En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Nej, det var det jag var på ultraljud för när jag fick reda på att jag var gravid.
Men efter blodprover och UL så har jag fortfarande inte fått några svar tyvärr.

Man kan ju ta äl-test varje dag. Om man köper de billiga så blir inte kostnaden så stor. Annars får ni köra på sex varannan dag och ta ett gravtest var fjärde vecka om du inte fått mens.

Oregelbunden mens tyder på oregelbunden ägglossning. Då kan man inte gå på några ägglossningskalendrar eller liknande.

Testa varje dag under nägra mänader.
Köp billiga test på nätet.
Jag har 32-42 dagar i min cykel. ÄL precis två veckor före mens. med hjälp av test och en app som heter typ menskoll har jag lärt känna min kropp så nu känner jag när ÄL är på G. Jag testade så, kanonsätt att lära
känna kroppen på.

Ja det måste jag verkligen hålla med om (att ältester är ett förträffligt sätt att lära känna sin kropp på)!

Lite småsjuk anekdot: trots MVG i biologi på högstadiet - hade jag inte en susning om vad ägglossning var förrän vi började planera barn ....
Att det var nåt som hände före mensen hade jag koll på- men att det bara är då man kan bli gravid (dagarna därikring) och att PMS kan vara ingenting jämfört med PÄLS :o (jag har ruskigt humör dagarna innan min fertila period börjar).

Just det här kan göra mig förbaskad. varför lär de inte ut såna här basic grejer? Med tanke på hur mycket det påverkar våra kroppar!
Jag tror inte jag är ensam, det märks ju om inte annat när man läser på föräldraforum på nätet. När har man ÄL, hur känns det, är det bara den dan man kan bli gravid osv. Internet är fantastiskt :love:

Ursäkta avstickaren.
Det är en spännande tråd det här- jag håller tummarna för er allihop!

Jag kunde ju dragit ut den för ett år sedan när jag hade bokad tid hos tandis för det. Så egentligen får jag ju skylla mig själv.

Jag kunde ju dragit ut den för ett år sedan när jag hade bokad tid hos tandis för det. Så egentligen får jag ju skylla mig själv.

Har du dragits med tandvärk i ett år? Får man lov att fråga varför du inte drog ut den förra gången?

(Jag är extremt rädd för tandläkaren. Brukar få ta lugnande innan jag ens vågar gå dit :crazy:)

Nej inte alls. Men den sprack sönder redan förra sommaren när visdomstanden på samma sida började ge sig till känna. Jag avbokade pga jag inte hade pengar, fick inte behålla skatteåterbäringen som KFM sade från början.

Jag har inget emot tandis normalt sett men det är ju så dyrt :eek: Och nu blev det ju ännu dyrare :p

Okej! Då förstår jag. Trodde först att du gått med tandvärk i ett helt år!!

Jag är ju då livrädd för det OCH får betala dyrt för det :crazy: (fast de senaste åren har det faktiskt inte varit något jättehemskt att göra, men för mig räcker det med den där metallgrejen de skrapar med för att jag knappt klarar av att ligga kvar i stolen, jupp jag är en stor mes)

Fast hästen får gå till tandis en gång per år för 1500kr-1700kr utan att jag ens reflekterar över det :D (fast hon den filuren får ju lugnande, fusk!!!!!!).

Jag har aldrig haft ont av besök innan men det är tydligen svårt att bedöva kindtänder nere. Fick typ åtta sprutor och en direkt i tanden men det hjälpte inte.

Tur i oturen att jag inte är gravid nu som jag hade varit om det inte varit ett X. Inte säkert att det hade gått att dra ut den. Min tandis skulle höra av sig på måndag med ny tid. Då tänkte jag ta citodon så jag knappt kan stå :p

Riktigt ynklig mens den här gången förresten. Blödde "normalt" i torsdags och typ ingenting igår. Och möjligen lite rosa på pappret idag. Bekvämt men jag hoppas att det inte är inledningen på något strul!!

kl

För att jag absolut inte ska missförstå min kropp så har koppen svämmat över TVÅ gånger inatt. Så det är absolut mens. Nån sorts mensrekord. Fy fan.

Nu är jag så ledsen att jag bara vill gå och gömma min nånstans.

Du fick min mens också med andra ord?

Trist!

Ja. Med stort M. Aldrig varit med om en sånhär syndaflod. Största koppmodellen svämmar över inom två timmar. Helt sjukt. Jag brukar tömma med 6 timmars mellanrum, och inte alls på natten. :(:(:(

Jag tänker att din livmoder kör utrensningen hubert så den nästa Äl är pigg och redo att ta emot och hålla fast i ett ägg!

tack alla för stöd och styrkekramar :(

Åh nej! Vad tråkigt! Har du ont också?

När sjutton är det din tur egentligen!?! Hoppas på nästa gång nu!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 378
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter