En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Kl.
Har smygläst i kulisserna dryga året nu men nu är det dags för mig att faktiskt vara med i tråden på riktigt!
Här inte ätit några P-piller på över två år men har använda kondom för vi inte riktigt känt oss redo (ok sambon har inte känt sig redo, jag har varit redo sen 15års åldern.. Typ..), men nu har vi slängt kondomen också! :nailbiting:
Båda har sedan i höstas blivit rejält sugna på bebis men blivit avbrutna av svamp infektioner och bakteriell vaginos O_o :mad:
Men nu ligger vi i fas! :o
Igår hade vi par middag med två andra par (alla 4 våra bästa vänner) som bägge kläckte ur sig att dom ska ha barn i september, med två veckors mellan rum! Både jag och min sambo blev enormt glada men samtidigt fick jag en klump av avund i magen.. För jag vill ju också! :arghh: Men när den värsta chocken lagt sig tog glädjen över! Men när vi kom hem sa sambo: kände du samma som jag? Vad väntar vi på? Nu kör vi! :love:
Så idag har vi gymmat/nuppat (:D)
Hade enligt app ägglosning i fredags och var fertil till igår men man kan ju hoppas på att kroppen skjutit lite på allt :banana:

Grattis på födelsedagen käraste lil-sis!:love:

Grattis på födelsedagen!

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en bra dag!

Jag är tre veckor äldre än dej :D

Mvh Miks

Tack :love:

Idag har jag varit så galet kissnödig! :crazy: Tur att det var lugnt på jobbet, kunde kissa när jag körde tur som vände på stationen. Max 2h emellan och jag som har en riktigt vältränad festblåsa!

Har iaf inte tjuvtestat något, ska försöka hålla ut över nästa helg (BIM på torsdag) om inte mensen dyker upp.

Jag tänkte just att det börjar väl vara dags att testa för dig snart :D

Fyller du år idag? Grattis!!!!!

Jisses vad många inlägg du har :eek::D Jag är djupt imponerad!!!

En ny stackare som gett sig in i bli gravid träsket. Välkommen!

Tar sista knappen här bara, kul med nya i tråden iaf roligt för de som plussat!

Är det någon här som vet precis vad provera gör i kroppen? Man tar ju de för att få mens iaf för mig då som inte har någon äl alls typ, men exakt hur kan den få fram mens sådär exakt ett par dagar efter kuren så att säga, är det hormoner som man tillför eller? Aldrig fått det förklarat av läkare riktigt.

Har ju nu käkat andra kuren och förra gången fick jag mens på andra dagens eftermiddag och nu är jag inne på 3e dagens kväll med lite mens värk och bröstvårtor som är helt super känsliga och ömma men ingen mens.
Många får ju ömma bröst innan mens och så men eftersom jag inte haft någon naturlig sån sen jag var 17 har jag ingen minne av symptom alls.

Lycka till!
Själv blir jag mer och mer avundjuk då det visar sig att gamla klasskompisar får barn (en del har redan barn sen innan) och vi inte ens börjat...:meh:
Varför ska så mycket annat komma emellan :banghead:

Tar sista knappen här bara, kul med nya i tråden iaf roligt för de som plussat!

Är det någon här som vet precis vad provera gör i kroppen? Man tar ju de för att få mens iaf för mig då som inte har någon äl alls typ, men exakt hur kan den få fram mens sådär exakt ett par dagar efter kuren så att säga, är det hormoner som man tillför eller? Aldrig fått det förklarat av läkare riktigt.

Har ju nu käkat andra kuren och förra gången fick jag mens på andra dagens eftermiddag och nu är jag inne på 3e dagens kväll med lite mens värk och bröstvårtor som är helt super känsliga och ömma men ingen mens.
Många får ju ömma bröst innan mens och så men eftersom jag inte haft någon naturlig sån sen jag var 17 har jag ingen minne av symptom alls.

(nu kan jag blanda ihop de olika preparaten lite så ha det i bakhuvudet)

Provera skall väl lura kroppen att tro att den haft ägglossning och därmed få mens. Tanken är att man skall nollställa kroppen och få igång en egen ägglossning och på det sättet regelbunden mens (utan ägglossning ingen mens (oftast)). Tror det är progesteron eller något som liknar det.

Man kan ju kombinera det med pergotime som tas några dagar efter första mensdag (tror det är dag 5 eller 6 och så några dagar framåt).

Beroende på läkarens tänk bakom och hur dina problem ser ut så kan det dock alltså räcka men någon/några behandlingar med Provera för att få igång regelbunden ägglossning. Som jag skrev förut en form av "starta om systemet" kur.

Det du känner låter lovande. Tecken på en kommande mens. Även tex finnar, huvudvärk och lite annat smått och gott är vanligt. Humörsvängningar.

Tror faktiskt att det mesta kan klassas som tecken på att mensen är på väg :D

Ja provera är ren progesteron, inget östrogen. Det är min och min kropps favoritdrog :love: (Mår superbra med p-sprutor som ju är hög dos av progesteron som läggs i en liten depå. Och sprutan heter depo-provera :D).

För mig var Provera rena dunderkuren, jag fick ingen mens efter den för jag var gravid! Hade blivit gravid ett par dagar efter avslutad kur. Ska inte gå, egentligen? Resultatet sitter här o jollrar... :D

Fast det skall ju få kroppen att sätta igång med den egna ägglossningen så då borde den ju fungerat ypperligt (om det inte var preventivmedelsvarianten du hade) om du blev gravid.

Det är ju inte alltid man får mens av den kuren. Alla kroppar reagerar inte likadant. Tyvärr kanske man skall säga :p :D

Okej vad bra det är att ha er härinne när man undrar såna här saker hehe läkare kan vara lite stressade och så ibland och förklarar inte alltid så klockrent :-) jo för mig är det väl just det den ska göra alltså starta om systemet och lura igång äl, men hon sa till mig efter första kuren och blodprovet att jag inte haft någon äl så därför fick jag en ny kur men hon sa också att om inte mensen kommer så kan det ju tagit sig ändå och jag då ska testa, man vill ju inte göra det i onödan heller blir ju så besviken på alla minus!

Kl. Varit helt slut idag, precis slängt mig i soffan! Känns som jag inte sovit nåt alls i natt, drömt en massa tokigt så var helt kallsvettig och stressad när jag vakna! :crazy: Drömde att jag helt plötsligt var höggravid och att värkarna startade, efter 7 (:eek:) dagar lång förlossning, varav krystvärkarna var 5 (!!), kommer en grön illaluktande relativt stor shrek bebis ut! Kändes mig smått förvirrad när jag vakna och inte riktigt förstått att det var en dröm :D var nära att jag skällde ut sambon för att ha gjort mig gravid med en shrek utan att säga nåt :cautious: :D
Herregud vad hjärna kan spela en ett spratt! :D

Kl. Varit helt slut idag, precis slängt mig i soffan! Känns som jag inte sovit nåt alls i natt, drömt en massa tokigt så var helt kallsvettig och stressad när jag vakna! :crazy: Drömde att jag helt plötsligt var höggravid och att värkarna startade, efter 7 (:eek:) dagar lång förlossning, varav krystvärkarna var 5 (!!), kommer en grön illaluktande relativt stor shrek bebis ut! Kändes mig smått förvirrad när jag vakna och inte riktigt förstått att det var en dröm :D var nära att jag skällde ut sambon för att ha gjort mig gravid med en shrek utan att säga nåt :cautious: :D
Herregud vad hjärna kan spela en ett spratt! :D

Du får sluta festa så mycket på vardagarna :D

Jag har varit här sedan jag blev gravid första gången. Då var jag 17. Och det är jag ju inte längre. När det väl blir plus sen kanske cirkeln är sluten och jag lämnar buke? :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 339
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII