En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ja infektioner kan påverka mannens spermier. För det mesta blir det en tillfällig dipp i kvalitén på dom men ibland kan nedsättningen vara mer långvarig. Ibland kan det tom behövas en antibiotika behandling för att återställa normal produktionen.

Visst är det jobbigt när folk runt en blir gravida när man själv inte blir det. Man blir ju sååå avundsjuk. Varför blir dom gravida men inte jag. Inte för att man missunnar dom graviditeten men man vill ju så gärna själv också vara gravid.

Hade jag faktiskt ingen aning om! Man lär så länge man lever! :)

Och igår fick jag även reda på att grannen är gravid... Aaah!! ;)

Missunnar absolut inte. Blir bara sååå avundsjuk och ännu mera sugen. :love:

*KL*
Va roligt med alla plus!!

Själv har jag inget plus än och har i princip gett upp hoppet om att där är något som kommer ge mig ett plus. 4+6 idag.. dock har inte mensen kommit än, 6 dagar sen idag... Lång tid kvar till tisdag och VUL... Lite deppig nu faktiskt... Om där inte är något kan ju lika bra mensen komma ju!!

Så nu har jag fått gnälla av mig lite. ;)

Just nu känner jag för att lägga ner hela projektet.

Jag bestämde mig första gången när jag fyllde 30.

På söndag är det 3 år sedan. Dåvarande sambon ville vänta tills han var 30 vilket inträffar 2016 och jag skulle hinna bli 35...

Det var helt klart en bidragande faktor till att jag gjorde slut. Vi var helt ur fas med varandra även på andra plan.

Sen lade jag bebisplanerna på hyllan helt och hållet, det tar ju för lång tid att hitta någon ny och början om osv. Jag letade eg inte ens efter någon ny utan jag hade min plan för att få ordning på ekonomin, bo där jag ville och sen kunna köpa en ponny igen.

Men jag är som jag är så jag surfade runt lite på dejtingsidor, man vet ju aldrig vad man hittar liksom ;) Hittade min själsfrände där, vi är EXAKT likadana men det hade aldrig klickat, hade han haft lite mer tid hade vi nog varit bästa vänner idag.

Sen tror jag det var sambon som kontaktade mig och så gick det som det gick, typ snabbt :angel:

Och nu har det gått ett år till sedan jag bestämd mig för att försöka få smått. Och hur går det? Typ asdåligt. Jag mår dåligt och har gått upp 30kg sedan förra året. Jag klarar inte av att ta tag i det OCH syssla med bebisverkstad. En händelse i våras triggade igång min gamla utmattningsdepression så jag var sjukskriven aug-sep-okt. Precis i slutet av sjukskrivningen så fick jag ju mitt plus. Yay!

Och sen blev det operation och allt. Det är egentligen mer än vad jag kan hantera. Men jag har inget annat val än att hantera. Jag måste återigen säga till mig själv varje morgon att jag MÅSTE åka till jobbet, det finns inget annat val. Om jag blir sjukskriven nu igen vet jag inte om jag kan ta mig tillbaka. Jag både trivs och inte trivs på mitt jobb, jag ska ta tag i skolan igen och sen läsa till typ personalvetare.

Men ska vi ha barn måste det göras först, så är det ju bara. Och jag HATAR att inte veta om den kvarvarande äggledaren är hel eller inte. Det kan ju vara så att den är det och det var den jag blev gravid genom som sjuttonåring. Och att den högra alltid har varit felaktig. Eller så gick jag med klamydiainfektionen så länge att jag hann få äggledarinflammation i båda så att även den vänstra är kaputt men det kan bara tiden utvisa. Vilket betyder att jag kanske måste gå i nästan ett år till och vänta.

För att få IVF måste jag gå ner allt det jag gått upp nu och lite till men jag klarar inte av det med allt väntande.

Blä.

Nu ska jag nog ta och sadla min svankiga gamla connemara och skritta ut en sväng.

*kramar om länge, länge* Låter inget vidare.

Följer lite i tysthet och håller tummar åt alla och gläds med er som plussar.

Fy du har inte haft en lätt resa! Inte konstigt att humöret dalar ibland och att det känns tungt. Du skulle behöva ha lite kul låter det som! Vad ska vi hitta på för roligt :)

Mvh Miks

Jag hoppas att du snart ska återfå ork och energi och lyckas få en härlig bebis :)

Att saker och ting aldrig kan vara enkelt och bara bli som man planerat. :crazy:

Fullt utslag på älstickan idag:-D Vi nuppelinuppade i förrgår samt idag. Nu läste jag vad ni skrivit om infektioner och förkylningar. Sambon är ju förkyld nu:O Aja är inte mkt att göra något åt.

För det mesta så är det ju inga problem. Men om mannen har varit sjuk så kan hans spermaproduktion vara nedsatt en kortare eller längre tid. Vissa barnsjukdomar kan göra mannen steril.

Men i de flesta fall är det som sagt inget att oroa sig för :D

*KL*

Då går jag ur denna gruppen... Fick blödning i natt. Antingen är det en vecka sen mens eller tidigt MF.
Hur som hällst så lycka till alla!!

Idag har jag varit på dop och gosar bebis :)

Inte minsta avundsjuk, vill ju inte ha deras utan min :)

Och så kan jag fortfarande hantera ledsna bebisar, det är ju bra att veta!

Grattis på födelsedagen käraste lil-sis!:love:

Varför gå ur gruppen? Jag hänger inte riktigt med...

Kanske det känns jobbigt för henne just nu, och då kanske man inte orkar hänga här och titta på andras plus. Ibland känns det som om man inte orkar hoppas.

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en bra dag!

Jag är tre veckor äldre än dej :D

Mvh Miks

Iaf för ett litet tag ;)
Ja å min pv hade en snackis och han känner sig trotts allt inte redo än. Han fick lite kalla fötter när det blev lite mer på riktigt. Så vi tog ett beslut att lägga ner bebisverkstaden ett tag...

Jag kommer tillbaka! Jag lovar! ;) Längtar ju fortfarande efter en liten batting :)

Då förstår jag :) Du är varmt välkommen tillbaka när ni är redo, hoppas det blir snart!

*kl

Jag ska iväg på veckokurs med hästen om en vecka, och blir iväg i sex dagar. Ni kan ju gissa vilka dagar det är i min cykel... Så här lär det inte hända något på ett bra tag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 339
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar