Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2
Men det är ingen som har sagt att något är generellt heller
Allas situationer och historier är som sagt väldigt olika och jag förstår såklart att det måste ha vart rent ut sagt vidrigt att gå och vänta de där veckorna!
Cirkus konstaterade ju bara att hon tyckte det verkade stressande att kolla så där och jag höll med om att det antagligen hade vart det för mig också. Sen är det ju ingen som sagt att det är fel, dåligt, galet, idiotiskt eller liknande.
Jag tycker bara att det är rätt intressant att det som man så blint upplever som sin verklighet, som ex för mig när jag tyckte det var absolut smartast och bäst för mig att bokföra dotterns ätande så tydligt, kan visa sig vara helt fel. Jag trodde det var bäst för oss, men det var det inte. Därför tycker jag att i många situationer kan det kanske vara bra att höra andra vägar eller andras upplevelser så att man kanske kan fundera på om man verkligen är rätt ute. Men som sagt, det är ju inte samma sak som att det skulle vara fel att testa ofta heller. Vi är ju olika människor, i olika situationer och vem vet, om jag och min man skulle få för oss att försöka skaffa ytterligare ett barn, så kanske det blir bäst för oss att testa ofta och hålla på med ÄLstickor osv. Jag kan omöjligt veta hur jag kommer tänka då eftersom jag inte vet vad vi kommer ha för förutsättningar då.
Men jag förstår verkligen,
verkligen, att många väljer att köra med ÄLstickor och testar ofta, vare sig man har svårt att bli gravida eller ej. Jag tycker fö att den här tråden är helt fantastisk och tycker det är jätte spännande att följa alla och kan klicka in flera gånger dagligen och vänta på att någon ska skriva på morgonen efter att kvällen innan ha skrivit "testade precis och ska testa imorgon". Så min mening med mitt inlägg var absolut inte att uppmuntra någon att sluta testa så ofta, det var mer bara ett konstaterande att det kan vara ett stressmoment
ed. När det kommer till alkohol och grav så dricker jag så väldigt sällan att det aldrig varit ett problem.. Visserligen är det rätt lustigt att just de gångerna som jag vart gravid (ej det som blev ett MF) så testade jag precis på dagen, inte för att jag hade brått i sig utan för att jag hade planerat att dricka vin och OM jag var gravid så ville jag inte dricka.. Det blev inget vin någon av gångerna såklart! Sedan har jag haft ett hyfsat hum om när det ungefär varit dags, men om jag hade blivit gravid ovetandes så dricker jag som sagt väldigt sällan och OM jag nu hade råkat träffa in det ändå så dricker jag inga jätte mängder och så tidigt i graviditeten är det inte jätte farligt att dricka.. men jag skulle ju såklart aldrig göra det om jag visste att jag var gravid.