En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

:cry:

De hade inte tid att dra ut den, istället har de borrat ner till nerven och lagt en provisorisk lagning. Helvete vilken smärta!

Och så var jag ju tvungen att svara nej när de frågade om graviditet :(

Och så måste jag boka en ny tid för utdragning... Blä.

Men skall allt hålla på och krångla för dig? Är det någon gårdstomte som du har förargat?

Lider med dig :(

Välkommen! Äl går också bra.

Du har inte så många dagar som diffar. Använder du älstickor så kommer det nog inte vara några större problem.

Jag blir så trött på mig själv. Har inte alls väntat mig något plus denna månad, men ändå sitter man och hoppas. Och då mensen kommer undrar man varför den är annorlunda, kanske det inte är någon riktigt mens ändå...

Den började helt utan förvarning, utan mensvärk, och dessutom inte klarrött blod som det brukar vara, utan brunt. Så här sitter man och hoppas på att den ska försvinna. Bort. Usch. Ge dig iväg.:meh:

Bort! Bort! Bort!!!!!!

Igår kom en ytterst liten blod stänk på toapappret, ömma bröst och Molvärk.. :meh:alla tecken jag brukar ha innan mens, men alldeles för tidigt. Brukar få det ungefär 2dagar innan men igår var det 8dagar innan BIM.. Får väl se om kroppen har bestämt sig för att tidigarelägga mens :banghead:

Första gången jag blev gravid trodde jag att jag fått en konstig jäkla mens, knappt ngt alls och tog slut snabbare än kvickt. En vecka senare slog det mig att "ajfan, just ja ibland kan det komma små blödningar vid graviditet". Testade och så var det :)

Håller tummarna ;)

Den började helt utan förvarning, utan mensvärk, och dessutom inte klarrött blod som det brukar vara, utan brunt. Så här sitter man och hoppas på att den ska försvinna. Bort. Usch. Ge dig iväg.:meh:

Hoppas att det slutar!! :)

Hade du mensvärk då? På vilket sätt skilde det sig från vanlig mens?

Hade du mensvärk då? På vilket sätt skilde det sig från vanlig mens?

Nej jag tror inte jag hade mensvärk, men nuförtiden är det också väldigt sällan jag får mensvärk så det var inget jag reflekterade över.

Det var inte lika rött-klarrött som vanlig mens och det kom långt ifrån lika mycket.
Jag brukar blöda lite precis när mensen börjar och sen inom ett halvt dygn kommer störtfloden, men den gången kom det aldrig någon flod utan det ebbade ut igen.
Med risk för att jag kommer ihåg fel, men behövde aldrig mer än typ trosskydd under ett par dagar och så lite mens brukar jag inte ha.

Den här graviditeten har jag också blödit lite men längre in i grav, det var mer brunaktigt än rött.

Smyger in lite. Håller allt koll på er och hoppas med er varje månad! ;)

Den första och tredje gången jag blev gravid hade jag också sådär. Liiiten brunaktig blödning/flytning. Mensvärk till tusen första gången och inget alls sista gången. ;)
Nu slutade ju båda de graviditeterna i missfall men tror knappast att det hade något samband. Andra graviditeten (missfall) och nu denna gången har det inte kommit något alls och nu är jag i vecka 18. Så det kan nog vara väldigt olika.

Ihhh vågar inte hoppas alls på något! :nailbiting:
Fläcken var inte direkt klarröd utan mer mot bruna hållet med blod prickar i..

Hoppas för allas skull att det är nidblödningar, haha!

Var tvungen att berätta att jag lever och även gratulera Tora till graviditeten!!

Jag och sambon pratar på men kommer ingen vart, det är inte läge nu helt enkelt :). Jag joinar på riktigt om ett år!

Jag vet uppriktigt sagt inte vad min kropp håller på med. Fick slänga ner ett paket bindor när jag var och handlade innan idag för jag var vrålsäker på att mensen hade kommit. Livrädd för att blöda igenom byxorna skyndade jag mig hem och nope ingen mens :confused:

Känns dock fortfarande som jag har mens.. Den kanske har blivit osynlig?? :cautious:

Hoppas för allas skull att det är nidblödningar, haha!

Var tvungen att berätta att jag lever och även gratulera Tora till graviditeten!!

Jag och sambon pratar på men kommer ingen vart, det är inte läge nu helt enkelt :). Jag joinar på riktigt om ett år!

Förstår om ni inte kommer någon vart. Det räcker inte med prat om man vill ha bebis då krävs det annan form av aktiviteter :angel::angel::D

HAHA! Nä va? Bebisar kommer ju med storken vet du väl ;)? Gymmande med p-piller har ändå ingen effekt :p.

Nu tycker jag faktiskt att du är lite negativ. Negativa tankar är inte bra när man vill bli gravid. Hade du bara slutat stressa och slappnat av så hade du varit gravid med tvillingar (minst!) trots p-piller. Bara så du vet!!! :meh:

:D :D :D

Kl
Enligt appen hade jag äl i lördags, men jag vill veta lite mer säkert.
Så jag tänkte köpa ett par kiss-stickor :)
Men hur ofta använder ni dom? Jag har alltid haft oregelbunden mens med upp till 48 dagar I mellan.
Så det känns lite svårt att gissa sig fram.

Kl
Enligt appen hade jag äl i lördags, men jag vill veta lite mer säkert.
Så jag tänkte köpa ett par kiss-stickor :)
Men hur ofta använder ni dom? Jag har alltid haft oregelbunden mens med upp till 48 dagar I mellan.
Så det känns lite svårt att gissa sig fram.

48 dagar? Ja det kan man kalla oregelbunden :D. Vet du varför den är så pass oregelbunden?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 377
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar