En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Det var ingen tid alls, jag blev gravid direkt igen efter.

Så det kan ju vara så att jag fortfarande har nivåer kvar efter mf som gör att jag plussar. Ska boka in ett vul så vet jag sen...

Ajdå. Trodde du testat negativt emellan. Men om strecket blir starkare så är det sannolikt inget missfall.

Vad du kan göra är att köpa ett test i tvåpack (tex RFSUs tidiga test brukar kosta runt 80 kr för två teststickor).

Sen testar du imorgon med morgonurinen. Väntar tre dagar och provar med morgonurinen igen. Är då teststrecket utan tvekan starkare så lär det vara en graviditet.

Jag ska inte inom stan idag, men jag väntar och ser. Jag har bara äl stickor och ett till digitalt hemma... Det lär väl visa sig, på ett sätt är jag inte alls förvånad om det visar sig att bara vara rester, och det är därför det blev positivt nu direkt, känns för bra att vara sant, att jag ska efter så lång tid bli gravid direkt igen. Jag tror på en grav. först när jag ser det vid ett vul. Hade helt glömt av att det ens kunde vara en tanke efter mf, att plusset stannar kvar pga det, och att det inte är ett nytt så att säga, kom på det först idag. Vilken klant jag är! Jag som nästan han bli glad...

Om du tar en älsticka hur pass stort utslag får du på den? Är det ägglossningspositivt eller mer/mindre?

Det vanligaste brukar vara ca 14 dagar efter missfall men vissa testar positivt längre än så.

Hur länge sedan var det du slutade blöda efter missfallet? Och hur länge sedan var missfallet exakt?

Jag började blöda för prick en månad sen, blödde i en vecka, och tyckte jag började få äl symptom ganska direkt efter att jag slutat blöda. Så det är ju nu 3 veckor sen. Äl test är superpositivt, ingen skillnad mellan strecken alls.

Det låter ju bra men jag vill inte få upp dina förhoppningar på något sätt.

Ett alternativ är (om du inte orkar vänta på VUL) är att tex imorgon eller övermorgon testa med älstickorna igen. De brukar bli tokpositiva ganska så omgående. Dvs teststrecket är utan minsta tvekan starkare än kontrollstrecket. Händer detta så har du en ökning av hCG och det tyder på en graviditet.

Skulle gissa att du är någonstans i vecka 4+något. För att det skall ge i alla fall något sånär säkra svar så skulle du behöva vänta till vecka 6 i alla fall. Men det är 2 tunga veckor. Har du dessutom otur så ser man kanske bara att det finns något där men att det är för tidigt att se hjärtslagen.

Jag har ju själv varit så illa tvungen att vänta för att se om den lille levde eller inte. Det är en fruktansvärd väntan.

Jag håller verkligen tummarna för dig. På vissa ser man ju hjärtat slå redan i vecka 5. Hoppas, hoppas du är en av dom!!!

Lider med dig!

Jag har faktiskt bilder här, denna är tagen dagen innan bilden som jag tog och visade här i tråden, dvs min första "tänk om...."

Då tog jag både äl och grav test, varför välja liksom :angel:

Denna tog jag nyss, för att se när du frågade. Denna har inte legat "tiden ut" heller, dom ska ju ligga i 10 min helst, här har det gått några minuter, det vart ännu rödare när tiden var klar.

Maken var fortfarande kvar i stan, jag ringde honom och bad honom stanna och köpa rfsu igen. Så då kan jag testa imorgon och se!

Bara så det blir rätt nu:
Första bilden:
Grön sticka äl
Röd sticka grav (RFSUs?)

Andra bilden:
Grön sticka äl (tagen idag?)

Det ser ju definitivt ut som om ältestet ökat. Sen är det ju dock så att färgintensiteten kan variera mellan stickorna, speciellt dom billiga.

Usch vill inte ge dig falska förhoppningar på något sätt

Senast ändrad:

Maken var fortfarande kvar i stan, jag ringde honom och bad honom stanna och köpa rfsu igen. Så då kan jag testa imorgon och se!

Har då intensiteten ökat imorgon så....... (Vågar inte ens skriva mer än så. Jag är såååå rädd bara att du skall få en enorm besvikelse igen)

Jo precis så är det!

Ja det är mycket möjligt, jag ska göra ett grav test i veckan och se, men jag känner mig ju inte gravid och blev förvånad över pusslet som dök upp, så eg känns det liksom ok, jag vet inte... Vi har försökt så länge att jag börjar tappa tron på att det ens ska gå igen...

Det här läget som du har hamnat i nu är ju fruktansvärt.

Du borde ringa gyn på måndag. Dom kan ta blodprov för att få mer exakt svar på hur högt/lågt dit hCG ligger på och om det ökar.

Jag har tänkt ringa gyn på måndag oavsett. Men det vore ju skönt att få en egen känsla för vad man tror iaf...

Är jag gravid så är jag, spekulationerna fungerar dock bra som tidsfördriv tills jag vet.

Senast ändrad:

Morgonens test gör mig inte klokare öht...

Först det gamla

Och det nya

Kanske något starkare, men ja, kan ju lika gärna skilja från gång till gång.

Ser ju tydligare ut än innan. Detta strecket ser man ju med en gång. Men det är ju ingen klockren bättre tydlighet.

Precis som du skriver så kan det ju skilja en aning i färgintensiviteten från sticka till sticka. För våran del som ser stickan på bild spelar ju även bildförhållandena roll.

Vad tycker du själv? Gick det tex att läsa av strecket snabbare?

HCG dubleras ju ungefär var 2-3 dag. Däremot kan det ju variera för varje individ hur mycket hCG man har.

Som vanligt när det kommer till graviditet så är det enda du kan göra är att vänta och se :crazy::arghh::yuck:

(Det ser ju inte svagare ut i alla fall)

Senast ändrad:

Ja detta tyckte jag att jag såg tidigare, och tydligare, men som sagt, kan ju diffa från sticka till sticka.

Får ringa och boka ett vul imorgon, och förhoppningsvis få en tid snart, och sen är det väl bara att vänta och se. Kommer ingen mens, och det har blivit starkare i mitten på veckan så finns det ju hopp iaf...

Detta alltid lika underbara väntande :wtf:

Tycker kroppen borde fatta att det är 2000talet nu och börja med smsavisering. Tänk vad lättare det hade varit och så mycket oro det hade sparat!!

Ja tänk så fiffigt det varit! Nåväl, den som väntar på något gott... Det är ju bara att vänta och se, jag tror varken bu eller bä tills jag sett någonting.

Nu är det ju på bild och hade ju vart lättare att jämföra i verkligheten men jag uppfattar det senare som rätt mycket mörkare!? Jag menar, första bilden är ju i sig mycket mörkare och skulle man mörka ner den senare så skulle ju strecket bli än mörkare och tydligare?
Håller tummarna!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 377
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar