En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ha ha! Vete sjutton om jag skulle vilja ha en Shrek faktiskt! Ibland är drömmar lustiga!

Mvh Miks

Känner igen det, en av mina bästa vänner är gravid och jag blir enormt avundsjuk både när jag ser hennes 4-åriga mysiga son men även hennes mage. Jag vill också, det känns så drygt att vänta på att "få sätta igång". Samtidigt som jag inser rent förnuftigt att det är klokast. Sen är huvudet många dagar oftast fullt av hästarna och då får inte bebistankar plats som tur är, tur man har fyrbenta "bebisar".

Jag känner lite lika. Idag när jag kom hem och var ledsen efter att ha hälsat på min döende farmor hade jag en lurvboll som slängde sig i famnen på mig och pussade mig i ansiktet. Det är svårslaget, måste jag säga.

Haha, det tror du väl inte på själv? Det finns inga bättre ställen än Buke för att diskutera märkliga ting. Egentligen är det märkligt, sådant jag själv aldrig diskuterar IRL (som konsistens på flytningar...) känns inte alls konstigt att skriva om här. Undrar om jag har någon som vet vem jag egentligen är här, det hade varit lite märkligt.

Jag har varit här sedan jag blev gravid första gången. Då var jag 17. Och det är jag ju inte längre. När det väl blir plus sen kanske cirkeln är sluten och jag lämnar buke? :eek:

Vaaaa??? :eek: Kan man lämna Buke?? Nu driver du med mig!!!!!

Tänk ändå vad fort tiden går. Och vad mycket du har hunnit gå igenom på den tiden.

Jag var med på den tiden då det hette stallet. Då gick det fortfarande att läsa alla trådar och alla inlägg som fanns på forumet. :D

Jag känner lite lika. Idag när jag kom hem och var ledsen efter att ha hälsat på min döende farmor hade jag en lurvboll som slängde sig i famnen på mig och pussade mig i ansiktet. Det är svårslaget, måste jag säga.

Men man skall passa sig för lurvbollar (i alla fall de söta). För enligt alla som kan något så är de väldigt fertilitetshöjande. Blir man inte gravid så skaffar man en lurvboll och vipps så blir man gravid. :p

Ha ha! Vete sjutton om jag skulle vilja ha en Shrek faktiskt! Ibland är drömmar lustiga!

Mvh Miks

När man hållit på i några år utan framgång så kanske man inte är så kräsen längre :D :D

Ja ända sedan stallet.com-tiden. Jag hette lil-sis då också. Och lil-patsy ett tag när jag tappat bort lösenordet :D

Vi är ju bara så gamla!!!!! :crazy:

Såg just att jag hade strax över 6000 inlägg. Då är jag inte sååååå mycket efter dig. Bara strax över 30 000 :D

Senast ändrad:

Höll visst på att missa ägglossningen som kom 6 dagar tidigare än väntat! Vi har iaf inte legat på latsidan :)

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
em-pirre Äl 31/1 BIM 15/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2
Rhinos äl enl app 5/2 BIM 19/2
TLV äl 7/2 BIM 21/2 (enligt app)
Maria ?
Miks ÄL 11/2 BIM 26/2

Mvh Miks

Senast ändrad:

Nu tycker jag faktiskt att du är en aning negativ. :D :D

Å andra sidan kan det vara rätt smidigt med en shrek unge! Man har ju obegränsad tillgång på öronvaxljus! Och ungar är ju redan mer smutsiga än rena så där är det ju ingen skillnad. Det skulle ju vara det där med att ungen är grön som är ett litet issue... Ok jag är lite negativ :D

By the way - har jordens mastodont ägglossning. Teststrecket starkare än kontrollstrecket. Dags att köra slut på sambon! Först gymet och sen "gymma" lite på det ;)

Mvh Miks

Blanda inte ihop vilket gymmande du gör var och med vem. Kan bli lite jobbigt då. (Ja, ja nu är det min tur att vara en aning negativ :D)

Lär bli mens den här månaden också.

Jag hoppas att läkaren är "medgörlig" när vi pratar GBP om två veckor, för jag känner verkligen att jag måste göra något "under tiden". Jag har även anmält mig till högskoleprovet och ska komplettera Svenska 2 (nästan som gamla B) och sen troligen söka till "Personalvetarprogrammet" på UU.

Jag har inte gjort högskoleprovet på massor av år och lär inte skriva så bra den här gången men man måste ju börja ;) Blir det som jag tror så tänkte jag läsa matte i sommar, jag är inte dålig på matte men det är en kunskap som måste hållas fräsch, annars tappar jag allt.

Plugga ska jag göra oavsett barn eller inte men blir det barn snart så tänkte jag nog läsa lite mer KomVux medans bebis är liten och sen ta tag i högskolan när bebis börjar förskolan vid typ två (eller nåt sånt).

Men du kan väl använda det gamla högskoleresultatet?

Hamnar man hos rätt läkare så är det säkert inga problem. För du hade väl en del övervikt? (Alltså inte bara 10-15kg).

Jag har en på jobbet som gjorde den operationen. Lyckat resultat. Inga direkta biverkningar. Men hon hade inte så mycket val. Hennes blodtryck var jättehögt, inte ens med mediciner gick det längre att få ner. Men nu är den nere på normalnivå med hjälp av bara lite medicinering.

högskoleprov är ju bara giltiga i fem år. Så jag antar att lil-sis högskoleprov passerat bäst före datum.

Jag har BMI så det räcker enligt Ackis, så nej det borde inte vara några problem.

Och ja mitt har passerat sitt bäst före-datum med ungefär tio år :p

Jag har BMI så det räcker enligt Ackis, så nej det borde inte vara några problem.

Och ja mitt har passerat sitt bäst före-datum med ungefär tio år :p

Läste först att du passerat bäst före datum med tio år :D :D :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 884
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 371
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 378
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?