 år... och att jag får korsa benen när väl nästa unge är ute ;)

Vet inte om mängden älsekret spelar roll i hur fertil man är däremot tror man att frånvaron av älsekret kan göra det svårare att bli gravid.

Vänta 2-3 dagar och prova igen. Du borde då få ett mer tydligt streck.

Annars så är det ju ett svag streck. Tjockt och rosa/rödfärgat som det skall vara på det märket när det är positivt.

Jag vet ju att när jag pussat både med dottern och mf så hat det varit svaga sträck. Det senaste var dock digitalt så då var det ju tydligt men ja... Äsch, jag väntar väl och ser Hur länge jag kan hålla mig innan jag köper ett nytt (digitalt) och provar ;)

Jag vet ju att när jag pussat både med dottern och mf så hat det varit svaga sträck. Det senaste var dock digitalt så då var det ju tydligt men ja... Äsch, jag väntar väl och ser Hur länge jag kan hålla mig innan jag köper ett nytt (digitalt) och provar ;)

Du menar hur länge vi andra står ut med att du väntar :D

Ser också ett streck! Håller tummar och tår här hemma för att det kanske är nåt!:nailbiting:

Jag kunde inte hålla mig, så jag köpte två digitala och tänkte prova ett ikväll bara för att, och ett senare. Förhoppningsvis slipper jag använda det senare, för där kom ett plus... Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna för att allt går bra och jag slipper mer mf, tills jag sett någonting på ett vul lär jag inte vara riktigt glad, men jag har iaf hopp tills dess!

Åh vad jag håller alla tummar för att det går vägen den här gången! Kram!
/smygläsare

Jag som var van vid en heltidslön hade svårt att klara mig på fp+bonus från jobbet. Det blev en del nallande från sparkontot. Men det behöver inte vara så mycket utgifter de första åren, det finns hur mycket som helst att köpa begagnat såsom sängar, vagnar, skötbord, kläder etc. Det blir dyrare sen när de blir äldre och får intressen som kanske kostar och det blir viktigt vilka kläder man har och så.

Det lät ju inget vidare.
Å andra sidan är vi vana vid att inte ha alltför mycket att klara oss på och vi lever bra och äter gott ändå.

Begagnat låter som en bra idé, sen får vi väl satsa på att lära oss göra egen barnmat. Och när barnen är äldre kommer ju sambon ha pluggat klart sen länge och förhoppningsvis ha bra betalt.

begagnad barnvagn är billigt. Vi köpte två Emmaljunga duo varav en i nyskick för 510-650:-

Åh vad roligt! Grattis!

Stanna kvar nu lille pyre!!!

Mvh Mik

Det lät ju inget vidare.
Å andra sidan är vi vana vid att inte ha alltför mycket att klara oss på och vi lever bra och äter gott ändå.

Begagnat låter som en bra idé, sen får vi väl satsa på att lära oss göra egen barnmat. Och när barnen är äldre kommer ju sambon ha pluggat klart sen länge och förhoppningsvis ha bra betalt.

Begagnat är fantastiskt. Vår son har det mesta begagnat och han är lika glad ändå ;)

Det är faktiskt lättare att räkna upp vad vi köpt nytt istället för vad som är begagnat. Det enda som varit viktigt för oss som nytt är en bilbarnstol. Visst finns det en uppsjö av dom på blocket men vi vill ändå veta vad den varit med om. Hade vi känt någon som har en att sälja hade det varit annorlunda.

Jag kunde inte hålla mig, så jag köpte två digitala och tänkte prova ett ikväll bara för att, och ett senare. Förhoppningsvis slipper jag använda det senare, för där kom ett plus... Nu får ni hjälpa mig att hålla tummarna för att allt går bra och jag slipper mer mf, tills jag sett någonting på ett vul lär jag inte vara riktigt glad, men jag har iaf hopp tills dess!

Åhhhh!!! Grattis!!!!

Hur lång tid var det mellan mf och denna graviditeten? Kan ju inte varit länge (eller blandar jag ihop dig med någon annan nu :o).

Och vi klarade oss fint när vi var fl lediga, jag har nästan alla mina dagar kvar fortfarande för jag tog aldrig ut dom... Bilbarnstol år dyrt, resten kan bli både hur dyrt eller nästan hur billigt som helst. Angående barnmat så åt min dotter blw, dvs bitar av sånt som vi ändå åt i princip, så den kostnaden märktes aldrig.

Det var ingen tid alls, jag blev gravid direkt igen efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 377
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar