En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Kl
Är på dag 22 i cykeln nu och det känns som om mensen ska börja i morgon. Det blir dag 23 i så fall.. Vad pysslar min kropp med?

kl

Jag kan ju berätta att jag inte känner nånting alls. bim 15 eller 17. Om mot förmodan ingen mens så testar jag på måndag.

Håller tummarna för dig. Jag kan ha mens för oss bägge ;-)

Jag har mensmigrän (och tandvärk) idag så jag kan nog blöda lite för alla ;) Ska dra ut den trilskande tanden på fredag så då blöder jag lite till :p

Håller tummarna för dig!

Här missade vi den förmodade äl, så ja...

Kl.
La till mig själv i listan! ;) har halsbränna från helvetet idag, inte konstigt med tanke på hur stressigt jag haft det på jobbet fram tills nu, idag kändes det som det äntligen lugnat ner sig!
Molvärk i nedre regioner så gissar på mens den här månaden men förväntar mig inget annat heller efter som det är första försöket.. :o

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
em-pirre Äl 31/1 BIM 15/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2
Rhinos äl enl app 5/2 BIM 19/2
TLV äl 7/2 BIM 21/2 (enligt app)
Maria ?
Miks ÄL 11/2 BIM 26/2
Rosen-Knoppen ÄL 7/2 BIM 21/2 (Enligt app)

Tillevippen från mig!

Det borde finnas en mer uppdaterad lista, ska kolla datorn sen. Hade Äl 31/1 och BIM är imorgon.

Ja gör det :) det var den senaste jag hittade men jag är så trött så jag kollade inte så noga :D

*smyger in i tråden*

Precis som hemlig är jag inte riktigt på gång nu men som det ser ut nu så kommer jag och sambo troligtvis börja försöka i sommar/höst eller senast nästa vår. Har följt lite i tysthet redan och i väntan på min tur så hejar jag på er andra som är i full gång :)

Vi planerar också att börja avla i sommar/höst, så jag är också en smygare fram tills dess ;) Följde din tråd förresten, tycker du resonerar klokt!

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Miks ÄL 11/2 BIM 26/2

_Maria_?

lil-sis Äl 27/2 BIM 13/3

Jepp mens...
Kan det vara 28dgrs cykel som gäller nu kanske? Vem vet? Ingen mensvärk nu, tänkte jag skriva men så är jag fullpumpad med alla smärtstillande man kan kombinera pga troligen inflammerad och blottad tandnerv :crazy: Dras ut imorgon vid 10.30, alldeles för långt dit!!

Vi planerar också att börja avla i sommar/höst, så jag är också en smygare fram tills dess ;) Följde din tråd förresten, tycker du resonerar klokt!

Kanske dags att skriva i tråden "Vi som valt hingst 2014" :p

lil-sis: Neeeeej :( Jag tycker mig känna av nåt i livmodern, så jag antar att jag också får mens om några dagar.

Lil-sis: Va tråkigt :/. Hur var det med din äggledare, gick det att undersöka på något sätt om den fungerar eller är det bara "att vänta och se". Måste var väldigt frustrerande iaf. :/

em-pirre: *asg* ja men eller hur, hingsten är vald med största omsorg vad gäller temperamentet. Kanske skulle räkna på lite färggenetik också och exteriören, så att vi verkligen komplettera varandra. Jag har iaf sett min hingsts föräldrar väldigt mycket så jag vet vad som ligger längre bak i stamtavlan, syskon har jag också sett och dom verkar lite mer lynniga men det verkar inte slagit igenom på min :p

Enl journalen är den UA men jag vet inte om den är spolad eller bara okulärt besiktigad.

Jag är dock redan inställd på först GBP och sen IVF och bebis i slutet av 2015. Sörjer förstås men jag kan inte haka upp mig på det här väntandet varje månad, jag går sönder.

Naturligtvis blir det nuppning vid varje Äl ändå.

Nej vänta är vedervärdigt, låter bra att ha en plan, även om det tar tid så vet man ändå när och hur man ska göra och kan fokusera på lite annat under tiden. Håller alla tummar att det blir som ni tänkt, men allra mest att det tar sig innan ni hinner börja på IVF.

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
Miks ÄL 11/2 BIM 26/2

_Maria_?

lil-sis Äl 27/2 BIM 13/3

Jepp mens...
Kan det vara 28dgrs cykel som gäller nu kanske? Vem vet? Ingen mensvärk nu, tänkte jag skriva men så är jag fullpumpad med alla smärtstillande man kan kombinera pga troligen inflammerad och blottad tandnerv :crazy: Dras ut imorgon vid 10.30, alldeles för långt dit!!

Dra ut en tand. Jag mår illa bara jag tänker på det :crazy:

Har du pratat med dom på kliniken om att kolla upp din resterande äggledare (du har ju skrivit att du är lite orolig om den verkligen fungerar)? Med tanke på din skadehistoria och sjukdomshistoria så är det (tyvärr) ingen "noja" du har. Din obehandlade klamydia som du hade när du var yngre kan vara lite av en bov i dramat. Den kan ju faktiskt ha varit orsaken till ditt X.

Att kolla upp den kan man ju göra även om du har för högt BMI och med tanke på din historia så är det inte säkert att det krävs att ni försökt ett år.

Kanske värt att ringa och prata med dom? Om det inte är något fel på din äggledare så är det ju onödigt att du går omkring och oroar dig för det.

Enl journalen är den UA men jag vet inte om den är spolad eller bara okulärt besiktigad.

Jag är dock redan inställd på först GBP och sen IVF och bebis i slutet av 2015. Sörjer förstås men jag kan inte haka upp mig på det här väntandet varje månad, jag går sönder.

Naturligtvis blir det nuppning vid varje Äl ändå.

Men har dom kollat den med kontrastvätska?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 884
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 371
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?