En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

*kl

Här kom mensen som på beställning, så nu rullar vi vidare i ytterligare en cykel. Jag är varken glad eller ledsen, utan har liksom vant mig litegrann vid att det är så det brukar vara. Det jobbigaste med det hela är att jag varje månad börjar tänka i banorna "Tänk om det är ett tecken på att vi inte borde skaffa barn, vi kanske har det bättre som vi har det...?". Nu hade vi ju bestämt oss, så jag borde vara säker- men är man säker kan man också bli besviken och det orkar jag inte med.

Jag förstår den känslan till fullo och funderar i de banorna ibland också.

Sambon frågade häromdagen om vi kunde ta ponnyerna och rida på fjälltur om ett par år när min yngsta connemara är äldre. Självklart men då måste vi ju ha med russet till knodden också påpekade jag. Det hade han inte ens tänkt på.

Jag tror det blir så abstrakt till slut när man väntar och väntar och väntar att man medvetet eller omedvetet planerar för ett fortsatt liv utan barn. För det är ju det enda man vet, än så länge.

Så roligt! Ältest visar sällan fel, gravtest däremot är ena luriga saker :D :D (skämtar till det nu alltså).

Grattis!!!!

Och fyyyyyyyy på dig för att du tjuvtestade UTAN att tala om för oss att du gjorde det eller resultatet förrän nu :mad: Låt det inte hända igen :D

Tack :) Haha, vågar inte lita på det själv riktigt. Pratade med rmc idag eftersom jag har haft så ont o det blev värre igår när jag jobbade. Fick en tid för vul imorgon bara för att kolla o så jag skulle slippa oroa mig oxå :p men hur mkt ser man såhär tidigt? Är i v 4+3 idag

Man ser om det är något i livmodern men inte mycket mer än så.

Grattis! Vad kul (och spännande)!
Håller en tumme för att allt går bra :)

Själv har jag haft en ligga på soffan-dag. Mår illa och har en djävulsk huvudvärk. Tur att jag vabbar med sonen idag och slipper vara på jobbet :(

Känner så väl igen mig i allt det du skriver. Kunde nästan varit jag :D. Fast jag ligger ett barn före dig :p.

Hur länge har ni försökt?

Mmm. Jag läste det du skrev om att du troligtvis inte kunde få fler barn och sen nu, när du faktiskt var gravid! Fick ju ståpäls!! :D Grattis förresten!!
Hur gamla är dina barn då? Började ni också sent?

Vi har försökt sen augusti, så är väl "bara" ett halvår än. Men känns ju jättelänge när det gick så snabbt å smidigt med de andra två... :( Börjar ju komma lite tankar om att man börjar bli "för gammal". Min mamma fick iofs sitt sista barn när hon var 41, så hoppas väl på att jag har ett par år kvar. Och min man är 9 år yngre än mig, så hans simmare borde det ju inte vara några fel på. ;)

Vi håller ju på med första, och har också hållit på sedan Augusti. Ingen panik alltså. :) Fast håller med om att det känns som minst ett år.

Vi håller ju på med första, och har också hållit på sedan Augusti. Ingen panik alltså. :) Fast håller med om att det känns som minst ett år.

Nä, jag vet. :D
Men vi tog det nog så förgivet att det skulle ta sig snabbt denna gången också. Blev nog bortskämda med ettan & tvåan på det viset. Att det tog sig lätt menar jag! :) I övrigt har jag väl önskat att jag haft lite lättare graviditeter & förlossningar, men det önskar nog många! ;)

*KL*

Håller på att gå i flintor!!:wtf:

Har ff inte fått någon mens, v5, 4+3, 17 dagar efter ÄL, BIM +4.
brösten ömmar mindre, mindre finnar på ryggen, ingen molvärk i magen mer. Mest som små dragningar i tjejmagen. Hungern är inte lika stor längre, däremot mår jag illa till och från. Men det gjorde jag tidigare också pga IBS, men inte så ofta! MB sa att det kunde vara pga att jag slutade med pillerna. :meh:

Hur vanligt är det med så tydliga gravtecken som beror på att man slutat med pillerna?

Vanligt skulle jag säga, särskilt när man vill/försöker bli gravid :)

Inget fullt utslag än och stegringen har snarare avtagit. Jag får fortsätta testa och se vad som händer.

Fick svar från förra blodprovet, prolaktinet är nu nere på normalnivå 19,8:-) Normal är mellan 3-27. Det har sänkts dramatiskt på 1 månad om man jämför de andra månaderna.

Kan inte låta bli och undra om min glutenfria månad har något finger med i spelet..

Mmm. Jag läste det du skrev om att du troligtvis inte kunde få fler barn och sen nu, när du faktiskt var gravid! Fick ju ståpäls!! :D Grattis förresten!!
Hur gamla är dina barn då? Började ni också sent?

Vi har försökt sen augusti, så är väl "bara" ett halvår än. Men känns ju jättelänge när det gick så snabbt å smidigt med de andra två... :( Börjar ju komma lite tankar om att man börjar bli "för gammal". Min mamma fick iofs sitt sista barn när hon var 41, så hoppas väl på att jag har ett par år kvar. Och min man är 9 år yngre än mig, så hans simmare borde det ju inte vara några fel på. ;)

Dom är 5 år, 3 år och 1,5 år. Så ja vi började sent. Och eftersom man var så sent ute så gäller det att ligga i om man vill ha fler. För trots allt så är 38 många gånger en magisk gräns. Inte för alla men jag ser det nog snarare som en bonus med graviditet efter 38 än en "självklarhet".

Jag är född 75 är du då 76?

Om din man har haft en riktigt tuff förkylning eller varit ofta sjuk eller haft ont (lite eller mycket) så kan det vara läge att fundera på om din mans simmare har lite problem.

Eftersom du är så pass gammal (förstod att du var/blir 38 i år) så vänta inte för länge med att kolla upp er. Vissa saker är ju väldigt lätta att åtgärda. Nu har du ju ganska nyligen varit gravid och det gick fort dessutom så du behöver ju inte få panik än på något sätt. Men säg om inget händer på tex 2-4 månader dvs ni har försökt i 8-10 månader.

Senast ändrad:

Tack :) Haha, vågar inte lita på det själv riktigt. Pratade med rmc idag eftersom jag har haft så ont o det blev värre igår när jag jobbade. Fick en tid för vul imorgon bara för att kolla o så jag skulle slippa oroa mig oxå :p men hur mkt ser man såhär tidigt? Är i v 4+3 idag

Precis som lil-sis skrev nästan ingenting. Det är nog tveksamt om man kan se om du ens är gravid. Känner mig väldigt elak när jag skriver så men det är bara för att du inte blir för besviken och orolig.

Det ger i princip inget att göra VUL så tidigt men det är en bra läkare du har som tar din oro på så stort allvar. Håll hårt i honom/henne :)

Inget fullt utslag än och stegringen har snarare avtagit. Jag får fortsätta testa och se vad som händer.

Fick svar från förra blodprovet, prolaktinet är nu nere på normalnivå 19,8:-) Normal är mellan 3-27. Det har sänkts dramatiskt på 1 månad om man jämför de andra månaderna.

Kan inte låta bli och undra om min glutenfria månad har något finger med i spelet..

Gott med så normala värden!!! Nu behöver bara din ägglossning komma igång ordentligt!

Här har inte mycket skett än.Vi försöker ligga i lite till nu ;) fast denna vecka jobbar sambon på bortaplan.
Tänkte höra efter om det är någon som vet hur det är med föräldrapenning om man är timmis.

Hur menar du?

FP beräknas på inkomst.

Jag undrar ifall man får det även om man är timmis.
I dagsläget jobbar jag 50% men jag överväger att bli timmis istället då det hade passat mig så mycket bättre. Jag kommer ev att jobba mer än 50% då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 804
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 334
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar