En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Idag låg det en lapp från Ackis i brevlådan. De har godkänt min egenremiss till GBP och jag kommer kallas till bedömningsmöte inom 3 månader. :banana:

Och så fick jag tag på CVLkliniken.

26e mars ska vi på fertilitetsutredning. Före läkarbesöket ska jag lämna blod och han lämna simmare.

Så det börjar arta sig!

Vad skönt att det rör på sig!

Här händer det ingenting, går runt med mensvärk och har trott hela veckan att nu kommer den, men ingenting. Dock har jag varken ömma bröst eller något annat roligt som kan få mig att tro att där är någonting, och direkt efter mf så känns det ändå inte så troligt, säkert bara kroppen som måste ordna till sig...

kl

Puttar upp listan lite:

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
TLV äl 7/2 BIM 21/2 (enligt app)
Rosen-Knoppen ÄL 7/2 BIM 21/2 (Enligt app)
Miks ÄL 11/2 BIM 26/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

lil-sis Äl 27/2 BIM 13/3
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3
Rhinos äl enl app 6/3 BIM 18/3

Stort grattis till er som plussat sedan jag sist kollade forumet. Önskar er stort lycka till! :D. Och till er som ännu inte plussat håller jag både tummar och tår för under nästa cykel.

lil-sis: Det är jättekul att läsa att det går framåt för dig och att du äntligen får en utredning, har förstått det som att du velat utreda det ett tag nu.

Själv har jag inte nuppat oskyddat kring äl denna månaden och mensen kom som på klockslaget idag. Känns skönt att veta att kroppen rullar på och mina cykler är regelbundna så förhoppningsvis lyckas vi pricka rätt när vi väl sätter igång på allvar :). Har min app till hjälp. Mensen har jag bra koll på, men däremot har jag inte lyckats identifiera äl så tydligt ännu. Två gånger har jag varit med om sekret som indikerar på ägglossning (typ som äggvita). Betyder det att man har ägglossning just den dagen? Om man upptäcker sådant sekret, är det nuppläge som gället då? :d

Den dagen eller någon dag i nära anslutning, så definitivt läge att nuppa!!

Även jag får uppdatera:

Amk ÄL 18/2 Bm 6/3
Miks ÄL 11/2 BIM 26/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

lil-sis Äl 27/2 BIM 13/3
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

Miks ÄL 11/2 BIM 26/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

AMK Äl 18/2 BIM 6/3
lil-sis Äl 27/2 BIM 13/3
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

Det är kul att se hur olika våra cykler och faser är!

Hm önska man kunde säga exakt på dagen när man har mens och äl och allt,tror nog inte jag haft någon egen äl på gud vet hur många år då jag åt p-piller i typ 8 år.
På mig gör alla dessa hormoner att jag går upp i vikt dessutom ännu mer :( jag som redan ligger på deras gräns bmi på kliniken,försöker gå ner allt jag kan men ibland är det verkligen som att bestiga mount Everest hmm speciellt som att gubben min är smal och snygg oavsett hur mycket eller vad han äter :(
Håller tummar och tår för alla här som kämpar det tar på både psyket och kroppen att kämpa länge man är ju lite rädd att fastna i den banan bara...man har ju hört alla dessa historier och råd om att "slappna bara av och sluta tänk på det och vips så blir du med barn" hmm njaaa..
Har ni tjejer någon tänk för att koppla bort dessa "barn alstrande problem"? Vill inte bli den lite lätt bittra ogravida som bara är avundsjuk på de som lyckas.

Har ju lite annat att tänka på också, det är nog bra.

Sen har jag ingen sådan där galen barnlängtan, det tog ju rätt många år innan jag ens övervägde barn.

Jag har en plan om att ta en paus till sommaren om det inte tagit sig, skaffa ridhäst och plugga färdigt. Därefter, när jag jobbat något år, dvs ca 5 år bort isf ta upp det igen. Jag kan inte vara i "skaffa barn" mode hela tiden, i flera år, för även om jag oftast kan koppla bort det, så i längden blir det jobbigt. Framförallt när alla bekanta runtomkring skaffas syskon på syskon, och t om syskon igen. Och så står man fortfarande kvar och önskar, längtar och hoppas. Men jag är ju i läget att jag faktiskt har haft turen att få en fantastisk dotter redan, och vill sig inte syskon så då gör det väl inte det då.

jo alltid bra med annat att tänka på också,jag har ju häst och i helgen kommer våran hund från Irland(tog emot en hund från organisation hund utan hem var bara tvungen när jag såg en stackars boxer som de ville avliva där) och bröllop på G om 2 månader och jobb såklart så visst finns det annat hehe :) men man vill ju ändå så gärna få till egen knodd,gubben är ju 47 så känns ju lite mer press för hans del kanske men killar har det bra som kan bli pappa hela livet iaf.

lill-sis : du verkar ju haft din beskärda del av jävulskap så borde ju verkligen vara din tur snart! Hoppas utredningen år bra för er och framför allt lite snabbare än vad det gjort för oss hittils :S

Emor: Kan nog vara bra med lite andra planer också kanske, då kanske den där rådet som alla ger en ofrivllig barnlös om att skaffa valp eller nåt liknande så kommer säkert plusset på posten direkt! :P

Dessvärre finns här redan de flesta djur, sockersöta shettisar, och hunden får dagligen frågan om han är valp... Men en valp skadar ju aldrig ;)

Miks ÄL 11/2 BIM 26/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

AMK Äl 18/2 BIM 6/3
lil-sis Äl 27/2 BIM 13/3
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3
TLV ÄL 5/3 BIM 19/3 (app)

Idag låg det en lapp från Ackis i brevlådan. De har godkänt min egenremiss till GBP och jag kommer kallas till bedömningsmöte inom 3 månader. :banana:

Och så fick jag tag på CVLkliniken.

26e mars ska vi på fertilitetsutredning. Före läkarbesöket ska jag lämna blod och han lämna simmare.

Så det börjar arta sig!

Ja!!! Vad roligt. 26:e mars är ju snart ju!! Inom tre månader är ju en aning mer svävande men definitivt en nedräkning!

kl

Puttar upp listan lite:

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Miks ÄL 11/2 BIM 26/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

lil-sis Äl 27/2 BIM 13/3
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

Stort grattis till er som plussat sedan jag sist kollade forumet. Önskar er stort lycka till! :D. Och till er som ännu inte plussat håller jag både tummar och tår för under nästa cykel.

lil-sis: Det är jättekul att läsa att det går framåt för dig och att du äntligen får en utredning, har förstått det som att du velat utreda det ett tag nu.

Själv har jag inte nuppat oskyddat kring äl denna månaden och mensen kom som på klockslaget idag. Känns skönt att veta att kroppen rullar på och mina cykler är regelbundna så förhoppningsvis lyckas vi pricka rätt när vi väl sätter igång på allvar :). Har min app till hjälp. Mensen har jag bra koll på, men däremot har jag inte lyckats identifiera äl så tydligt ännu. Två gånger har jag varit med om sekret som indikerar på ägglossning (typ som äggvita). Betyder det att man har ägglossning just den dagen? Om man upptäcker sådant sekret, är det nuppläge som gället då? :d

Äl-sekretet ändras pga ökade östrogennivåer alltså oftast någon/några dagar innan äl. Men på vissa kvinnor kommer den samtidigt som LH stegringen. Det är det som älstickor är så bra för. Man lär känna sin kropp på ett väldigt bra sätt.

Men precis som lil-sis skrev så är det definitivt nuppaläge :D

Senast ändrad:

Börjar bli korta cykler här. Ägglossningssekret på G, redan.

Sålänge tiden efter äl håller sig som den ska borde det inte vara någon fara eller?

Kl

Har tänkt testa imorgon, då mensen fortfarande inte kommit och jag känner mig lite sjuk, halvyr och mår illa. Innan jag plussade med dottern hade jag tagit ut mina första två sjukdagar på jobbet pga illamående.

Tog ett litet tjuvtest idag, både äl och grav, äl testet gav utslag och jag vet inte hjärnan spelade mig ett spratt, men jag tyckte mig se ett svagt svagt streck på gravtestet. Nåväl, kan ju lika gärna varit ett spökstreck, så jag testar imorgon på morgonen och så ser jag ju... Vore bra om något bra hände imorgon, ska till vet med halt hund.

Äl-sekretet ändras pga ökade östrogennivåer alltså oftast någon/några dagar innan äl. Men på vissa kvinnor kommer den samtidigt som LH stegringen. Det är det som älstickor är så bra för. Man lär känna sin kropp på ett väldigt bra sätt.

Åh, vad intressant.. kan du mycket om det här? Jag blir lite nyfiken för att.. kan det vara så att om man har stora förändringar i ÄL sekretet, att man har väldigt höga östrogennivåer och är typ, sjukt fertil? Eller snurrar jag till det då?
Jag har alltid haft väldigt, vääääldigt tydligt ÄL sekret, och väldigt mycket.. jag tänker att det kanske inte är så konstigt ändå att jag kommer vara tvåbarnsmor inom loppet av knappt 1,5 år... och att jag får korsa benen när väl nästa unge är ute ;)

Håller tummarna för plus och att det inte är nån fara med hunden :)

KL

Själv har jag nu när jag är sjukskriven insett hur sjukt lite pengar jag kommer få som mammaledig...:crazy:
Så är det när man inte kan jobba heltid, tyvärr. Så sambon har press på sig att plugga klart som planerat till julen och sen söka jobb på en gång ;). Det är ju inte billigt att ha barn förstår jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 381
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter