En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Konstaterade en viss stegring på ältestet idag och har även känt älkänsla i äggstocken som jag gjorde den månaden jag hade äl. Nyss så kom det några hugg som gjorde rätt ont på högersidan. Det första som ploppade upp i huvudet va, nu släpper det!;) Om det nu var så att ägget släppte nyss, då är det inte försent om vi har sex vid ca 15 tiden imorgon va:crazy:

Ja, det är väl kanske så.. men då kan jag ju aldrig slappna av! ;) Den här månaden och förra har jag varit helt säker på att jag inte varit gravid, medan jag tyckte att jag hade en massa symptom månaderna innan. Det bästa var ju den veckan när jag efter varje frukost spydde i vasken, vilket senare har visat sig bero på att jag plötsligt blivit superkänslig för slem i halsen- något jag aldrig varit tidigare.

Tror du att de som exempelvis har tydliga symptom på ägglossning och kommande mens lättare får graviditetssymptom? Man kanske har mer horompåverkbar kropp, så att säga?

Sen för att göra det ännu krångligare så är varje graviditet unik. Dvs en graviditet kan du tex spy 10 ggr per dag medan nästa inte alls. Inte skall det vara enkelt inte. :D

Vi har tidigare i tråden kommit på idén att det borde vara smsavisering. Typ
PLING: Du har ägglossning
PLING: Ägget blev/blev inte befruktat
PLING: Du är gravid/inte gravid
Osv :D :D

Konstaterade en viss stegring på ältestet idag och har även känt älkänsla i äggstocken som jag gjorde den månaden jag hade äl. Nyss så kom det några hugg som gjorde rätt ont på högersidan. Det första som ploppade upp i huvudet va, nu släpper det!;) Om det nu var så att ägget släppte nyss, då är det inte försent om vi har sex vid ca 15 tiden imorgon va:crazy:

Man brukar räkna med att ägget lever i ca 12-24 timmar.

Men du borde ha fått fullt utslag på ältestet. Vad får du för resultat på ältestet om du testar idag.

*kl

Har läst min journal nu igen och allt var normalt fast det visste jag ju.

Men han skrev att jag var på dag 22 i cykeln men det var ju 28. Räknar de på ngt annat vis el antecknade han fel?

Hade iaf en tjock och fin slemhinna så den borde duga till ägg ;)

Om det nu inte fastnar på vägen i äggledaren eller på myomet :eek:

Jag tjuvtestade i fredags, mest för att jag har haft så ont så jag tänkte att bara jag får se att det är negativt så brukar man slappna av o få mens. Men det var fel på testet för det visade två streck :D så jag antar att positiva äl-test innan mens kanske gav en liten hint! Vågar dock inte vara riktigt glad fören vi har gjort första UL :crazy:

Tumme upp på den :)

Kl
Här är vi inne i mysveckan. Håller dock samtidigt på för fullt med renoveringen då elektrikern kommer på fredag. Får se om jag kan få till lite stämning ändå i allt damm

Vad roligt! Grattis!

Mvh Miks

Tack alla :)

Inte fören 5 mars så får hålla ut en hel månad!
Är dock lite orolig, idag är första riktiga jobbdagen sen jag satte in, börjar ikväll o jobbar en kort sväng (kör tåg). Men när jag har gjort nåt annat än legat i sängen får jag rätt ont i magen, blodtrycket är nog åt det lägre hållet också för blir yr när jag rör mig för hastigt ellel så svartnar det en stund om jag ställer mig upp för fort. Får se hur det går ;)

*kl*

Nä, nu tar jag mod till mig och kliver in i denna tråden! Har smygläst i mååånga månader! ;)

Vi har försökt att skaffa nummer tre sen i augusti, då vi bestämde att vi gärna ville ha en bebbe till innan jag blir "för gammal". (Blir 38 i år, så tiden rullar på...) :crazy:
Trodde ärligt att det skulle gå lika lätt som ettan & tvåan! Första barnet var oplanerat. Jag visste inte att jag var gravid med henne förrän runt vecka 9-10!
Andra barnet tog sig på första försöket, efter vi bestämt oss för en bebbe till!
De är nu 2,5 och 1 år. :love:
Har alltid velat ha många barn, men inte hittat rätt person att skaffa dom med förrän jag träffade min kille för 5 år sen. Därav blev man ju lite äldre mamma. :)

Men denna gång verkar det inte lika lätt tyvärr. Känner så väl igen mig i besvikelsen varje månad när mensen kommer... :(
Har nuppat varannan dag veckan runt ägglossning, använt ägglossningstest, räknat fram & tillbaka så man ska lyckas pricka in rätt dag.
Har känt mig gravid flera ggr och tom mått lite illa, men sen har mensen kommit som vanligt...
Känns lika trist och hopplöst varje gång. Mensen kom på dag 31 i torsdags. Månaden innan kom den på dag 27, så jag började ju nästan hoppas liiite. Suck!
Kanske inte är meningen att det ska bli fler? Är ju såklart jättenöjd över våra underbara barn!!
Fast ändå känns det som att jag inte riktigt är färdig än... :confused:

Jag tjuvtestade i fredags, mest för att jag har haft så ont så jag tänkte att bara jag får se att det är negativt så brukar man slappna av o få mens. Men det var fel på testet för det visade två streck :D så jag antar att positiva äl-test innan mens kanske gav en liten hint! Vågar dock inte vara riktigt glad fören vi har gjort första UL :crazy:

Så roligt! Ältest visar sällan fel, gravtest däremot är ena luriga saker :D :D (skämtar till det nu alltså).

Grattis!!!!

Och fyyyyyyyy på dig för att du tjuvtestade UTAN att tala om för oss att du gjorde det eller resultatet förrän nu :mad: Låt det inte hända igen :D

*kl*

Nä, nu tar jag mod till mig och kliver in i denna tråden! Har smygläst i mååånga månader! ;)

Vi har försökt att skaffa nummer tre sen i augusti, då vi bestämde att vi gärna ville ha en bebbe till innan jag blir "för gammal". (Blir 38 i år, så tiden rullar på...) :crazy:
Trodde ärligt att det skulle gå lika lätt som ettan & tvåan! Första barnet var oplanerat. Jag visste inte att jag var gravid med henne förrän runt vecka 9-10!
Andra barnet tog sig på första försöket, efter vi bestämt oss för en bebbe till!
De är nu 2,5 och 1 år. :love:
Har alltid velat ha många barn, men inte hittat rätt person att skaffa dom med förrän jag träffade min kille för 5 år sen. Därav blev man ju lite äldre mamma. :)

Men denna gång verkar det inte lika lätt tyvärr. Känner så väl igen mig i besvikelsen varje månad när mensen kommer... :(
Har nuppat varannan dag veckan runt ägglossning, använt ägglossningstest, räknat fram & tillbaka så man ska lyckas pricka in rätt dag.
Har känt mig gravid flera ggr och tom mått lite illa, men sen har mensen kommit som vanligt...
Känns lika trist och hopplöst varje gång. Mensen kom på dag 31 i torsdags. Månaden innan kom den på dag 27, så jag började ju nästan hoppas liiite. Suck!
Kanske inte är meningen att det ska bli fler? Är ju såklart jättenöjd över våra underbara barn!!
Fast ändå känns det som att jag inte riktigt är färdig än... :confused:

Känner så väl igen mig i allt det du skriver. Kunde nästan varit jag :D. Fast jag ligger ett barn före dig :p.

Hur länge har ni försökt?

Tumme upp på den :)

Kl
Här är vi inne i mysveckan. Håller dock samtidigt på för fullt med renoveringen då elektrikern kommer på fredag. Får se om jag kan få till lite stämning ändå i allt damm

Blanda inte ihop elektrikern med din man bara. Fast det kanske är bra med lite spänning i livet (sååååå rolig jag är ibland :D).

Hu nu har jag mått hemskt illa två morgnar på raken. Det är väldigt kluvet. Jag vill ju att det ska vara plus men jag vill fasiken inte må illa, är det pga plus och jag mår såhär redan nu kommer det ju bli outhärdligt. :crazy:

Jag är lite kluven inför det där. Jag mår nästan inte illa alls och jag hade gärna mått illa. Som en bekräftelse på att man är gravid liksom (aldrig är man nöjd :angel::D)

Jag önskar dig en graviditet ända nerifrån mina tår. Tycker du har haft tillräckligt med elände nu :(

Håller verkligen tummarna jättehårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 727
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 333
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3